Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Filigrán női pilóták a Hungaroringen

2012. április 24. - Hölgypilota

Magyarországon több egyetem diákjai is foglalkoznak alternatív hajtású járművek tervezésével, építésével és tesztelésével. Tegnap a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és az Óbudai Egyetem közös rendezvényén a legrangosabb versenyekre készülő csapatok mutatták be autóikat a Hungaroringen.

91.jpg

Láthattunk elektromos energiával, sűrített levegővel, hidrogénnel és napenergiával működő négykerekűeket. A cél minél kisebb energiával, minél nagyobb távolságot megtenni a lehető legkevesebb káros anyag kibocsátásával.

A járműveket építő teamek munkáját többek között a Shell és a Bosch is támogatja.

Az idén májusban, Rotterdamban megrendezendő 28.  Shell Eco-marathonon az az autó nyer, amelyik a legkevesebb üzemanyaggal a leghosszabb távolságot teszi meg. Jelenleg a magyar csúcstartó a Kecskeméti Főiskola csapata által megépített autó, amely 2661 km-t tett meg egyetlen liter üzemanyaggal.

92.jpg

Még több kép a Facebook oldalunkon

A Hölgypilóta azokat a járműveket járta körbe, amelyeket lányok vezettek. A résztvevő autók közül ilyen volt a Bosch fúróval hajtott autó. A diákok zseniális ötlete alapján a favázas autót akkumulátorról működtetett négy darab Bosch fúró hajtotta és mindössze egy horgász- és síbot darabból, egy fából készült sebesség- és fékpedálból, valamint némi bicikliláncból és négy darab biciklikerékből állt.

94.jpg 

Az autó pilótája, az Óbudai Egyetem műszaki menedzser szakos hallgatója, Nagy Dóra - nyitóképen - kérésünkre mutatja be a programban való közreműködését.

Második évfolyamosként hallottam először az Egyetemen belül zajló különleges számomra akkor még teljesen ismeretlen versenyekről. Mivel sosem voltam, azaz otthonülő típus úgy gondoltam érdemes lenne utánajárni, hogyan lehet részt venni ezekben. Menedzsernek jelentkeztem az egyik csapatba ahol kapásból a súlyom és a magasságom miatt beválasztottak pilótának.

Az ember egyetemistaként úgy gondolja, minden ilyen tevékenység egy könnyed kikapcsolódás, valójában munka és hobbi is egyben. A csapat annyira elégedett volt a teljesítményemmel, hogy egy másik csapathoz is beajánlottak pilótának. Bár a Shell Eco-marathon versenyben az idén a vezető menedzserünk mellett látok el különálló feladatokat, a Bosch csapatunknál pilóta és egyedüli menedzser is vagyok.

A legnagyobb élményt mégis az jelenti, amikor készen van egy új jármű és a tesztelésére engem kérnek meg. Az Elektromobil tavalyi versenyén (életem első versenye volt) 5. helyezést értünk el a 130 nevező közül, ami egy új igazán szép kivitelezésű jármű megépítésére ösztönzött bennünket. A rám tervezett autóba először beleülve, rájöttem mennyi egyetemista srác lenne az én helyemben… a lányokról nem is beszélve.

95.jpg

A hétfői sajtótájékoztatónk itt a Hungaroringen hozta meg az eddigi egyik legpozitívabb élményt. Mivel nem vagyok az a finomkodó pilóta - nem is lenne értelme, hiszen jobb, ha az elején derülnek ki a problémák, mint verseny közben – a harmadik erősen meghajtott kör után elhajlott a gyári BMX lánctárcsa. Az autó a beépített négy darab Bosch fúróval ment „mint a meszes” pedig a srácok még további négy fúró beépítését tervezik. A tesztelésnél felmerülő gondok dacára a csapat tagjai még nagyobb lendülettel nézik át minden lehetséges hiba forrását.

Az én átlag hétköznapjaimban ez az egyik igazi kikapcsolódás a rengeteg munkával együtt. Nőként pedig elmondhatom, csinálok és tanulok valami olyat, ami eredetileg a férfiak szórakozása. És teszem mindezt nem is rossz eredménnyel! :)

Facebook oldalunkon a Shell Eco-marathonra készülő, fekvő helyzetben vezethető üzemanyag takarékos kocsiról, amit Dóri is tesztelt, képsorozat látható.

süti beállítások módosítása