HTML

Hölgypilóták

Híres női pilóták és űrhajós nők, légi nagy üzletasszonyok és légi kisasszonyok, avagy mit tettek hozzá az elmúlt és a következő száz évben a hölgyek a repüléshez.
Várunk témajavaslatokat, közlünk anyagokat, elérhetőségünk:
holgypilota (kukac)indamail (pont) hu

Facebook

Friss topikok

Címkék

adria airways (1) Adria Tehnika (1) aeroflot (3) aeropark (1) afrika (18) air (3) airbus (44) airshow (4) airways (1) air force one (1) Alaszka (4) alaszka (5) állóhely (1) alternativ hajtás (3) amerika (193) arab (10) aranyérem (2) árvíz (1) asia (4) ausztrália (16) ausztria (6) autigiro (4) autó (4) autogiro (3) ázsia (51) bahamák (2) bajnokság (8) Balaton (8) ballon (1) befektető (2) belga (1) bemutató kötelék (7) Beriev (1) berlin (3) Berlin (1) boeing (60) bombázó pilótanő (3) Börgönd (1) bozótrepülés (5) brit (30) british (3) budaörs (4) budapest (22) Buddha Air (1) business jet (5) cápaszárny (1) cargo (8) celeb (2) Cessna (12) concorde (1) családias közönség (1) cseh (2) Debrecen (3) díj (4) discovery (2) divat (1) dreamliner (1) drón (3) dubai (11) dunakeszi (1) easyJet (1) égi rajzoló (1) egyetemisták (4) egyiptom (1) éjszakája (1) ejtőernyő (36) élmény (138) első repülésem (17) emberi erővel (1) Embraer (3) emirates (1) emlékrepülés (3) Endeavour (1) európa (106) európa bajnokság (1) extrém (37) F-16 (5) fapados (25) felszállás (4) Ferihegy (12) Ferihegy 1. (2) filmforgatás (2) finn (3) finnagora (1) földi űrutazás (1) fotómodell (4) fotós (9) francia (13) Friedrichshafen (5) Ghana (1) gripen (3) guinness rekord (5) gyakornok (2) gyerekek (3) haditengerészet (6) hadsereg (2) halloween (1) hangsebesség (4) heathrow (1) helikopter (40) herceg (1) Héviz (1) hidroplán (27) Himalája (2) hírek (2) Hold (1) holdjáró (1) hőlégballon (17) hölgykapitány (38) hölgypilóta (12) holland (3) hungaroring (1) india (15) japán (1) jeles esemény (6) jótékonyság (5) kanada (12) kapitány (17) kapitánynő (25) karácsony (4) katasztrófa (4) katonai (41) kecskemét (2) Kennedy (1) képtár (1) kiképzés (19) kínai (25) kisbaba (2) kisgép (2) kiskunlacháza (1) kit (1) kite szörf (5) klm (4) kötelék (3) közel-kelet (3) kuatók (1) kutatók (8) légcsavaros (6) léghajó (4) légiakrobata (17) légierő (14) légiforgalmi irányítás (9) légikisasszonyok (69) légimentő (4) légiparádé (15) légitársaság (108) légiutas-kísérő (15) légiutsakísérő (26) légi közlekedés (14) légtornász (1) lengyel (3) leszállás (14) levegőben (433) litván (1) london (11) LOT (2) lufthansa (14) luftthansa technik (3) magánűrhajó (5) magnus fusion (2) magyarország (98) maldív szigetek (2) Malév (11) marine (1) marketing (11) mars (7) Mátyásföld (1) menedzser (19) mentés (8) mérnöknők (14) mezőgazdasági repülés (2) Mikulás (3) modellek (4) motoros (2) motoros sárkány (1) motoros votorlázó (2) műhold (2) munkásnők (1) műrepülés (7) műrepülő (25) múzeum (1) muzeum (4) naptár (2) NASA (3) navigátor (2) német (3) nemeztközi űrállomás (16) nemzetközi űrállomás (1) nemzetközi verseny (5) Nepál (1) norvégia (1) nosztalgia (1) nyíregyháza (2) óceánrepülés (18) Öcsény (1) Őcsény (1) oktatás (3) oktató (9) olasz (4) old timer (8) olimpia (3) one (1) önkéntes (3) örömrepülés (8) orosz (29) oroszország (4) Pápa (1) papírsárkány (1) parancsnok (1) párizs (1) petőfi csarnok (1) pilatus (1) pilóta (17) pilótafeleség (7) pilótafülke (23) pilótanő (266) Pipistrel (1) Prága (2) puli holdjáró (1) RAF (1) rajongók (5) RC modellek (8) red bull air race (6) rekord (12) rekordok (23) repülés (165) repülés-fóbia (2) repülőfesztivál (18) repülőgép (127) repülőgép-hordozó (1) repülőgépmérnök (6) repülőtér (34) repülőverseny (13) robot (3) roncstemető (1) rotary (1) Ryanair (3) sárkányrepülés (6) siklóernyő (8) siklórepülés (12) Sólyom (1) sport (19) stewardess (46) súlytalanság (2) svájc (3) szabadesés (8) szakácsok (1) szárnyas ház (1) szélcsatorna (2) szerb (3) szerelőnő (4) szimulátor (13) szinésznő (1) szlovén (2) szuperszonikus (5) tandem (15) tanker (1) tanpilóta (1) Tata (1) teherszállító (1) teherűrhajó (4) terminál (1) tervező (1) tesztpilóta (10) thaiföld (2) török (4) történelem (71) traszatlanti (2) tűzoltórepülő (2) ultralight (1) ünnepi légi parádé (2) űr (1) űrhajósnő (38) űrhajó parancsnok (5) űrjhajósnő (2) űrkutatás (9) űrrepülőgép (7) űrruha (7) űrséta (4) űrszonda (3) űrturista (4) űrugrás (2) utasok (21) utazásszervező (4) Utazás Kiállítás (5) üzletasszony (13) vadászpilótanő (29) valentin nap (1) vállalkozás (4) válogatott (3) városnézés (4) vendégbejegyzés (1) vendégposzt (1) verseny (10) veterán (1) vezérigazgató (5) vezető (1) világbajnok (13) világbajnokság (13) világrekord (12) világsztár (12) világtalálkozó (1) világ körül (12) virgin (1) virtuális (2) visszatérés szülés után (1) vitorlázó repülés (16) vulkán (1) wingsuit boogie (3) Wizz Air (27) Zalakaros (1) zeppelin (2) zero-g (2) Címkefelhő

