Nők a repülésben

Hölgypilóták

Légikisasszony váltás Budapesten

2012. február 05. - Hölgypilota

A Malév leállásával a budapesti utazóközönség régi - új egyenruhába öltözött légikisasszonyok mosolyában fürödhet vagy rendelhet majd tőlük ételt - italt, ahogy a pénztárcája engedi.

Az új helyzetben az utasok legtöbbet Ryanair hölgyekkel találkozhatnak, a főnök csak lélekben lesz ott, ők Budapestről 31 városba repülnek február második felétől.

A helyi fapados, a Wizz Air is két új géppel erősít márciustól, új célállomásuk Bukarest, a többit pedig sűrítik.

 

A Lufthansa is új célállomásokkal száll be és még sorolhatnánk tovább az újonnan vagy sűrűbben Budapestre iderepülőket.

Végül egy csoportkép tavalyról: a Malév 2010-ben legtöbbet repülő légikisasszonyai a többi Malév rekorder között:

 

Mindez számokban: A legtöbb, 561 felszállást Nagy Zsuzsanna vezető légiutas kísérő érte el, míg a legtöbb repült órát Nyíri Melinda légiutas kísérő teljesítette. A legforgalmasabb hónapban, augusztusban Gáspár Emőke légiutas kísérő  volt a rekorder 106 óra 20 perces repült idejével.  

A bejegyzés trackback címe:

https://holgypilota.blog.hu/api/trackback/id/tr934067642

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy kicsit meghaltam én is a Malévvel! 2012.02.06. 11:51:27

 Gyászolok (nem röhögni!) nem volt jó napom tegnap, olvasgattam a híreket és valami nagyon fájt belül, na jó nem könnyeztem, de éreztem valami bennem is elszakadt, sokat repültem a Malévvel, szerettem, kicsit úgy érzem az enyém is volt a " Ne...

Trackback: Malév: Élt 66 évet 2012.02.06. 07:19:00

A tumblren természetesen mi sem lehetne más a téma, mint a Malév leállása. Mi úgy gondoltuk, hogy egy képpel megemlékezünk róla, de az Internet hajthatalan. Tehát bátran ki lehet jelenti: Mém indult a Malév csődje kapcsán.

Trackback: Nem sírok a MALÉVért! 2012.02.06. 00:07:07

Most még a levegőben van az utolsó MALÉV gép, ami az írországi telephelyre tartva szállt fel nemrég, a radaron bárki követheti és itt még hallani is lehetett, ahogy a magyar légtérből kilépve elköszön a toronytól.Az elmúlt napokban hallottam és olvasta...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

odamondó 2012.02.05. 22:01:37

@Silvestris: Michael O'Learynek nagyon sokban igaza van. felesleges ezt a botrány média képet felfesteni.

@3F: mikor marasztalták el valaha wizzairt karbantartás miatt? LHTB csinálja line-t base-t teljesen korrektül külső stationökön meg LTMI.

Különben mai napig fel nem fogom mit kell sírni fapados társaságok miatt. Nincs kényelem. Hát na puff. A volán buszon sincs csak ez a levegőben közlekedik. 1-2 órás európai utakra egy ülőhely kell semmi több.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.02.05. 22:04:34

@3F: Aztan Torgyan Trixire emlekszel meg?

Szél Kállmán 2012.02.05. 22:15:24

A Malév csak attól volt NEMZETI légitársaság, hogy a NEMZET pénzelte az adójából. Amugy egy nagy trágyadomb volt, most a megfelelő helyére került. Ettől még az élet megy tovább. Hogy a fapadosok nem a központi repülőterekre repülnek. Én a Gatwickről kemény fontokat fizettem, hogy bejussak a Viktória pályaudvarra a Malév járatáról. Meg vissza is.

Rigoletta 2012.02.05. 22:15:28

@Silvestris: Bravo!!!!! Szívemből szóltál...

Rigoletta 2012.02.05. 22:16:42

@Szél Kállmán: Akkor Neked tényleg a legjobb lesz a Barbi légitársaság, ahol annyira összenyomják a székeket, hogy én a 160 cm-el alig férek el....A Ryanair-t meg sem merem említeni.

Félőrült 2012.02.05. 22:34:16

Sajnos a fapadosok társaságok személyzetébe gyengébb képességű embereket is felvesznek, pedig, a veszély az mindenütt veszély, nem lehet leblokkolni, mert életek múlnak az utaskísérők - és a pilóták - reakcióidején. A dolgozókkal való bánásmód se nevezhető normálisnak, és a munka honorálása is alacsony összegű, ahhoz képest, hogy nem veszélytelen munkakörben dolgoznak.

Új, magyar társaság kell, de szakértő vezetőkkel az élen, akik nem pártkatonák!

