HTML

Hölgypilóták

Híres női pilóták és űrhajós nők, légi nagy üzletasszonyok és légi kisasszonyok, avagy mit tettek hozzá az elmúlt és a következő száz évben a hölgyek a repüléshez.
Várunk témajavaslatokat, közlünk anyagokat, elérhetőségünk:
holgypilota (kukac)indamail (pont) hu

Facebook

Friss topikok

Címkék

adria airways (1) Adria Tehnika (1) aeroflot (3) aeropark (1) afrika (16) air (2) airbus (39) airshow (2) airways (1) air force one (1) Alaszka (3) alaszka (5) állóhely (1) alternativ hajtás (3) amerika (183) arab (9) aranyérem (2) árvíz (1) asia (4) ausztrália (16) ausztria (5) autigiro (3) autó (4) autogiro (3) ázsia (49) bajnokság (8) Balaton (7) ballon (1) befektető (2) belga (1) bemutató kötelék (7) Beriev (1) berlin (3) boeing (57) bombázó pilótanő (3) Börgönd (1) bozótrepülés (5) brit (28) british (3) budaörs (4) budapest (15) Buddha Air (1) business jet (5) cápaszárny (1) cargo (7) celeb (2) Cessna (12) családias közönség (1) cseh (2) Debrecen (3) díj (4) discovery (2) divat (1) drón (3) dubai (9) easyJet (1) égi rajzoló (1) egyetemisták (4) egyiptom (1) éjszakája (1) ejtőernyő (35) élmény (119) első repülésem (17) emberi erővel (1) Embraer (2) emlékrepülés (3) Endeavour (1) európa (100) európa bajnokság (1) extrém (36) F-16 (5) fapados (23) felszállás (4) Ferihegy (11) Ferihegy 1. (2) filmforgatás (2) finn (3) finnagora (1) földi űrutazás (1) fotómodell (4) fotós (8) francia (10) Friedrichshafen (4) Ghana (1) gripen (2) guinness rekord (4) gyakornok (2) gyerekek (3) haditengerészet (5) hadsereg (2) halloween (1) hangsebesség (3) heathrow (1) helikopter (40) herceg (1) hidroplán (26) Himalája (2) hírek (1) Hold (1) holdjáró (1) hőlégballon (16) hölgykapitány (37) hölgypilóta (11) holland (3) hungaroring (1) india (13) japán (1) jeles esemény (6) jótékonyság (5) kanada (12) kapitány (17) kapitánynő (19) karácsony (4) katasztrófa (3) katonai (38) kecskemét (2) Kennedy (1) képtár (1) kiképzés (19) kínai (24) kisbaba (1) kiskunlacháza (1) kit (1) kite szörf (5) klm (3) kötelék (3) közel-kelet (3) kuatók (1) kutatók (7) légcsavaros (5) léghajó (3) légiakrobata (17) légierő (12) légiforgalmi irányítás (9) légikisasszonyok (66) légimentő (4) légiparádé (14) légitársaság (92) légiutas-kísérő (12) légiutsakísérő (26) légi közlekedés (5) légtornász (1) lengyel (2) leszállás (14) levegőben (393) litván (1) london (11) LOT (1) lufthansa (14) luftthansa technik (3) magánűrhajó (5) magnus fusion (2) magyarország (94) maldív szigetek (2) Malév (10) marine (1) marketing (10) mars (7) Mátyásföld (1) menedzser (19) mentés (8) mérnöknők (13) mezőgazdasági repülés (2) Mikulás (2) modellek (4) motoros (2) motoros votorlázó (2) műhold (2) munkásnők (1) műrepülés (6) műrepülő (25) muzeum (4) múzeum (1) naptár (2) NASA (3) navigátor (2) német (3) nemeztközi űrállomás (16) nemzetközi űrállomás (1) nemzetközi verseny (4) Nepál (1) norvégia (1) nosztalgia (1) nyíregyháza (2) óceánrepülés (18) Őcsény (1) Öcsény (1) oktatás (3) oktató (8) olasz (4) old timer (6) olimpia (3) one (1) önkéntes (3) örömrepülés (8) orosz (29) oroszország (4) Pápa (1) papírsárkány (1) parancsnok (1) párizs (1) petőfi csarnok (1) pilóta (17) pilótafeleség (7) pilótafülke (23) pilótanő (252) Pipistrel (1) Prága (2) puli holdjáró (1) RAF (1) rajongók (5) RC modellek (7) red bull air race (3) rekord (11) rekordok (22) repülés (135) repülés-fóbia (2) repülőfesztivál (18) repülőgép (109) repülőgép-hordozó (1) repülőgépmérnök (6) repülőtér (30) repülőverseny (12) robot (2) roncstemető (1) rotary (1) Ryanair (3) sárkányrepülés (6) siklóernyő (8) siklórepülés (12) Sólyom (1) sport (19) stewardess (43) súlytalanság (2) svájc (2) szabadesés (7) szakácsok (1) szárnyas ház (1) szélcsatorna (2) szerb (3) szerelőnő (4) szimulátor (13) szinésznő (1) szlovén (2) szuperszonikus (5) tandem (15) tanker (1) tanpilóta (1) Tata (1) teherszállító (1) teherűrhajó (4) terminál (1) tervező (1) tesztpilóta (9) thaiföld (2) török (4) történelem (69) traszatlanti (2) tűzoltórepülő (2) ultralight (1) ünnepi légi parádé (2) űr (1) űrhajósnő (38) űrhajó parancsnok (5) űrjhajósnő (2) űrkutatás (7) űrrepülőgép (7) űrruha (7) űrséta (4) űrszonda (2) űrturista (4) űrugrás (2) utasok (19) utazásszervező (3) üzletasszony (12) vadászpilótanő (26) vállalkozás (4) válogatott (3) városnézés (4) vendégbejegyzés (1) vendégposzt (1) verseny (9) veterán (1) vezető (1) világbajnok (13) világbajnokság (12) világrekord (10) világsztár (12) világtalálkozó (1) világ körül (11) virgin (1) virtuális (1) visszatérés szülés után (1) vitorlázó repülés (15) vulkán (1) wingsuit boogie (3) Wizz Air (25) Zalakaros (1) zeppelin (2) zero-g (2) Címkefelhő

