Amikor lecsukódna az utasok szeme, csak lemennek a lépcsőn, hogy egy kicsit ágyban szundikáljanak. Az Airbus tervei szerint a raktér átalakításával akár minden utasnak lesz erre lehetősége a hosszútávú járatokon.
Az elgondolás nem új, kevesek számára megfizethető áron már a 40-es években a Boeing 377 Stratocruiser transzatlanti járatain is voltak hálókabinok a repülőgép alsó szintjén.
Az Airbus olyan helyeket alakítana ki a raktérben, ahol az economy utasok is szundikálhatnak egy kicsit, majd felmennek a helyükre, ahol étkezhetnek vagy filmeket nézhetnek repülés közben.
Az utasok normál ülést vásárolnak, az ágyak használatáért pedig külön díjat fizetnek majd, amelyet a légitársaságok még nem határoztak meg.
Hálóhelyeken kívül a légitársaságok igénye szerint irodák, társalgók, tárgyalótermek, konferenciatermek is kialakíthatók lesznek a szélestörzsű Airbus repülőgépeken.
A tervekről több nagy légitársaság, Qantas, American Airlines, Quatar és az Etihad is pozitív visszajelzést adott.
Az Airbus igény szerint nemcsak az A330-as és A350-es új repülőgépeinek rakterét alakítja majd át, hanem a régiekbe is könnyen beszerelhető modulokat tervez. Remélhetőleg sokak által megfizethető áron eltűnik majd a first class utasok eddigi kiváltsága.
Korábban írtunk néhány olyan ingyenes tevékenységről, amellyel a kényszerű üldögélés és shoppingolás helyett agyon üthetjük az időt a reptereken. Online közvetítésünk az Aero Friedrichshafenről, ahol két magyar gyártású elektromos hajtású Magnus eFusion repülőgép tartott bemutatót, meg a Volocopter pilóta nélküli helyből felszálló légi taxi is ott van a kiállitáson.