Az utaskísérők jó, ha szépek, de még jobb, ha észnél vannak, és pontosan végzik a feladataikat.

Ja! Az első osztály függönyét el KELL húzni - előírás, nincs apelláta. Az ALITALIA gépein is ugyanezt teszik, pedig, ott fiatal utaskísérők is vannak.

Sicc 2012.02.05. 22:35:11

Egyszer olvastam egy bejegyzést a neten, hogy vannak olyanok, akik nem szarakodnak a malévval, meg feriheggyel. Ha repülni akarnak, akkor Bécsben foglalnak jegyet. Normális parkolási lehetőség, megfizethető kiszolgálás, olcsó éttermi árak, nincs taxis maffia, nyelveket ismerő segítők.
Na, almondtam a szomszédomnak. Mivel ő is a lányát akarta reptetni, kiment Bécsbe, majd visszaérkezve azt mondta, hogy: TÉNYLEG!

Én elhiszek minden vakert a tisztelt malévről, meg a tisztelt bud-ról, meg a tisztelt akárkiről is ebben a fene nagy konc osztogatásban. De azért ne tagadjuk már le azt a TÉNYT, hogy a malév, meg a bud, meg a haver taxis vállalkozások egy NAGY RAKÁS FOS!

Gondolom, aki gyakran jár külföldre annak ez nem újdonság, és azoknak sem, akiknek külföldi rokonaik előtt kell szégyenkezni azon, hogy az illetők még csak meg sem érkeztek, vagy még el sem indultak, de már milyen vastagon legombolták őket.

Most lehetne itt az idő, hogy az egészet bele kellene tolni a szemétbe, és végre egy VALÓBAN európai szinvonalú repteret és magyar légitársaságot kellene létrehozni, a texis maffiát, meg a többi szutyok éttermes banditát meg be kellene csapni a Bastille-ba a minisztériumi strómanokkal együtt, míg rájuk nem rohad a műanyag lakat!

mestska · http://cities.blog.hu 2012.02.05. 22:39:03

@Carpy: és akkor arról ne is beszéljünk, ha esetleg a Ryan nem állapodik meg a reptérrel.

balage28 2012.02.05. 22:43:22

Maléven kivénhedt utaskísérők ?
Ezek szerint nem jártatok amerikai járatokon. A személyzet jelentős része egyidős lehet a repüléssel, de legalábbis a légitársasággal, DE kedvesek, segítőkészek.

A malévnál pont a fiatalokkal volt gondom, játszották a királylányt - pedig csak repülő pincérek, semmi más...

Az igazi teszkó meg a rájener - isten mentsen meg tőlük...

galicius 2012.02.05. 22:58:34

Érdekes,itt tudnak mosolyogni.A fedélzeten olyan savanyúak,mint az ecet.Ráadásul látszik,hogy szinte mindegyik appenia dolorosa-ban szenved. Otthon kis nyuszik lehetnek,mert parancsolnak, vezényelnek.Rosszindulatúak,irigyek.Én nem bánom,hogy megszűntek.Csak egy példa:Hosszabb Dél-amerikai tartózkodás után Párizsból jöttünk haza,természetesen Malévval.Amikor beszálltunk láttam,hogy vannak napilapok.Kértem az egyik kisasszonyt,hogy adjon egyet.Közölte,hogy csak az első osztályon utazóknak jár.Mondtam oké,de,ha mégis.Megígérte.Az ajtó bezárása után,függönyök még nyitva,látom,hogy 4-5 utas van a drágábbik helyeken.Éppen jött,hogy ellenőrizze a biztonsági öveket,kértem,hogy hozzon egy újságot.Akkor már kerek perec közölte,hogy nem hozhat,mert az csak az előbb leírtaknak jár.Akkor arra gondoltam,hogy nem lenne tragédia,ha megszűnne a cég és megszűnés után elmehetnének szakmát tanulni az Emirates-hez.Azok tudnak valamit.

Körömcsiga 2012.02.05. 23:29:11

Egyszer hozott össze a Malévval a sors, akkor becsekkolás UTÁN derült ki, hogy késni fog a gép. 11 órát töltöttünk el a vámszabad területen, kijönni nem lehetett már...

cnt 2012.02.05. 23:31:59

@galicius: hát persze, az emirates-hez. Mert ott nem fog udvariasan elküldeni a francba a sztyuvi.

Utaztál már business class-on és turista osztályon is eleget ahhoz, hogy ezt így nyugodtan le merd írni?

MOST KOMOLYAN: elvártad, hogy az olcsóbbik jegyedért adjon egy olyan szolgáltatást, ami a drágábbik jegyhez jár? Mert úgyis OTT VAN az újság? Pontosan erről van szó, ezért tart itt ez az ország.

