Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

A fodrászból lett Concorde pilótanő

2012. április 03. - Hölgypilota

1992-ben a British Airways háromezer pilótája, köztük hatvan nő közül egyedül Barbara Harmert választották ki egy hat hónapos továbbképzésre a Concorde vezetésére.

0_235.jpg

A Concorde szuperszonikus utasszállító repülőgép a hangsebesség kétszerese körüli sebességgel repült majd húsz kilométer magasban.  Az extra magasság és gyorsaság a pilótákat és az utasokat külön kaszttá emelte a repülés világában.

2_260.jpg

A repülőgép a le- és felszállásnál lehajtotta az orrát, hogy a pilóták láthassák a kifutópályát. A hangrobbanás miatt a repülőgép csak az óceánok felett kapcsolhatott szuperszónikus sebességre. A London – New York út csupán három és fél óráig tartott, de utasterében csak mintegy százan ülhettek, azaz négyszer kevesebb utast szállított, mint egy Boeing B747 típusú Jumbo, de sokkal drágábban.

3_264.jpg

A Concorde-ot még az olajválságok előtt fejlesztették ki. A hangsebesség feletti utasrepültetés az olajáremelésekkel együtt a kilencvenes évekre egyre drágább lett. 4_253.jpg

Barbara már a típus leszálló ágában került be a Concorde pilóták közé és repült 10 éven át első tisztként majd kapitányként. Rajta kívül más pilótanőt nem is látott a British Airways által üzemeltetett hét Concorde jobb és bal oldali ülése.

5_246.jpg

Legizgalmasabb útjaként  egy VIP repülésre emlékszik, amikor 1999. májusában David Beckham-mel az élen a Manchester United focicsapatát Barcelonába vitte, ahol a fiúk megnyerték a mai Bajnokok Ligája elődjét. 

1_274.jpg

A Concorde 2003 évi leállítása után Barbara kapitányként tovább repült egy lassúbb, Boeing B777 típusú repülőgépen. Nem kis teljesítmény egy olyan nőtől, aki fodrászlányként kezdte. Korábban arról is írtunk, hogy ritka a női kapitány Japánban. 

süti beállítások módosítása