HTML

Hölgypilóták

Híres női pilóták és űrhajós nők, légi nagy üzletasszonyok és légi kisasszonyok, avagy mit tettek hozzá az elmúlt és a következő száz évben a hölgyek a repüléshez.
Várunk témajavaslatokat, közlünk anyagokat, elérhetőségünk:
holgypilota (kukac)indamail (pont) hu

Facebook

Friss topikok

Címkék

adria airways (1) Adria Tehnika (1) aeroflot (3) aeropark (1) afrika (18) air (2) airbus (41) airshow (3) airways (1) air force one (1) Alaszka (4) alaszka (5) állóhely (1) alternativ hajtás (3) amerika (191) arab (10) aranyérem (2) árvíz (1) asia (4) ausztrália (16) ausztria (5) autigiro (4) autó (4) autogiro (3) ázsia (51) bajnokság (8) Balaton (8) ballon (1) befektető (2) belga (1) bemutató kötelék (7) Beriev (1) Berlin (1) berlin (3) boeing (59) bombázó pilótanő (3) Börgönd (1) bozótrepülés (5) brit (28) british (3) budaörs (4) budapest (16) Buddha Air (1) business jet (5) cápaszárny (1) cargo (7) celeb (2) Cessna (12) családias közönség (1) cseh (2) Debrecen (3) díj (4) discovery (2) divat (1) drón (3) dubai (11) dunakeszi (1) easyJet (1) égi rajzoló (1) egyetemisták (4) egyiptom (1) éjszakája (1) ejtőernyő (36) élmény (135) első repülésem (17) emberi erővel (1) Embraer (3) emirates (1) emlékrepülés (3) Endeavour (1) európa (105) európa bajnokság (1) extrém (36) F-16 (5) fapados (24) felszállás (4) Ferihegy (11) Ferihegy 1. (2) filmforgatás (2) finn (3) finnagora (1) földi űrutazás (1) fotómodell (4) fotós (9) francia (11) Friedrichshafen (5) Ghana (1) gripen (3) guinness rekord (5) gyakornok (2) gyerekek (3) haditengerészet (6) hadsereg (2) halloween (1) hangsebesség (3) heathrow (1) helikopter (40) herceg (1) hidroplán (26) Himalája (2) hírek (2) Hold (1) holdjáró (1) hőlégballon (17) hölgykapitány (37) hölgypilóta (12) holland (3) hungaroring (1) india (14) japán (1) jeles esemény (6) jótékonyság (5) kanada (12) kapitány (17) kapitánynő (22) karácsony (4) katasztrófa (3) katonai (41) kecskemét (2) Kennedy (1) képtár (1) kiképzés (19) kínai (24) kisbaba (2) kiskunlacháza (1) kit (1) kite szörf (5) klm (3) kötelék (3) közel-kelet (3) kuatók (1) kutatók (8) légcsavaros (5) léghajó (4) légiakrobata (17) légierő (12) légiforgalmi irányítás (9) légikisasszonyok (67) légimentő (4) légiparádé (14) légitársaság (99) légiutas-kísérő (14) légiutsakísérő (26) légi közlekedés (8) légtornász (1) lengyel (2) leszállás (14) levegőben (418) litván (1) london (11) LOT (1) lufthansa (14) luftthansa technik (3) magánűrhajó (5) magnus fusion (2) magyarország (95) maldív szigetek (2) Malév (11) marine (1) marketing (11) mars (7) Mátyásföld (1) menedzser (19) mentés (8) mérnöknők (14) mezőgazdasági repülés (2) Mikulás (3) modellek (4) motoros (2) motoros sárkány (1) motoros votorlázó (2) műhold (2) munkásnők (1) műrepülés (6) műrepülő (25) múzeum (1) muzeum (4) naptár (2) NASA (3) navigátor (2) német (3) nemeztközi űrállomás (16) nemzetközi űrállomás (1) nemzetközi verseny (5) Nepál (1) norvégia (1) nosztalgia (1) nyíregyháza (2) óceánrepülés (18) Öcsény (1) Őcsény (1) oktatás (3) oktató (9) olasz (4) old timer (7) olimpia (3) one (1) önkéntes (3) örömrepülés (8) orosz (29) oroszország (4) Pápa (1) papírsárkány (1) parancsnok (1) párizs (1) petőfi csarnok (1) pilatus (1) pilóta (17) pilótafeleség (7) pilótafülke (23) pilótanő (261) Pipistrel (1) Prága (2) puli holdjáró (1) RAF (1) rajongók (5) RC modellek (7) red bull air race (3) rekord (12) rekordok (22) repülés (152) repülés-fóbia (2) repülőfesztivál (18) repülőgép (116) repülőgép-hordozó (1) repülőgépmérnök (6) repülőtér (32) repülőverseny (12) robot (2) roncstemető (1) rotary (1) Ryanair (3) sárkányrepülés (6) siklóernyő (8) siklórepülés (12) Sólyom (1) sport (19) stewardess (46) súlytalanság (2) svájc (3) szabadesés (8) szakácsok (1) szárnyas ház (1) szélcsatorna (2) szerb (3) szerelőnő (4) szimulátor (13) szinésznő (1) szlovén (2) szuperszonikus (5) tandem (15) tanker (1) tanpilóta (1) Tata (1) teherszállító (1) teherűrhajó (4) terminál (1) tervező (1) tesztpilóta (9) thaiföld (2) török (4) történelem (69) traszatlanti (2) tűzoltórepülő (2) ultralight (1) ünnepi légi parádé (2) űr (1) űrhajósnő (38) űrhajó parancsnok (5) űrjhajósnő (2) űrkutatás (9) űrrepülőgép (7) űrruha (7) űrséta (4) űrszonda (3) űrturista (4) űrugrás (2) utasok (20) utazásszervező (3) üzletasszony (12) vadászpilótanő (28) valentin nap (1) vállalkozás (4) válogatott (3) városnézés (4) vendégbejegyzés (1) vendégposzt (1) verseny (9) veterán (1) vezető (1) világbajnok (13) világbajnokság (12) világrekord (11) világsztár (12) világtalálkozó (1) világ körül (11) virgin (1) virtuális (1) visszatérés szülés után (1) vitorlázó repülés (16) vulkán (1) wingsuit boogie (3) Wizz Air (25) Zalakaros (1) zeppelin (2) zero-g (2) Címkefelhő