A savanyúságról.

Tudod te, mit jelent 561-szer felszállni?

Tudomásul kell venni: a légi utas-kísérőnek nem ilyen feladatai vannak, hogy neked újságot lopjon ki a business-ről. Le sem fog szopni, újságot sem fog hozni. Európán belül két- max. három órára nincs sok dolog, amihez rájuk van IGAZÁN szükséged.

A röhejes MALÉV szendvicseket egyébként egy ideje már el sem kértem, hátha van valaki, aki éhes, és enne kettőt.

cnt 2012.02.05. 23:33:03

@Körömcsiga: és erről a Malév tehet, mi?

Észosztók, tízmillió légiközlekedés-szakértő országa.

Vámszabad-terület. Ezek szerint potyautas voltál?

cnt 2012.02.05. 23:35:04

@balage28: és miért mentsen meg? Mert szigorú folyamatokkal, az elejétől kezdve konzekvensen a hatékonyságra koncentrálva dolgoznak?

Én örülök, ha eljutok Hamburgba 12k huf-ért, és nem kell érte 30-60-90k-t fizetnem. Két órát ki fogok bírni, csak vizet kell hozzá vinni. Ennyi.

Nem fog senki beengedni a pilótafülkébe, hogy fotózgathass. Elmúltak azok az idők.

erkanada (törölt) 2012.02.05. 23:36:41

Tizennehany eve repulok inkabb Becsbe mint Ferihegyre. Nemzetkozi repterek Malev checkinnel egy orat a sorban kinlodni mar eleg indok ra. nem beszelve, hogy mindenkinek akinek Ferihegynel/Budapestnel nyugatabbra van a vegcelja inkabb megy az M1esen akar egy ket orat mint BPen atszambazni a repterre vezeto uton. Arrol nem is beszelve, hogy a biztonsagi ellenorzes elott csordakent vannak beterelve az emberek Ferihegyen. Fel kell huzni valami franko kis repteret a Becs Pest Pozsony haromszogbe aztan talan jobban menne... Az adofizetok penzebol tamogatni egy ceget pedig csalas. Ez van.

Körömcsiga 2012.02.05. 23:38:06

@cnt: Mivel Malév gép volt igen. Műszaki hiba miatt állt a gép és nem kerítettek egy másik gépet, hanem megvárták amíg megszerelik a lerobbantat... Ezt a potyautast nem értem, de mindegy.

cnt 2012.02.05. 23:44:02

@Körömcsiga: a szerelésről egyáltalán nem biztos, hogy a Malév tehet. Függ a hiba jellegétől, a géptípustól, a szerelők ígéreteitől, az újabb hibáktól, az alkatrészek rendelkezésre állásától.

Rossz vicc volt csak a potyautas, a vámszabadterületbe akartam belekötni, de feleslegesen, bocsánat.

balage28 2012.02.05. 23:52:36

@cnt: a fapados modellel vannak sulyos gondjaim. Illetve egesz pontosan masok az utazasi szokasaim/elvarasaim.

- Csatlakozas. Ha kesik az egyik gep, ne bukjam a tobbi szegmenst.

- A fapados vilag ugy tunik, mintha egy alternativ repulterhaloban mozogna, ami nem igen kapcsolodik a "masik" vilaghoz.

- Fedelzeti kiszolgalas hianya

- Szektavolsag. Tudom, sok kicsi-sokra megy.

- Feladott/kezi poggyasz kerdese.

Szoval nem a hatekonysaggal van bajom, hanem azzal, hogy egy totalisan lecsupaszitott modellrol van szo, aminek uber skot kepviseloje a rajen.

En speciel sokkal jobban orulnek mondjuk egy Lufthansa Hungary-nek. Mas szolgaltatas, mas szinvonal, nem sokkal magasabb arakon (nezz ra pl. egy 30ezres bud-mxp-bud jegyre. Fapadon sem sokkal olcsobb, viszont sokkal kevesebbet kapsz.)

cnt 2012.02.05. 23:53:32

@cnt: Egyébként ilyen sokórás várakozásaim airberlin, wizzair, és ..... Etihad járatokon voltak. A legdurvább az volt, amikor a frankfurti repülőtéren nem várt hideg volt, és a jégtelenítésre három órát kellett várni. Emiatt lekéstem a csatlakozást Abu Dhabi-ban és bár az úticélom felé volt Dubaiból egy járat, vízum hiányában a reptéri szállodában kellett töltenem az éjszakát, és Bahrein-en keresztül érkeztem meg, 16 órával és pár ezer kilométerrel többet utazva.

De erről sem az Etihad tehetett.

cnt 2012.02.05. 23:56:50

@balage28: aha, ez így már más.

