Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Sikeresen visszatért a Földközi-tenger kerülő magyar repülőgép

2015. április 10. - Hölgypilota

Miként induláskor, most az érkezéskor is interjút készítettünk a pilóta feleségével. A Ferihegyi betonon várakozó Földi Zsuzsától megkérdeztük, hogyan segítette és követte itthonról a férje repülését.

100_2.jpg

Egy 82 évvel ezelőtti repülés emlékére Földi Zoltán pilóta és Hankusz Kálmán fotós másfél hónappal ezelőtt indult el Ferihegyről a magyar fejlesztésű és gyártású Magnus Fusion típusú repülőgéppel. Elődeik, Bánhidi Antal és Bisits István a Gerle 13 elnevezésű géppel 1932-ben repülték körbe a Földközi-tengert.

0_195.jpg

Az új magyar kisgép 15 ország, így Magyarország, Ausztria, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Marokkó, Algéria, Tunézia, Líbia, Egyiptom, Izrael, Jordánia, Ciprus, Törökország és Görögország légterének érintésével, 80 órás repüléssel és 12 ezer kilométer megtétele után ma sikeresen hazaért.

Milyen érzés volt, amikor most újra megláttad az égen a repülőgépet?

Szívszorító, izgalmas és ugyanakkor borzasztó nagy öröm. Már nagyon vártam ezt a napot, úgy, mint a gyerekek a karácsonyt, számoltam a napokat.

12_56.jpg

Milyen támogatást tudtál adni a férjednek ilyen távolról, hogy jól sikerüljön az emlékrepülése?

Nagyon fontos volt, hogy érezze a hátteret, hogy itthon is minden rendben van.  Szinte napi szinten tudtunk egymással beszélni. Nyilván elsősorban a jó híreket közöltem vele.

13_45.jpg

 És itthon hogy követted a repülését?

Szerencsére a Flightradar24 internetes alkalmazáson, amely a repülőgépek valós idejű repülését mutatja folyamatosan Zoliék is rajta voltak, és ha volt időm mindig ott ültem a képernyő előtt és szorítottam nekik.

14_25.jpg

 Amikor először eltűnt a gép a képernyőről, nagyon aggódtam.  Akkor még nem tudtam, hogy úgy is el lehet tűnni a radarról, hogy nincs velük probléma. De utána már, amikor éppen nem voltak elérhetők sem estem egyből pánikba, mert már tudtam, hogy nem kell egyből valamilyen bajra gondolni.  

 HIDROPLÁNOK Lesz-e újabb aranykor?

Volt egy itthoni irányító központ is, ahonnan mindig megkaptam az aktuális információkat.

19_2.jpg

Férjed terve szerint nemsokára újra útra indul, de most már egyéves világ körüli útra. Belegondoltál már abba, hogy mi lesz akkor?

Igazából még nem, de mindenben támogatom őt. 16_7.jpg

Az emlékrepüléssel kapcsolatban Zsuzsával az induláskor készült interjúból és egy másik írásunkból többet is megtudhat.

süti beállítások módosítása