A méregdrága jegyárakat megfizető elegáns utasoknak sok kellemetlenséget kellett elviselni a Londonból Ausztráliába tartó 11 napos repülőút alatt.

5_321.jpg

Mivel az akkor már fémből készült repülőgépek nem voltak hőszigetelve, az utastérben télen nagyon hideg, nyáron viszont nagyon meleg volt. A forróságot egy-egy ventilátor, vagy nyitott ablak enyhítette csak.0_317.jpg

 A hangszigetelés hiánya miatt végig el kellett viselni a fülsüketítő zajt is. A repülőgépek 120 decibeles hangerővel szálltak fel (140 decibel már a zajfájdalom küszöbértéke), melyet egy az egyben az utastérben is lehetett hallani. És az erős zaj az utazási magasságon sem szűnt meg.1_361.jpg

Ha még mindez nem lett volna elég az átlag négyezer méter utazómagasságon az utasokat a légszomj is gyötörte. Mivel a repülőgépek lassan és alacsonyan repültek az utasok szép időben kedvükre gyönyörködhettek a tájban, de ott volt az állandó turbulencia veszélye. A repülőgép ilyenkor hirtelen, akár több száz métert is zuhanhat. És mivel erről előre nem tudták figyelmeztetni az utasokat, hiába volt már fedélzeti mosdó nem javasolták ennek használatát.   3_347.jpg

A repülőgépek kis hatótávolsága miatt gyakran le is kellett, hogy szálljanak tankolni, amely jelentősen megnövelte a menetidőt. Így Londonból Szingapúrba nyolc nap alatt lehetett eljutni az útközbeni huszonkét leszállás miatt. 7_261.jpg

Az akkori leghosszabb útvonalon London és Brisbane (Ausztrália) között 11 napig tartott az utazás, miközben az utasok 24-szer szálltak fel-le különböző repülőtereken. Az utazással járó fizikai megterhelést ugyan szállodákban pihenhették ki, de a gyakori hajnali felszállás miatt ez sem volt igazán pihentető.  2_346.jpg

A jegyárak ennek megfelelően nagyon drágák voltak, mivel az útközbeni szállodai elhelyezés és étkezések árát is tartalmazták. A repülőút során elszenvedett kellemetlenségek és a horribilis jegyárak ellenére (egy hosszabb repülőút ára átlag egy új autó árát tette ki) a repülőutasok száma állandóan nőtt.4_332.jpg

Korábban írtunk egy pilótanőről, aki egy Cirrus kisgéppel egyedül repülte körbe a Földet és írtunk a hőlégballonozás titkairól is.