Egyrészt megfogalmaztad az igényekkel kapcsolatos elvárásokat. Amikor rövideket kell utazni, tényleg mindegy. Amikor át kell szállni, akkor nagyon nem mindegy, ebben teljesen igazad van.

Másrészt megmutattad, hogy a fapad is tud űberharácsolni, és bizony ez is igaz lehet.

Egy említett magyar leágazású légitársaságnak én is örülnék (és ha einstandolna minket Svájc vagy Dánia, az sem lenne rossz).

balage28 2012.02.05. 23:59:47

@cnt: vagy csak terjunk vissza az osztrak-magyar koztarsasaghoz ;)

zsobig 2012.02.06. 02:04:41

@Rigoletta: Széltében vagy 160-as? Mert akkor megértem, hogy nem férsz el azokon az üléseken... Én szintén 160cm magas vagyok, és tökéletesen kényelmesen elférek a 'Barbi' gépek ülésein.
És igen, mielőtt kezdődik a szokásos szövegelés: Malév és Wizz géppel is utaztam már, szóval tudom, hogy miről beszélek. A két gépen nem vettem észre túl nagy különbséget az ülések között.
Rohadtul sajnálom a Malévot, iszonyatosan fáj, hogy ez lett a vége, de ez már sajnos régóta várható volt. Magyarországon előbb vagy utóbb mindennek hasonlóan lesz vége. Gusztustalan hogy mi folyik minden szinten az országban... és a kedves lakosok, a fenti kommentekben is fel-feltűnő magatartással/hozzáállással csak még lejjebb taszítják az országot. Mutogatni a fapadosokra, szidni őket? Miért is? Mert az országunk "nagyjai" elbasztak még valamit? Ugyan kérem, nézzen már mindenki magába, vagy körül maga körül!

Silvestris 2012.02.06. 05:24:46

@odamondó: Akkor mondanek par dolgot, ami miatt en nagyob ritkan utazom fapadaossal:
1. Celallomasok: nagyon nem mindegy, hogy hova erkezik az ember: fultanuja voltam egy beszelgetesnek Pesten, amikor egy amerikai mentegette a kollegajat, hogy az hamarosan itt lesz, csak a masik repuloterre erkezett, Ryan Air-rel. A FlyBalaton-ra, csak azt elfelejtettek vele kozolni, hogy az 200km-re van Pesttol.
2. Menetrend, illetve a menetrend respectjenek teljes hianya: ha Londonban van egy targyalas, amin ott kell lennem, akkor fapadossal egy nappal hamarabb el kell indulnom. Egy fapados gondolkodas nelkul torol egy jaratot ha nincs tele, a mentrendszerueknel azert ennel komolyabb indok kell. Szoval ha biztosra akarok menni, akkor plusz egy nap szalloda.
3. Ha kiderul hogy egy nappal tovabb kell maradnom, tobbnyire nem, vagy csak sokkal dragabban tudom megvaltoztatni a jegyemet.
4. Frekventaltabb desztinaciora 3 honappal elore meg kell venni a jegyet, hogy olcson utazhass. Lehet hogy ez neked baromira nem szamit, de en azt sem tudom, hogy a jovo heten hol leszek, nemhogy harojm honap mulva.
5. Nincs priority access: aki gyakran (ertsd hetente) utazik, annak baromira nem izgalmas egy heten 4-6 alkalommal vegigmenni a repuloteri formasagokon, es igenis szamit, hogy a torzsutasoknak legyen elsodlegessegi kedvezmenye. Evi egyszeri nyaralaskor buli a biztonsagi ellenorzes, de ha aznap mar haromszor atmentel rajta, akkor orulsz, ha nem kell egy orat sorbaallnod minden alkalommal.
6. Biztonsag: nem allitom, hogy a fapadosak kevesbe jol vannak karbantartva. De aolyat meg nem nagyon hallottam, hogy egy pilota az Emirates-nel eltoltott evek utan atul a Ryan Airhez: rendszerint ez ugy tortenik, hogy a Ryan Air-nel kezd a fiatal, es amikor mar eleget repult es tapasztalt, akkor odaengedik a hagyomanyos legitarsasagok gepeihez is.
7. Rendkivuli helyzetek: ha valami zavar van a gepezetben, akkor a fapadosok nagy ivben lesz@rnak. Egy KLM vagy egy Lufthansa legalabb probal valamit tenni. Nem mindig sikerul, de nem az a default valasz, hogy oldd meg magadnak, me nem vagyunk felelosek semmiert.