A Hölgypilóta blogger a pilótafülkében nézte végig, hogyan vezeti az InterSky osztrák légitársaság  repülőgépét Esther Vierra, a holland pilótanő.

intersky91.jpg

Egy esős, borongós szombaton szálltam fel a Hévíz-Balaton Airportról az osztrák InterSky légitársaság ATR72-600 típusú turbólégcsavaros repülőgépével Düsseldorfba. A charter repülőgépet a Mutsch Ungarn Reisen  utazási iroda bérli, amely német nyelvterületről hetente főként nyugdíjasokat utaztat Magyarországra  termálfürdős gyógykezelésekre. 

A gépen éppen személyzetcsere volt, így a beszállás előtt találkoztam a pilótákkal, ahol a kapitány a légitársasággal folytatott előzetes egyeztetések alapján meghívott a pilótafülkébe. Esther előrement, hogy felkészüljön az útra, beprogramozza a robotpilótát, míg a kapitány kívülről ellenőrizte a repülőgépet. Az a szokás ugyanis, hogy oda úton az egyik pilóta vezet, a másik pedig rádiózik és segít neki, visszafelé pedig a szerepek helyet cserélnek. A kapitány elmondta, hogy a Hölgypilóta blog tiszteletére Düsseldorf felé Esthert jelölte ki a vezetésre. 

intersky8.jpg

Mialatt az utasok a repülőgépen helyet foglaltak és bekötötték magukat, a kapitány az ülése mögül kihajtogatta nekem a pótülést és átadta a headsettet. Repülés közben ezen keresztül beszéltünk és hallottam rajta a rádiózást is. 