Címkék: repülés történelem repülőgép levegőben légi közlekedés pilótanő

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://holgypilota.blog.hu/api/trackback/id/tr7513887662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.05.29. 20:39:33

Nyitott ablakkal repültek?
Én úgy tudom, hogy 120 decibel a fájdalomküszöb, a 140 decibelt az emberi fül ennél négyszer hangosabbnak érzékeli.

Sir Galahad 2018.05.30. 17:30:25

Kamu. Ausztrália nem létezik :) .

Punxsutawney Mormota 2018.05.30. 17:44:23

Ehh, Indy Jones csak a szemébe húzta a kalapját, és mire felébredt már Tibetben volt. Így kell ezt csinálni! :)

iattilagy 2018.05.30. 17:49:16

@Online Távmunkás: A fájdolom küszöb kb. 120dB abban igazad van. A 140dB viszont nem 4-szer hanem 100-szor nagyobb amplitúdót jelöl, viszont a hangosság érzet logaritmikus, így az a dB szerint változik arányosan.

molnibalage 2018.05.30. 18:28:15

@iattilagy: Most hangnyomásról vagy hangteljesítményszintről beszélünk? Nem mindegy...

en.wikipedia.org/wiki/Decibel

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.05.30. 20:24:10

@iattilagy: @molnibalage: Van a hangnyomás, a hangteljesítmény és az érzékelt hangerő, én az utóbbiról írtam.

bemce 2018.05.30. 20:30:33

Most jövök Oszakából.11 óra is sok volt.Ráadásul a negyedik filmet nem bírtam befejezni. Sanyarú sors...

szepipiktor 2018.05.30. 21:58:04

A poszt minden betűje igaz!
Csak ugye megint ugrunk az időben, a mai szemmel vizsgálunk valamit és ebből így bulvár lesz.
Én összevetném előbb a London-Ausztrália távot AKKORI közlekedési lehetőségekkel, például a Londobból (ahonnan nem indult hajó...) elindulva Gibraltárnál a Földközi tenger, a Szuezi csatorna, a Vörös tenger, Arab tenger, Indiai óceán és akkor csak Perth, ahonnan Melbourne még odébb van.
Az akkori óceánjárók 20-23 csomóval haladtak.
Tehát ezt kell összevetni, a hosszú tengeri csobogást (és ugye a tengeri betegség, a viharok sem a kényelemet jelentik) a jóval rövidebb ideig tartó, de sok leszállással nehezített repülést.
Csak így lenne korrekt, valószínűleg akkor azok, akik megtehették, mégis a repülést választották...

Hölgypilota · http://holgypilota.blog.hu 2018.05.30. 22:15:34

@szepipiktor: Teljesen így van, ahogy mondod, hiszen ennek köszönhető, hogy ma már a csúcs idő Perth és London között leszállás nélkül 17 óra. Az akkori gazdagok is látták, hogy a repülésé a jövő, és a jegyekkel rá szavaztak.

David Bowman 2018.05.30. 22:30:38

A menetrend alapján fele-harmada leszállással is ment volna ez.

bemce 2018.05.30. 22:53:35

@David Bowman: Természetesen a koldusosztályon. :)

Pwell 2018.05.30. 22:58:47

Mivel 4000 méter magasságban nyáron is fagypont körül lehet a hőmérséklet, így a nagyon meleget nem teljesen értem. Persze a direkt napsütés felmelegíthette valamennyire a kabint, azért nehéz elképzleni, hogy forróság volt bent.

ComLo 2018.05.31. 04:03:32

A postban szereplő menetrendet volt szerencsém nekem is lefotozni egy reptéren, így aki böngészni akarja itt van nagyobb méretben:

www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=794P4294232.jpg

A végállomás egyébként Sydney és nem Brisbane. Amúgy nyílván kitérők nélkül, de nagyjából ma is ez az útvonal csak 11 helyett kb 1,5 nap. 3/4 útig én is arra járok, de már az is tud nagyon fárasztó lenni.

nyúúlacska 2018.06.01. 07:29:59

Basszus, nekem még az is hosszú volt, hogy fél 3-kor elindultam Bp-ről és másnap délre értem csak Hurawalhira...... ://