Az Air Asia fapados légitársaság vezérigazgatónője, Aireen Omar tegnap vette át Franciaországban a világ leghatékonyabb új utasszállító repülőgépét.
A cápaszárny tulajdonképpen a repülőgép szárnyvégének felhajtása.
Így a szárnyvég késként csapja szét a repülés közben keletkező légörvényeket és ezzel jelentős üzemanyag megtakarítást tesz lehetővé. Az Airbus eddig lemaradt nagy konkurensétől, a Boeingtől, ahol már néhány éve így gyártják a B737-800 típusú utasszállító repülőgépeket.
A fapados légitársaságok régebbi gépeik szárnyvégére utólagosan vagy a gyártás során felszerelt kéttollú szárnyacskája nyilván kisebb hatásfokú. A Wizz Air is egyelőre csak így repül.
Talán nem véletlen, hogy az ázsiai fapados légitársaság kapta meg a világon az első új cápaszárnyú repülőgépet, mivel ő a legnagyobb Airbus A320 vevő a világon.
Az új szárny 2,4 méter magasan hajlított és a megoldás üzemanyag megtakarítást, kevesebb káros anyag kibocsátást és mintegy kétszáz kilométerrel megnövelt hatótávolságot, valamint nagyobb hasznos terhelhetőséget eredményez. Nem véletlen a gép törzsére festett jelszó, hogy most mindenki repülhet.
Aireen Omar az új gépekhez nemcsak új légikisasszonyokban, hanem új pilótanőkben is gondolkodik, ahogy azt az imázsfilmjükben a pilótafülkében megfigyelhetjük.
Reméljük nemsokára Váradi József is tud ilyen cápaszárnyú gépeket vásárolni a Wizz Air flottájába.