Majd a kapitánytól külön biztonsági tájékoztatást kaptam, ha éppen szükség lenne rá, hol találom meg az oxigénmaszkot és a mentőmellényt. De megnyugtatott, hogy ez a repülőgéptípus nagyon biztonságos és különben is kevés a légi katasztrófa. A pilóták az ellenőrző lista felolvasásával végig mentek a műszereken és a repülőgép előtt álló marsall jelzéseit követve Esther, a pilótanő beindította az egyik, majd a másik hajtóművet.

intersky95.jpg

A headsetten át hallottam a toronyból a földi irányító hangját, aki meghatározta a felszállás pályairányát. Esther elég gyorsan elgurult a géppel a futópálya túlsó végéig, ahol megfordult és a felszállási engedély birtokában bal kézzel maximális fordulatra tolta fel a hajtóműveket. A repülőgép rövid nekifutás után szinte észrevétlenül emelkedett a levegőbe.  

A felszállás olyan zökkenőmentes volt, hogy egyáltalán nem éreztem sem a gép gyorsulását, sem a meredek emelkedését, amit az utastérben ülve mindig megtapasztalok. A felhőket áttörve a napsütésben szikrázott az alattunk elterülő egybefüggő hófehér felhőréteg. Esther beállította a napellenzőjét, ekkor már régóta a robotpilóta vezetett.

intersky96.jpgMiután a gép felért a repülési magasságra úgy Bécs körül, a kapitány megmutatta a kijelzőn a repülőgép műszereit. A repülési magasságunk tartósan 6600 méter volt, utazó sebességünk pedig 500 km/óra. A repülés közben az utastérben és a pilótafülkében is felszolgálták az italt és a snackot. Mivel a pilótafülke ajtajában ültem, így a stewardess helyett a pilótáknak én adtam tovább a vállam fölött beadogatott frissítőket.

intersky1.jpg

A kapitány közben elmondta, hogy Estheren kívül más pilótanők is vannak az InterSky légitársaságnál, de  mindegyikükkel szívesen repül, mert ugyanolyan jól képzettek, mint a férfiak. 

Másfél órás repülés után Düsseldorf felé közeledve a gép süllyedése előtt hallottam, hogy oldalszélben fogunk leszállni. Kérdésemre Esther megmutatta a kijelzőn, hogy ezért egy kicsit cikk-cakkos lesz a leszállás, a gép egymás után többször is hol jobbra, hol balra fordult. Amikor pedig kiengedték a futóműveket, úgy éreztem, mintha egy pillanatra megálltunk volna a levegőben. intersky92.jpg

Majd távolról megláttam a kivilágított leszállópályát, de nekem úgy tűnt, mintha a pálya középvonalától kicsit mindig jobbra közelítenénk a beton felé, nyilván az oldalszél kivédése miatt. Nagyobb állásra kapcsolták a fékszárnyat, a gép szárnya az oldalszéltől kis mértékben jobbra-balra billegett. Esther pedig állandóan mozgatta a kormányt, miközben a lábával is dolgozott. 

A jobboldali futómű határozott földet érésekor Esther ráhúzta a gép orrát a leszálló irányra. Egyből felbőgtek a hajtóművek, amikor fordított állásba kapcsolták azokat, a fékezőerő engem is a székbe nyomott hirtelen vissza. Miközben a gép a helyére gurult, megköszöntem a kapitánynak, hogy Hölgypilóta bloggerként a pilótafülkében közelről láthattam egy pilótanő munkáját.

intersky9.jpg

Esthert később egy interjúval még külön is bemutatjuk. A bejegyzés nem jött volna létre a Mutsch Ungarn Reisen és a Düsseldorf Marketing & Tourismus GmbH támogatása, valamint az InterSky légitársaság engedélye  nélkül. Korábban Milánóba repültünk a pilótafülkében.  

Címkék: repülés élmény légitársaság levegőben pilótafülke Balaton pilótanő

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://holgypilota.blog.hu/api/trackback/id/tr747788360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

micsoda? 2015.09.16. 13:48:28

Elismerésem azoknak, aki a nőket értékelik, még ebben a nem nőies foglalkozásban is. Aztán irigylem azokat nyugati nyugdíjasokat akik megtehetik, hogy repüljenek akár Hévízre. Nálunk mikor lesz a nyugdíjas nem nyugger, hanem jómódú.

fogyasztói magastartás 2015.09.17. 15:45:14

@micsoda?: a nők polgári repülésben elég jók. Katonaiban, vagy stressz alatt elromlanak, legtöbben elbuknak a katonai alap-alkalmasságikon