A 2. világháború idején, 1942-től már három női önkéntes ezred is harcolt a Vörös Hadseregben. Az 588. női éjszakai bombázó ezred repülőgépeitől a németek annyira féltek, hogy automatikusan Vaskereszt kitűntetést adtak, annak, aki egyet is lelőtt közülük. 

9_88.jpg

Pedig egy orosz tábornok állítólag méltatlankodva kiáltott fel, amikor megtudta, hogy katonák helyett egy csomó lányt küldtek csak neki.

3_219.jpg

A tizenéves és a húszas éveik közepén járó lányok, nappal virágokat rajzoltak a gépeikre és navigációs tollal még a szájukat is kifestették.

4_211.jpg

Éjszaka meg rettenetes pusztítást okozva, bombák tucatjait szórták le az elavult, rozoga, lassú PO-2-es repülőgépeikkel.A fából készült, kétfedelű gépekben ketten ültek, a pilóta és a navigátor. De nem volt sem ejtőernyőjük, sem fegyverük, még radarjuk sem, ami navigálta volna őket, csak az iránytű és a térképek alapján tájékozódtak a sötétben.

5_210.jpg

A nyitott pilótafülkében télen néha a csizmában is majd lefagyott a lábuk. Ráadásul, ha eltalálta őket egy lövedék a repülőgép olyan gyorsan meggyulladt akár a papír.

7_160.jpg

Az Éjszakai Boszorkányok nevet a németektől kapták, mert a sötétben alacsonyan, alapjáraton suhanó gépek csak egy, huss hangot hallattak, mielőtt a célpont felett kioldották bombáikat.

2_214.jpg

A németek szerint a macskák módjára sötétben is jól tájékozódó pilótanők úgy repkedtek hangtalanul a fejük felett, mintha seprűnyélen repülő boszorkányok lettek volna. És amikor meghallották őket már késő volt, mert a gépeik könnyű manőverezhetősége miatt könnyen kisiklottak a német golyózáporok elől.

6_168.jpg

Az 588. bombázó ezred pilótanői minden este 40 repülőgéppel szálltak fel és egy éjszaka akár 8-10 bevetésen is részt vettek. Négy év alatt 30.000 bevetésen összesen 23.000 tonna bombát dobtak le a megszálló német csapatokra.

