Bizarr egyenruhák viselése, vészhelyzetek kezelésére való felkészülés, helyi szokások és amikor a szemkontaktusok beszélnek - néhány fénykép a sokak által irigyelt stewardessek mindennapjaiból.
Egy olasz tervező plexi gömb kalapba és hozzá ilyen ruhába öltöztette volna a Concorde-n dolgozó utaskísérőt. Szerencsére a Braniff légitársaság nem tudott sugárhajtású gépet szerezni, de a Boeing B747-esén a gömb nélkül felhasználta a terveket.
A másik véglet az egyenruhában a képen, de ehhez is illik mosolyogni.
A légikisasszonyok minden járat indulásakor felhívják az utasok figyelmét a vészhelyzeti eszközökre, ami azért nem mindig sikerül. Szerencsére ritkán kell élesben az oxigén maszkot felvenni.
Háromévente kötelező a vízi mentési gyakorlat.
A világon az Emirates légitársaság az emeletes és 500 személyes Airbus A380 legnagyobb üzemeltetője, több mint ötven ilyen gépet repülnek. Most megszámolhatjuk, hogy hány utaskísérő dolgozik egy ilyen gép fedélzetén.
Kína mesterséges szigeteket épít, nemrég adták át ott egy repülőteret. Az első kísérleti légi járat személyzete így ünnepelt.
Vajon az utasok azt gondolják, amit mondanak?
Irtunk már arról, hogy a légi utaskísérőket kungfura is kiképezik és divatbemutatót is rendeztek már repülőgép fedélzetén. Végül érdekes történeti áttekintést kínálunk az utasrepültetés fejlődéséről is.