Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Mákdarálóval a Kis-Balaton fölött

2014. április 23. - Hölgypilota

Rotorja és toló propellere miatt mákdarálónak becézi a pilóta szleng az autógirot. Zoli pilótával húsvétkor Zalakaroson repültem vele, egyszerűen csudajó volt.

gyro2.jpg

Bár a Cessnával a felázott talaj miatt még nem, de a motoros sárkánnyal és az autogiróval már lehetett séta repülni az ünnepek alatt megnyílt Zalakaros Repülőtéren. 

gyro4.jpg

Egy speciális kezeslábasban, a fejemen sisakkal életemben először bemásztam az autogiroba a pilóta mögé, később bekötöztek a biztonsági övekkel. A hátam mögött felberregett a motor, beindult a fejem fölött a rotor, egyre gyorsabban gurultunk a fűben, szinte észre sem vettem, már a levegőben voltunk. 

gyro5.jpg

A közeli Kis-Balatont elérve 300 méter magasan jártunk, de ott a legnagyobb megdöbbenésemre megálltunk. Csak lógtunk egyhelyben a levegőben és engem elfogott a félsz. Azt hittem itt és most kész, vége a repülésnek és nekem is, mert olyan erős szél van, hogy mozdulni sem tudunk. 

gyro7.jpg

Félve kérdeztem a mikrofonon át Zoli pilótától, ilyen erős a szél, hogy nem jutunk előre? De ő nagy nyugalommal válaszolta, á, csak a látvány miatt függeszkedünk.

Akár a képen, előttünk pompázott a Kis-Balaton szigetekkel, fákkal szabdalt hatalmas vízfelülete, a Zala folyó gátja, a Bivalyrezervátum, és távolabb maga a Balaton is. Miután engedélyt kaptunk a Hévíz-Balaton nemzetközi repülőtér légterébe való berepülésre, toronyiránt tovább indultunk. 

gyro8.jpg

Alattunk a házak, de még a templomtornyok is apró maketteknek tűntek.  Zalavár felé már messziről látni lehetett a repülőtér hatalmas, hosszan elnyúló betoncsíkját. 

gyiro1.jpg

Az élmények miatt csak visszafelé tűnt fel, hogy szinte végig kinn ültem a levegőben, amikor a műszerem szerint 120-140 között hasítottuk a levegőt.

gyro6.jpg

Visszatérve a Zalakaros Repülőtérre már felszállásra készülődött utánam Ida, akinek a lovaglás után húsvétkor újabb régi vágya teljesült. Boldogan mesélte férjének,felülről minden milyen picinek látszott, látta a bivalyrezervátumot is, ahova most már a következő programként könnyen odatalál.

süti beállítások módosítása