1_224.jpg

Nagyezsda Popova, bombázó pilótanő (aki a fotón középen áll), például 852 bevetésen vett részt és volt olyan bevetése is, amikor 42 golyó ütötte át a gépét, mégis túlélte.

HIDROPLÁNOK Lesz-e újabb aranykor?
Megjelent legújabb e-könyvünk

8_116.jpg

Az ezred egyik parancsnoka, Marina Raskova, a „szovjet Amelia Earhart" már 1933-ban, a szovjet légierő első női navigátora volt és részt vett a Moszkva-Szibéria távolsági rekordban is.

11_80.jpg

Korábban írtunk arról is, hogy 82 év után újra magyar repülőgép utazza körbe a Földközi-tengert, amely a napokban indult útjára.

Címkék: repülés történelem orosz levegőben pilótanő bombázó pilótanő

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://holgypilota.blog.hu/api/trackback/id/tr57209623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

molnibalage 2015.02.24. 12:02:03

A megemlékezés dícséretes és tényleg veszélyes volt amit csináltak, de azért költői túlzásokba ne essük már az okozott kárnál.

Az "éjszaka meg rettenetes pusztítást" rész több, mint költői túlzás.

Muad\\\'Dib 2015.02.24. 12:07:35

Csatlakozom az előttem szólóhoz. Történelmi hülyeségeket ne kezdjünk terjeszteni a megemlékezés apropóján. A legnagyobb kárt azzal érték el amúgy, hogy az éjszakai pihenést is lehetetlenné tették az ellenség számára.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.02.24. 12:19:20

Tobak Tibor (2. vh. Messerschmidt-pilóta) írta a könyvében, hogy a PO-2-esek varrógépszerű zakatolása már messziről felébresztett mindenkit, és a legnagyobb kár, amit okoztak a "Mari nénik", hogy másnap kialvatlanok voltak a magyar pilóták. Ez a zajtalan siklás és mérhetetlen pusztítás legfeljebb a szovjet propagandaanyagokban szerepelhetett.

G_Atya 2015.02.24. 12:55:34

Igen, Tobak Tibor is írta, de emlékszem Számvéber Norbert valamelyik könyvében is volt idézet akkori magyar páncélos személyzettől (levél, vagy memoár idézet) hogy mennyire zavaró az éjjeli "Kávédarálók" zümmögése. De Sven Hassel is sokszor hivatkozik az éjjeli PO2-esek kerepelésére, már nem emlékszem milyen német becenéven emlegették őket sajnos, de hangosak voltak az biztos. Még a lövészárkok mélyén sem mertek miattuk cigarettára gyújtani, illetve az éjjeli hadi vonatszerelvényeket támadták a mozdony kéményéből kicsapó szikra és láng nyelvek miatt, hiába voltak a szerelvények elsötétítve. Amúgy érdekes cikk, jók a képek!

Normális 2015.02.24. 13:34:18

A posztíró kicsit nagyvonalúan bánik a számokkal: 4 év alatt nem jön ki (napi 10-zel számítva sem) 30000 bevetés.
Ha a "bevetést" meg a felszállások össz-számaként érti, akkor meg gépenként több, mint 700 kg-nyi bomba jön ki, amit a Po-2 -es egyszerűen nem bír el...

csak néha benézek ha marhaságot látok 2015.02.24. 14:05:53

@Normális: 40 repülő, 1000 nap alatt 40 ezer bevetés, kijön az. mondjuk alkalmanként max 300 kiló volt a teher.
németül Nähmaschine volt a neve
a tevékenységükről egyébként: " The material effects of these missions may be regarded as insignificant"
egyébként nagyon nehéz volt lelőni őket mert:fából voltak, alacsonyan és nagyon lassan repültek.
egyébként egy éjszaka alatt 18 bevetés a rekord, egy pilótánál meg (Yekaterina Ryabova) 860 bevetés.
összehasonlításként a világrekorder Rudelnek 2530 bevetése volt.

gall travis 2015.02.24. 14:13:00

egy topicból hoztam ezt a visszaemlékezést*****"Az orosz katona mellett meg kell emlékezni a katonanőkről is. Magam is láttam többet. Köztük pár csinosat is. Bátrak, fanatizmusuk a férfiakén is túltesz, s állatian kegyetlenek. Ha a nő kivetkőzik mivoltából, állatabb tud lenni az állatnál. Láttam levágott faszú katonákat – női dandárok átvonulása után. Vagy nyakig beásva földbe s úgy lefejezve. Szörnyű!