Ahogy mondod, a fapadosok egyetlen dolgot csinalnak: elvisznek A-bol B-be. Sokaknak ez eleg, ok a celkozonseg. Van egy reteg, aki igenyeli a hagyomanyos legitarsasagok szolgaltatasait, ok atmennek a BA-hoz, KLM-hez, stb, legfeljebb at kell szallniuk. Mas kerdes, hogy ezek a premium utasok, akik tobbnyire eltartjak a legitarsasagokat, es akiket nem lehet megvenni azzal, hogy 2e forinttal olcsobb a jegy. Nyilvan megoldodik a problema valahogy, de tovabbra sem ertem, hogy ezt miert nem lehetett a malev keretein belul megoldani.

Silvestris 2012.02.06. 05:40:02

Es persze ott van meg az atszallo utasok kerdese: a Malev utasai kozul, legalabbis London, Amszterdam, Frankfurt, Parizs fele, nagyok sokan atszallok voltak. Namost probaljal meg atszallni ugy, hogy a Budapest-London jegyed fapados. Vagy mondjuk Hollandiaba elmesz Eindhovenbe, megvarod a csomagod (10 perc), bebuszozol az alomasra (fel ora), varsz a kovetkezo amszterdami vonatra (az is kb fel ora), elmesz Schiphol-ra (ket ora), becsekkolsz megint (fel ora), szoval mintegy negy ora gyotrodes utan elersz oda, al lettel volna, ha az amszterdami geppel mesz. Ja, azt elfelejtettem, hogy a klm nem repulte az Amszterdam-Bp jaratot egy idoben, noha ez talan mostanra valtozott.

funfun 2012.02.06. 07:05:28

Egy projekt miatt többször kellett Dublinba utaznom. A jegyet a cég intézte: Malév, ha lehetett, mindig Malévre szóltak a foglalások. A járat este indult, reggel jött vissza. Tehát +2 éjszaka szálloda költség a rugalmatlan menetrend miatt. Volt, hogy egyetlen tárgyalás miatt kellett két éjszakát megfizetni, holott egy napba belefért volna. És ez csak egy példa.
Tényleg nem voltak kedvesek a stewardess-ek, és tényleg eléggé öregecskék voltak.
És a Malév gépek is késnek, nem csak a fapadosok.
Fapadoson fizetni kell kajáért, piáért. Na és? Nem bírod ki? Sokszor olcsóbb a levegőben enni-inni, mint Ferihegyen. De ez tényleg így van!!!
Bp-en meg vicc, hogy közelebb van a fapados (1) reptér a városhoz. Szerintem jobb is az F1. Ráadásul érkeztem már meg többször úgy Malév géppel, hogy nem csőre álltunk F2-n, hanem busz vitt be minket - tiszta fapad!
Ennyit a "hű, annnnyira szuper volt a Malév"-ről. A cég (BKV-val, MÁV-val, állami tulajdonrésszel bíró cégekkel együtt) arra volt jó, hogy hozzá nem értők ugassanak bele a működésébe, illetve hogy talicskázni lehessen kifelé a beleölt milliárdokat.
Uff.

mirx 2012.02.06. 08:26:30

hjajj, hát persze, hogy a legfőbb problémája egy-két íkúhuszárnak, hogy az ő járatán nem a 21 éves miss bikini vitte ki a teáját. szerintem 35 fölött le kéne lőni a nőket, nem? tiszta gáz, hogy az ember már beizzítja a bohócot a járatra, erre odajön egy ilyen ötvenes nő. hát eleve minek él az már?

herut 2012.02.06. 08:30:13

Az elmúlt tíz évben évente öt-hat alkalommal repültem,többnyire a MALÉV járatain.A légikisérő hölgyek faarccal,kelletlenül végezték munkájukat.Check-olásra késve érkezett a személyzet,volt,hogy a felfújt szájú hölgy közben a mobilján telefonált bájologva.A reptéren rengeteg jövő-menő,beszélgető beosztott volt látható.Az unatkozó taxisok olyan lármát csaptak minden éjjel,hogy az az ott várakozókat zavarta.Az oda-vissza közlekedő járaton visszaúton olyan kosz,szemét volt,amilyet még nem láttam.Ilyen szervezés,munkamorál mellett nem csodálkozom.Nem sorolom tovább,pedig tudnám.

debreceni.blog 2012.02.06. 08:32:38

Szárnyakat adtak vágyaiknak

Új kifizetőhellyel lepi meg magát a kormány, „megújítják” a légiközlekedést is

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1592_szarnyakat_adtak_vagyaiknak

Globetrotter2014 2012.02.06. 08:47:15

Na igen, a malév sztyuvik legendásan taplók és elég randák is. Azért egyszer kétszer koppant az állam a padlón hogy milyen szép (is illemtudó, udrvarjas) leányokat tud toboozni pl az Air France.

