Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Furcsa szabályok vonatkoznak egyes légiutas-kísérőkre

2015. február 16. - Hölgypilota

Van, ahol még a férjhezmenetelhez is előzetes munkahelyi engedélyt kell kérni.

0_183.jpg

A világ egyik legnagyobb légitársaságánál, a Qatar Airwaysnél, ahol a személyzet 90 %-a más országból származik, csak szingliket alkalmaznak, és ha férjhez akarnak menni előzetes munkahelyi engedélyt, kell kérniük.

12_55.jpg

A teherbeesésről pedig haladéktalanul tájékoztatniuk kell a munkáltatót, amely egyben szerződésszegésnek minősül és kirúgással jár. A légitársaság mindezt azzal magyarázza, hogy más légitársaságok sem engedik repülni a terhes utaskísérőket. Bár van, ahol az első három hónapban még repülhetnek, de a későbbiekben földi munkára osztják be őket. Ezt azonban ők nem tudják garantálni és egyébként is a stewardessek minden feltétel ismeretében írják alá a szerződésüket.

6_166.jpg

Bár a Qatar légitársaság szabályai a legsúlyosabbak, máshol is előfordulhatnak korlátozások. A Singapure Airlines „Szingapúr lányok”-ként ismert stewardesseinek például kötelező a hagyományos szárong viselet.

13_42.jpg

A kínai Southern Airlinesnál pedig a légiutas-kísérő jelölteknek részt kell venniük egy évente megrendezett fürdőruhás televíziós szépségversenyen is.

8_114.jpg

A vietnámi fapados, VietJet stewardesseinek például három évvel ezelőtt még bikinis bemutatót is kellett tartani a fedélzeten.

4_209.jpg

A dél-koreai Asiana Airlinesnál pedig még a köröm hosszát és a kötelező konty hajviseletet is előírják. És a stewardessek csak két évvel ezelőtt harcolták ki, hogy nadrágot is hordhassanak. Korábban írtunk már egy olyan repülőgépről is, amely quadkopter és autó is egyben.

10_89.jpg

süti beállítások módosítása