Az egyik, a legcsinosabb, pilóta volt. Karády Katalinra emlékeztető, magas, nagyon jó alakú. Bármely férfi boldog lehetne vele! Két német vadász támadta meg, s vagy 1/4 óráig kergetődztek. Remek látvány volt, akkor még nem tudtuk, hogy női pilóta ül benne. Az otromba nehézbombázó majdnem kitolt a Messerschmittekkel, míg aztán találat következtében egyik motorja leállt, s így kényszerleszállást végzett Masztyugino közelében. A pilóta cigarettázva állt a gép mellett, míg huszárjaink s mi is autón odaérkeztünk, s gúnyosan mosolygott géppisztolyunkon. Mikor a sapkát levette, láttuk, hogy nő. De le kellett neki alsóruhára vetkőzni, hogy kikutassák, nincse fegyver nála. Bizony, nagyon ócska s szakadt kombinéforma fedte remek testét. »Ninocska!« Csak a harisnyája volt remek. Fegyver nem volt nála; zsebében három kotont találtunk. Nevetett, mikor meglátta elképedésünket. Kivette a baka kezéből, s körülkínálta a tiszteknek. Balta nyakig pirult a szemtelenségre. De azt hiszem, négyszemközt nem kellett volna sokat kínálgatni. Kissé túl rikítóan volt festve. Ez volt egyébként az egyedüli pilóta, aki kézre adta magát. [A] többi ejtőernyővel ugrott ki, s a földön géppisztollyal védekezett, az utolsó golyót pedig a fejébe eresztette......

min 2015.02.24. 14:30:53

A Po-2 meg a hangtalanul repülés :-))))

gall travis 2015.02.24. 14:32:16

régen,jó húsz évvel ezelőtt olvastam egy pilótanő visszaemlékezését.Arról panaszkodott ,hogy milyen nehéz volt beszerezniük a vattát a nehéz napokra.Boldogok voltak mikor kaptak egy marék gyapotot....

gall travis 2015.02.24. 14:32:16

régen,jó húsz évvel ezelőtt olvastam egy pilótanő visszaemlékezését.Arról panaszkodott ,hogy milyen nehéz volt beszerezniük a vattát a nehéz napokra.Boldogok voltak mikor kaptak egy marék gyapotot....

min 2015.02.24. 14:32:29

Elég csak kimenni néha a budaörsi reptérre, hogy meghallgassuk mennyire is suhan hangtalanul egy repülő varrógép :-)

the.man · http://rivercottagenyomaban.blogspot.com/ 2015.02.24. 14:45:04

Kicist a "régen minden jobb volt hangulat", de érdekes.

lutria 2015.02.24. 15:57:19

Előbb még "rozoga,elavult,lassú,1db lövedéktől is kigyulladó" a PO-2-es,majd hangtalanul sikló,könnyen manőverezhető,42 lövedéket is kibíró géppé változott...

Lex D'Arquebus · http://ugrassvajcba.blog.hu/ 2015.02.24. 16:43:56

@Háry Dávid: pont most akartam linkelni. meg is hallgatom az albumot nagy hirtelen

-Musashi- 2015.02.24. 17:29:43

Nagyapám a keleti fronton volt pilóta. Ő mesélte hogy előfordult olyan is,hogy a messerek lőszer nélkül szálltak fel,és a szárnyal vágták le a po-2 gépeket. Kioldották a bombákat? semmit nem oldottak ki,kosárból dobálták. Nyilván azért jutott el a wehrmacht olyan hamar Moszkváig,mert a vörös hadsereg olyan fasza volt.

martineden 2015.02.24. 17:51:20

@Szabi DMC: Hat igen,szarul harcoltak az orosz nok,az orosz ferfiak,szar volt a felszerelesuk,de azert valahogy szarra vertek az ellenseget es valahogy eljutottak Berlinig.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.02.24. 18:03:29

@martineden: a Po-2-es "bombázógépek" harcértékéről volt szó. Pár kilós bombákat kézzel kidobálni egy kétfedelű gépből 1944-ben már nem sokat tett hozzá a háború alakulásához.

