Maria ragyogóan kezeli a közösségi oldalát, ezért felkarolta őt a média és ez talán segített neki hamarabb a Boeing pilótafülkéjében a jobb székbe kerülni.
Mostanában állandóan közeli pilóta hiányról olvashatunk, mégis a svéd pilótalány rögös útját látva úgy tűnik, hihetetlenül nehéz nagygépes kereskedelmi pilótává válni.
Maria még munka mellett szerezte meg először a privát, majd kétszáz repült óra után a kereskedelmi pilóta engedélyét, ami a nagygépes pilóta álmok előszobája.
Műszeres és kétmotoros képzés, vizsga után egy nyáron egy másik lánnyal két hajtóműves gépet bérelt és azzal hordta a turistákat Spanyolországba. Még mindig nem adhatta be önéletrajzát a légitársaságokhoz, ezért Rigában egy szimulátorban borsos áron megszerezte a több pilótás személyzeti együttműködés liszenszét is.
Majd szinte hetente pályázott, de három éven át hiába várta bárhonnan a felvételi beszélgetésre való behívást, közben munka mellett évente több mint ezer eurót kellett fordítania a pilótaengedélyének megtartására.
Aztán két éve egyszer – mint derült égből a villám – behívták Londonba és agyon izgulva magát végig csinálta a felvételi procedúrát, előtte újra külön órákat is vett a szimulátorban. Úgy érezte, a vizsga nem sikerült elég jól, de öt hét múlva megjött a várva várt levél.
Maria bekerült egy 12 fős képzési csoportba, ahol a Boeing B737-800 típusra lehetett a jogosítást megszerezni.
Pilóta gyakornokként hat hónap elméleti és szimulátor képzés, utóbbi Amszterdamban, majd a sikeres vizsga után beülhetett a lehajtható pótülésre a gyakorlatban is látni a pilóták együttműködését. 80 szektort, fel- és leszállást repült így végig, majd a vizsga után jött a hab a tortán.
Kezébe kapta a szarvkormányt, utasok nélkül hat olyan iskolakört vezethetett végre a jobb ülésből a Boeing B737-800 repülőgéppel, amikor leszállás közben már érintik a betont majd rövid gurulás után újra gázt adnak. Csodás érzés volt, amikor ötven tonna zenélt alatta.
Ezek után beülhetett a jobb ülésbe, oktató kapitánnyal pilótaként elkezdett repülni, de egy ideig még a pótülésen ott ült a tartalékja, aki már kinevezett első tisztként, ha gond lenne, bármikor helyet cseréhet vele. Télen még északon figyelt, mostanában pedig a Földközi tenger parti bázison dolgozik és várja az első tiszti kinevezését.
Képek és még több kép Maria oldaláról
Maria pályafutása során akár gyári berepülő pilótanő is lehet, ehhez valószínűleg kissé komolyabbra kell hangszerelje a közösségi oldalát. Mutatunk egy touch and go megközelítést is a balatoni reptérről. Végül Mariának még egy fapados vezérnő is lehet a főnöke.