Cseréba Malév gép még nem kacsázott fel/leszállsánál, nem koppant a gép és szép simán értünk földet. Kivétel nélkül, amit pl Franceos hansás utakról nem tudok elmodnani. Ennyire jó lenne a pilótaképzésünk?

Egyébbként a nem fapados jráatoknál, kellő odafigyeléssel lehetetta fapad árának közelébe érni, mivel ott nem voltak olyan bújtatott tételek, mint a hitelkártyadíj (minden járat után!) vagy a poggyászdíj.

rolika3435 (törölt) 2012.02.06. 09:17:02

Nem értem az itt hozzászólókat.Mindenki panaszkodik, hogy ez jobb az jobb .
rengeteg kivagyi senki ember van akinek semmi sem felel meg,talán életében egyszer összevakart egy repülésre valót és azt hiszi hogy mindjárt hasra esnek előtte.
aki extra szolgáltatást akar az fizzesse meg, csak hát a legtöbb senkiházi mikor a jegypénztárnál valami többe kerül akkor már vakarózik és a szaros 50e forintjáért mindent akar.kiváncsi lennék ezen emberek a saját szakmájukba mit nyujtanak de szerintem a béka segge alatt sincsenek, csak abban jók mikor másikat kell kritizállni először a saját házadtáján nézz körül.

QTPie · http://erettnok.blog.hu 2012.02.06. 09:23:35

@ZF2: Nem...annyira más a légtér levegőáramlás modellje. Budapesten leszállni az kb a level 3 lehet tízes skálán, próbálj Dublinban landolni, rögtön level 8, az állandó tengeri/óceáni áramlatok miatt. Ne felejtsd el, hogy egy hegyekkel övezett teknőben vagyunk, ahol csak a por áll meg kb.

Árpád a Király 2012.02.06. 09:44:44

KÖSZÖNJÜK ORBÁR ÚR! KÖSZÖNJÜK FIDESZ !

ISMÉT MUNKAHELYEK SZÁZAI SZŰNTEK MEG.

DE EZ CSAK A LÁTSZAT, CSAK MI LÁTJUK ÍGY.

ŐK MÁSKÉNT LÁTJÁK.

HISZEN TISZTESSÉGESEN MEG LEHET ÉLNI 47.000,-FT ból.

Fransisco Miranda 2012.02.06. 09:45:39

Aki szűkösen érezné magát a BarbieAir A320-asain, tegyen egy próbát pl. az AF B777-esén 10-12 órát repülve Párizsból egy francia külbirtokig.
Az élmény a középső ülésekben az igazi! ;) Az ablak mellett még elviselhető, csak a végére már hideg van, plusz éjjel sokszor kell átmászni az utastársakon. A középsőkön gyakorlatilag nem férek el, bár picit nagyobb darab vagyok az átlagnál. A folyosónál rajtam másznak át folyton, belülről a budi felé, kívülről plusz még a kajás kocsit is áttolják párszor a lábamon/könyökömön.
Egy szó mint száz, az a kb. 540 főre megpakolt B777-es egy cseppet jobban konzervre sikerült mint a 180 főre konfigurált A320.

Peetee 2012.02.06. 09:55:11

@Bónca: Nem kupleráj ez, mit akarsz Te a légiutas-kísérőtől, szexet, vagy utaskiszolgálást? Bunkó...

balage28 2012.02.06. 10:00:51

@Fransisco Miranda: aludni kell hosszu uton, nem maszkalni ;)

De az teny, hogy az AF eleg vacakul szekezte be a 777-eket. Legendas a veszkijarati "buntetoszek" - nem eleg, hogy nincs ablak, de meg keskenyebb is, es raadasul a labterbe belelog az ajto doboza...

A csótány is ember 2012.02.06. 10:01:25

@Silvestris: Na sok igazságot mondasz de hogy te vagy a prémium utas aki eltartja a cégeket és 2e-el többet fizetsz, azért ájjunk meg kicsit...
Nagy valószínűséggel nem saját zsebből fizeted hanem cég fizeti, úgy könnyű azzal az utazásonkénti 2e-el dobálózni, ami mellesleg valószínűleg 20, vagy 40e...
Oké, persze, kell mind a kettő, a fapadosnak van sok hátránya is. De nem 2e-el olcsóbb...

Mérges 1234 2012.02.06. 10:05:36

@3F:

Mi bajod neked a wizz air-rel?

Fiatalbb flotával repülnek.

A pilotáik is rendben vannak szerintem.

Az airbus tán korszerűbb egy kicsit, mint a B737.

Én is sajnálom a Malévot mert az első útam 25 éve velük volt, és eddig az itolsó utam is tavaly.