Csillámdementor 2015.02.24. 18:07:57

Túl sok kárt valóban nem csináltak, de bátrak voltak, az szentigaz.

Szélmalomharcos 2015.02.24. 18:12:12

A képek alapján nem sok olyan bombázó van közöttük akire szívesen rárepülnék. Az első képen levő szöszivel azért még menne egy éjszakai bevetés

martineden 2015.02.24. 18:25:22

@Szabi DMC: Sok kicsi sokra megy,a lenyeg ,hogy az akkor hiper-szuper technjkaval felszerelt betolakodokat hazaig kergettek.

paráznabillegető 2015.02.24. 18:32:50

együttes harcértékük annyi lehetett mint a pzkf8 mausnak.
uramisten, ez a po-2, bazmeg, mint egy permetezőgép... hát ez tényleg csak pszichoterrornak volt jó.

ostvan2 2015.02.24. 18:41:28

Nyilván azzal harcoltak, amijük volt.
Ahogy én tudom, az éjszakai bevetésben a legnehezebb a hazatalálás és a leszállás a sötétben.

min 2015.02.24. 19:07:56

@-Musashi-: Ahogy a Po-2-esekről nem kell hülyeséget írni, úgy a messereket sem kell égi ninjáknak titulálni :-)

min 2015.02.24. 19:09:35

@-Musashi-: www.airpages.ru/eng/img/po2_2.shtml
Nyilván a szárnyak alatt tartották a kosarat :-)

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.24. 19:26:15

@Szabi DMC: @G_Atya: De viszont olyan faszán illeszkedik a ma divatos gender idiotizmushoz, úgyhogy nyomatni kell az indexen..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.24. 19:29:56

@martineden: "szarrá verték".. Jóval nagyobb veszteségeik voltak az oroszknak. Más kérdés hogy könnyebben pótolták, valamint nem kellett egy másik fronton is háborúzniuk.

csentecsa 2015.02.24. 19:34:26

Jól el lehetett sütni a témát a férfiaknak szóló ruszki katonaújságokban, valszeg ezért habosította fel a történetet a szovjet propaganda.
Női pilóták: röhejes.. Nem véletlen, hogy komoly gépet nem adtak alájuk..

martineden 2015.02.24. 19:58:33

@A megvalósult amerikai ólom..: Szarra vertek,vegy nem vertek szarra?Szerinted ,hogy kerultek Berlinbe?

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.24. 21:07:30

@martineden: Ennyi erővel Napóleon, vagy Hannibál katonai zsenijét is kétségbevonhatnád..
A Wehrmacht számára egy rossz politikai vezetés határozott meg rossz célokat,amikhez egy idő után a megfelelő forrásokat sem biztosította. Így a legjobb haderő sem ütőképes.
A háború első szakaszában a Vörös Hadsereg kétségtelenül gyalázatos teljesítményt nyújtott és óriási veszteségeket szenvedett el. Persze ebben vastagon benne volt az is hogy a sztálini terror alatt rengeteg tábornokot, és egyéb tisztet kivégeztek, mégtöbbet a gulágra küldtek.

martineden 2015.02.24. 21:34:43

@A megvalósult amerikai ólom..: ,,Persze ebben vastagon benne volt az is hogy a sztálini terror alatt rengeteg tábornokot, és egyéb tisztet kivégeztek, mégtöbbet a gulágra küldtek."...igen,majndem az osszes tapasztal tiszt a levesbe ment,a tamadas felkeszuletlenul erte,nem csoda ha az akkori vilag talan legjobban felszerlt hadserege megszallta a fel Oroszorszagot,de mindezek ellenere az orosz medve megrazta magat es a szarul felszerelt seregevel szarra verte a nemeteket es szovetsegeseit.Folosleges erveket keresni ,hogy ezert ,vagy azert,a lenyeg a vegeredmeny.

