Sabiha-t 1925-ben adoptálta Mustafa Kemal Atatürk, a Török Köztársaság megalapítója és első elnöke.
Atatürk a Gökcen (jelentése: égbolt) vezetéknevet adta Sabiha-nak, bár Sabiha ekkor még nem érdeklődött a repülés iránt. A Törökök Atyjaként tisztelt Atatürk mindig nagy hangsúlyt fektetett a repülésre, és szorgalmazta a Török Repülőszövetség és a Türkkuşu (Török Madár) Repülőiskola megalakulását.
Amikor Atatürk 1935-ben részt vett a repülőiskola megnyitóján, ahova Sabiha-t is magával vitte Sabiha-nak nagyon megtetszett a vitorlázó repülőgépek és ejtőernyősök bemutatója.
Atatürk utasítására Sabiha lett az iskola egyetlen lány tanulója, ahol a kísérleti képzés keretében megtanult ejtőernyőzni és vitorlázó repülőgépet vezetni.
Majd Oroszországban további tanfolyamokon vett részt és 1936-ban megszerezte a szakszolgálati engedélyt. Ekkor Atatürk azt ajánlotta neki, hogy iratkozzon be a légierő kiképző akadémiájára, hogy ő legyen az első női katonai pilóta.
Kiképzése után Sabiha a török légierő eskişehir-i légi bázisán, az 1. repülőezred különböző típusú vadász és bombázógépein repült és harci bevetésekben is részt vett.
Sabiha élete során számos kitüntetést kapott és ő lett a modern török nő szimbóluma. Az egykori Oszmán Birodalom fővárosa, a mai Isztambul ázsiai oldalán levő nemzetközi repülőteret is a török légierő és egyben a világ első női vadászpilótájáról, Sabiha Gökcenről nevezték el.
Korábban írtunk egy Boeing berepülő pilótanőről, aki Guinness rekordot repült és egy nemrég tartott nemzetközi gyakorlatról, ahol a török F-16-osok is részt vettek a magyar Gripenek mellett.