Kicsivagyokszekreallok 2012.02.06. 10:07:56

@Félőrült: hidd el, hogy nem keves olyan pilota volt mar a malevnel akik majdhogynem feltek mar repulni. De a fizu jo volt, mashova meg mar nem nagyon vettek volna fel okat. Te a kulonbseget a hatso sorokbol vajmi kevesse tudod megallapitani...

Kicsivagyokszekreallok 2012.02.06. 10:14:36

@Silvestris: azert az kevesse irhato BARMELY legitarsasag hibajara, hogy a kedves utasnak (vagy aki a jegyet foglalja) foggggalma nincs arrol, hova fog erkezni... azt azert nem repules kozben talaltak ki, hogy hopp akkor inkabb szalljunk le a Balatonnal :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.06. 10:15:26

A Malévban egy jó dolog volt, hogy sok helyre repült Budapestről.

A legnagyobb gond az volt, hogy a Malév már régóta gyakorlatilag fapados szolgáltatásokat nyújtott, miközben rendes légitársaságként próbálta magát pozicionálni.
Most dumálhatnak az értékes brandről, amit meg lehet őrizni és eladni, de az eszetlen vezetés a kormánnyal kézenfogva éppen azt nullázta le a pénteki botrányos leállással.

A légikisasszonyok mindenhol fiatalabbak, de a Malévnél legalább kedvesek voltak az idősebbek is.

Kicsivagyokszekreallok 2012.02.06. 10:16:10

@Árpád a Király: ha egyszer is elolvastad volna a Malev tortenet (ne kezd az elejen, eleg kb 1999tol...) nem irnal ilyen hulyesegeket

Mérges 1234 2012.02.06. 10:16:58

@online távmunkás:

"A légikisasszonyok mindenhol fiatalabbak, de a Malévnél legalább kedvesek voltak az idősebbek is."

Nem tudom többnyire tényleg savanyú pofát vágtak. DE mondjuk ehhez napi szinten kellene repülni, hogy az ember objektív véleményt alkothasson.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.06. 10:21:11

@Doubledecker: Én azt láttam, hogy az a kevés fiatal vágott savanyú pofát, az idősebbek meg kedvesek és segítőkészek voltak.

Máshol persze több fiatal van és ott tudnak mosolyogni is.

balage28 2012.02.06. 10:22:02

@online távmunkás: tipikusan nem fapados jellemzok voltak :
- One World tagsag
- Csatlakozasok megvarasa.
- Felelossegvallalas a menetrendert

A fedelzeti szendvics meg majd mindenhol vacak...

preddy 2012.02.06. 10:22:52

Az Austrian Airlines bárhová csatlakoztat, majdnem fapados áron...

Commandante Jayasuriya 2012.02.06. 10:24:38

@Sicc:

Én sok helyen, számtalan hozzászólásban propagáltam már a schwechati repülést. Most is Ázsiában tartózkodom, Bécsből indultam, és oda is fogok visszaérkezni február végén.
Lássuk be, az azért egy röhej, hogy a schwechati reptérre oda-vissza, olcsóbban lehet eljutni kényelmes, Wi-Fi-vel felszerelt, naponta ötször közlekedő busszal, mint a Lágymányosi-híd budai hídfőjétől Ferihegyre, a sokat dicsért reptéri kisbusszal. Az egyéb közlekedési eszközökről, és a több évtizede dúló reptéri taxisháborúról nem is szólva.
Na meg persze döntő érvként még az is szól az ausztriai indulás mellett, hogy a Bécsből induló gépek nagy részére a jegy sokkal olcsóbb a budapestinél. Az már csak hab a tortán, hogy az ottani repülőtér összes üzlete, szolgáltatása sokkal olcsóbb a hazainál.
Ja, azokban soha nem volt benne az igen tisztelt MALÉV-maffia keze.

Mérges 1234 2012.02.06. 10:33:33

@Commandante Jayasuriya:

De nem kellene összekeverni a Budapest Airportot a MALÉV-vel.....

Amúgy tényleg botrány az egész, illetve olyan Magyaros.

fourgee 2012.02.06. 10:38:12

@ZF2: "Cseréba Malév gép még nem kacsázott fel/leszállsánál, nem koppant a gép és szép simán értünk földet. Kivétel nélkül, amit pl Franceos hansás utakról nem tudok elmodnani. Ennyire jó lenne a pilótaképzésünk?"

Elég sokat utaztam Wizzairrel. Minden járaton elmondják a pilóták nevét. Nos, egyszer mondtak egy nem magyar nevet, akkor az egyetlen alkalomkor történt az, hogy a gépet "odabaszták" a betonra, az összes többi leszállás szépen, finoman történt.