grani 2015.02.24. 21:50:30

Miért találgatni, hogy mi tudott a PO-2-es?
en.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_Po-2
5o-1oo kg-s bombákat vitt, összesen 3oo kg terheléssel.
A magyar hadsereg hősiességéről meg kár beszélni. Az oroszok úgy legyalulták a hősies magyar 2. honvéd sereget, hogy hírmondó is alig akadt belőle. Ja. A háborút meg kell nyerni. A nagy picsa után meg kár magyarázkodni, hogy milyen szar volt az ellenfél.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.24. 22:57:19

@martineden: Ott tévedsz alapvetően, hogy egy kalap alá veszed a háború első felében harcoló Vörös Hadsereget a a Háború második felében harcolóval, holott óriási a különbség.
Az egyik egy tisztjeitől megfosztott, döntően elavult fegyvereket használó rosszul irányított táraság, amelynek még a gyengécske Finnország legyőzése is komoly gondokat okozott, míg a másik egy újjászervezett , megfelelő tiszti állománnyal ellátott sereg, egyre jobb fegyverekkel (Pl. T-34).

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.02.24. 22:59:35

@grani: Mi a helyzet a varsói gettó hős védőivel..? Ők is kikaptak nem?

molnibalage 2015.02.25. 12:43:18

@csentecsa: Na ez a komment volt röhejes...

en.wikipedia.org/wiki/Lydia_Litvyak

A jenkiknél nem engedték harci bevetésre őket, de lényegében minden típussal repültek és vitték ki a frontra a gépeket a WASP kötelékében. Igen nagy reptudású pilóták voltak köztük.

csentecsa 2015.02.25. 21:35:45

@molnibalage: Vicces vagy. Más kivinni a gépeket, és más harcolni velük. Egy nő idegrendszere kevés ehhez. Nem véletlen, hogy bevetésre nem küldték őket. A nők döntő többsége éppúgy nem alkalmas ilyesmire, mint ahogy a férfiak többsége nem jó óvónőnek vagy baby sitternek. Be kellene látni, hogy a nemek között vannak különbségek, bármit is terjeszt a gender ideológia, meg a polkorrekt idiotizmus..
( Egyébként nem tudom mit értesz WASP alatt, de én úgy tudom hogy ez a White Anglosaxon Protestants nevű szervezet rövidítése. Felteszem te nem erre gondoltál..)

molnibalage 2015.02.26. 11:51:33

@csentecsa: A kor szelleme miatt nem engedték ki. A világn komoly fegyveres erőinél elsővonalas női pilóták is vannak már.

Csak a szokásos hímsovinizmust látom.

csentecsa 2015.02.26. 15:03:54

@molnibalage: Ja persze a kor szelleme miatt.. talán inkább nem akartak azonnal elveszteni egy drága vadászgépet.

"A világn komoly fegyveres erőinél elsővonalas női pilóták is vannak már." Igen, hol? De még ha így is van hány százalék is, és hány női pilóta vesztette életét bevetés közben? Ha így lett volna, biztos hallottál volna róla ebben az agyatlan polkorrekt médiában.
Aki tagadja férfiak és nők közötti jelentős különbségeket ostoba, és nem vesz tudomást a valóságról.
Biztos a hímsovinizmus miatt van kevés buszsofőr is köztük, holott az még közel sem egy vadászgép.

molnibalage 2015.02.27. 16:12:21

@csentecsa: Azért van kevés női vadászpilóta, amiért kevés férfi nővér vagy óvóbácsi... Ez nem jelenti azt, hogy ők kevésbé értenek a választott mesterségükhöz te balfasz...

Egyébként már 2004-ben elesett az első női helikopterpilóta a US Armynál Irakban, (Kimberly Hampton).

Itt egy lista, egy másik helikopterpilóta is elesett mentés közben.

www.cmrlink.org/content/home/35891/grim_toll_of_military_women_killed_in_war

USAF, A-10 női pilóta hozta vissza...
www.aircraftresourcecenter.com/Stories1/001-100/0016_A-10-battle-damage/story0016.htm

Egyébként nem értem, hogy bevetés közben életét veszette hogyan definiálja azt, hogy akkor a női pilóták jók vagy sem? Vagy egyáltalén mi a faszt definiál, hogy hányan esnek el?

