Nem nőnek való vidék Alaszka. Leighan negyedik generációs bozót pilótanőnek mégis sikerül leküzdeni minden akadályt, amikor olyan helyekre száll le, ahol korábban senki emberfia nem járt.
Leighan fő gépe egy kilenc személyes DeHavilland Otter, legtöbbet napi 3-4 alkalommal visz fel hegymászókat az érintetlen, vad 6000 méteres Denali hegy gleccserére. Leszálláshoz kiereszti a sitalpakat.
A gleccser repülés sokkal veszélyesebb a normál repülésnél. A pilótának figyelembe kell venni hó és terepviszonyokat és a sarkkör közelsége miatt gyorsan változó időjárási körülményeket.
A meredek, mély hóval borított gleccseren való fel- és leszállás különleges technikájáról már nem is beszélve.
Mivel ez a repülőgéptípus könnyen felszerelhető úszó vagy sítalpakkal, ezáltal vízre vagy jégre is képes leszállni. De bármilyen terepviszony között le tud szállni a futóműre szerelt nagy, tömör kerekeivel. Utóbbi kettő technikával Leighan inkább a rövid alaszkai nyarakon repül.
Leighan alaszkai bozótpilótaként még hó barlangot is tud építeni és ismeri az alapvető sarkvidéki túlélési készségeket is. Mindez a vérében van, hiszen negyedik generációs bozótpilóta, a dédapja kezdte az alaszkai repüléseket.
Mindenre fel van készülve, a repülőgépe fedélzetén állandóan van meleg hálózsák, hótalp, síléc, erős fémlapát, tűzhely és legalább egy heti élelem is. Mivel kiváló szerelő is egyben akkor sem esne kétségbe, ha a hó világában vagy a vadon mélyén lerobbanna a repülőgépe.
Leighan szerint a repülésben az a jó, hogy távoli eldugott, érintetlen helyekre lehet eljutni. Nemcsak a munkában, hanem a magánéletben is repülnek, táboroznak az ismeretlen helyeken barátokkal, gyerekekkel és olyan különleges dolgokat láthatnak, mint pl. az északi fény.
Mint látjuk, Leighan több tipust repül egy alaszkai bozótrepülésekre szakosodott légitársaságnál. Férjével és kislányával is gyakran mennek kirándulni, vagy vadon termő gyümölcsöket szedni egy távoli vad folyó partján. A családi gép alatt pedig már az ötödik generáció bontogatja szárnyait.
Korábban irtunk Sáriról, aki szintén bozót pilótanőként dolgozik Alaszkában. A sárga gép a képen a legelterjedtebb bozót tipus a világon, az egymás mögötti ülés, a szárny elhelyezés sok évtizede a Piper P18 Cub mintáját követi. Utóbbi old timer hidroplán változatával utasként repültünk a comoi tavon, videónk róla.