A Tunhderbirds bemutatkötelékben is volt nő, Nicole Malachowsi. Biztos, mert kell a PR és nem azért, mert kurva jó pilóta... Századparancsnok is csak azért lett bizosan, mert kell a PR és nem a szakértelem számít, mert mindenki tudja, hogy az USAF és a USA többi haderőneme is csak arra épít, hogy poénból rakjon balfékeket oda, ahol emberéletek múlnak...

A magadfajta idiótáktól mentsen meg az ég bazdmeg...

min 2015.02.27. 22:04:26

@csentecsa: Nem nehéz fellelni őket. Csupán pár billentyűt kell leütni az előtted lévő számítógépen. Menni fog?

csentecsa 2015.02.28. 00:20:35

@molnibalage: Figyelj ide te fasszópó! Miért nem vagy képes felfogni, hogy a nők kiélezett harci helyzetben sokkal rosszabbul teljesítenek mint a férfiak. Ezért nem adnak a seggük alá nagy értékű VADÁSZGÉPEKET.
Nagy nehezen összeszedtél két helikopterpilóta nőt (kb. 3 nap alatt), akik ott maradtak, meg egy A-10-est.
Valószínűleg egyébként fingod sincs arról hogy az A-10-esnek milyen szerepe van. Elárulom, hogy ezeket már csak akkor vetik be, amikor vadászgépek megtisztították az ellenséges légteret, és nemigen van ellenséges légi tevékenység.
Az A-10 egy földi célpontok ellen használt lassú, de igen strapabíró repülőgép. A légierőnél csak repülő traktornak csúfolják.( Kísérteties hasonlóság a posztban szereplő gépekkel.. ;)) Irakban tevékenysége többnyire a visszavonuló iraki harckocsioszlopok, és teherautókonvojok ritkításából állt..
Azt meg jobb ha tudod hogy az amerikai hadseregnél kvóták vannak arra, hogy mennyi nőt kell felvenni az ostoba polkorrektség jegyében. Persze -ahogy már írtam- igyekeznek szerényebb értékű légi eszközökre rakni őket, illetve várhatóan kisebb kockázatú helyzetekbe vezényelni,persze a parancsnok is hibázhat ez utóbbi megítélésében . És igen jól látod, van PR értéke, az emberek szeretnek ilyesmiről olvasni.
Az, hogy milyen ritka a női áldozat a légierőnél, pedig jól mutatja, hogy jellemzően nem vezénylik őket veszélyes szituációkba.

molnibalage 2015.02.28. 08:11:58

@csentecsa: A jenkiknél és más légierőben is repülnek nők elsővonalas vadászgépet.

Szánalmas vagy, korunuk jellemző idiótájának tipikus példánya...

csentecsa 2015.03.07. 22:51:24

@molnibalage: Sztem inkább te vagy tipikus példája a polkorrekt idiótáknak, akik képetelenek felfogni azt, hogy a férfi és női nem között lényeges különbségek vannak az alkalmasság terén a különböző tevékenységek esetében.
Kvótarendszer által felvett, kis veszélyességű helyzetekben alkalmazott női pilóták esetéből vonod le azt a következtetést, hogy a nők ugyanúgy alkalmasak erre a feladatra.
Más vizekre evezve: Tedd fel magadnak a kérdést, hogy vajon miért van külön sakk bajnokság a férfiaknak és a nőknek, ha éppolyan jól képesek ezt is művelni szted?
Magad is beláthatod hogy az egy szem Polgár Judit esete a szabályt erősítő kivétel. Vajon miért nem lobbiznak azért a női sakkozók, hogy a férfiakkal együtt koedukáltan mérettessenek meg? Vajon nem azért ,mert pontosan tisztában vannak vele , hogy nem sok esélyük lenne??
Vagy miért nem találsz női autóversenyzőket a Forma-1-ben vagy más bajnokságokban? ( Persze itt is nekiláthatsz előásni ötezer évről korábban valami pr célokból beállított spinét, de lásd be hogy ez nem azt jelenti hogy a nők éppúgy alkalmasak lennének erre a sportra, mint a férfiak. Egy versenyautó pedig még közel sem egy vadászgép..)

Lajos Krisztián 2017.03.01. 09:29:46

most ismerkedek az oldallal, jó és hasznos a többit késöbb.