Amikor a reptéren dolgoztam, voltak olyan kollégáim akik korábbi munkakörükből adódóan lehetőségük volt a leszálló gépeket figyelni (ez még a fapados időszak előtt volt). Mondták hogy a legszebben a Malév gépek szállnak le, a legdurvábban a KLM gépek.

Fransisco Miranda 2012.02.06. 10:39:46

@balage28: Ok, de mit csinál aki képtelen aludni repülőn? (11 órát elüt valahogy, miközben a kilógó testrészeit megpróbálja mindig olyan irányban behajlítni, hogy az aktuális mozgási áramlatoknak kevésbé legyen útba) :)

Érdekes, én épp a vészkijáratot néztem ki magamnak (23. sor) legközelebbre, ott ugyan nincs entörténment (arra úgyis ott az ipad) viszont legalább a lábam elfér..

preddy 2012.02.06. 10:40:20

@Kicsivagyokszekreallok:

Ők már nem! Mióta megvette a Lufthansa...

Kicsivagyokszekreallok 2012.02.06. 10:42:53

@preddy: nekunk is igy kellett volna sok eve amikor meg jonevu keroink voltak... nekunk sikerult kivalasztani a zalitaliat... :(

Globetrotter2014 2012.02.06. 10:43:08

@fourgee: furcsa de a pár tucat járat közül amin repültem a Malévoknál volt a legjobb a leszállás, bárhol is szálltunk le. De fenntartom h az utaskísérőkben csak a ryanair volt rosszabb...

Mérges 1234 2012.02.06. 10:44:07

@fourgee:

Van fenn a youtube-on egy leszállás, ahol az esayjet úgy érkezik Luthonba, hogy az utasok lefejelik az elüttök lévő széket....

Az igen szép, de jók ezek a gépek, mert a gép kibirja azért, bár lehet, hogy miútán kidobták az utasok, begurult egy kis inspekcióra...

preddy 2012.02.06. 10:45:40

@ZF2: Talán furcsának tűnik, de a legbiztosabb leszállási mód a célzott zuhanás, nem pedig az alacsonyan történő megközelítés...
Nyugaton, ahol körbeépítették a repülőtereket, már csak így engedik!

preddy 2012.02.06. 10:51:32

Más: olvasom, hogy elszállt a Malév utolsó gépe is Shannonba!
Hmmm...
Szerintem csak a festés volt Malév, a gép amerikai lízingcég tulajdonában van, mire a pityergés?
Az utolsó Malév tulajdonú gépek a TU-k voltak!

Mérges 1234 2012.02.06. 10:53:13

@preddy:

": Talán furcsának tűnik, de a legbiztosabb leszállási mód a célzott zuhanás, nem pedig az alacsonyan történő megközelítés...
Nyugaton, ahol körbeépítették a repülőtereket, már csak így engedik!"

Ez meg mi a fasz???????

Nézd meg ezt:

en.wikipedia.org/wiki/Instrument_landing_system

A gép adott vonalon repül, helyenként ennek a "lejtőnek" (glide slope) eltér a szöge, de ennyi.

balage28 2012.02.06. 10:55:50

@Fransisco Miranda: csak ne az ablak feloli legyen - gyilkos.
Egyszer vegigszenvedtem (teljesen tele volt a gep, es valamit elba.. a csekinnel - mashova szolt a jegyem :S), pedig en tenyleg tudok aludni - sokszor mar felszallas kozben alszom.
Biztos nincs monitor a karfaban ?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.02.06. 10:59:30

na az egyetlen dolog ami nem fog hianyzoni az a tulkoros es/vagy tulsulyos malev legikisasszonyok...

ZBR 2012.02.06. 11:04:16

@stikasz_1:
Bizony, az egyes terminál nagyon patent, nagyon fasza. Két probléma van: a buszozás a géphez és az, hogy a forgalomhoz képest kevés a hely. Ki kéne baszni egy-két boltot és lehetővé tenni, hogy a géphez gyalogoljanak az emberek (ez pl. CRL-n is működik) és akkor az egyes terminált mindörökké a szívembe zárom, mert amúgy tökéletes.

@Doubledecker:
Neked is ez a tapasztaltod, nekem is ez a tapasztalatom, meg mások is ezt írták... Múltkor volt egy egész jó MALÉV-os stuvi, mármint nem kinézetre, hanem hozzáállásra. De a többi azon a gépen is gagyi volt. Ellenben a WizzAiren jól néztek ki és a hozzáállással sem volt baj.

Darázs Csaba 2012.02.06. 11:08:28

Helló, a Wizzair alapítása óta veszteséges (persze ehhez hozzájárult a Malévnak évről évre juttatott támogatás)

Csodákat azért ne várjunk

(Schwechat-ről annyit, hogy az Austrian Airlines 1993. óta volt eladó, előbb csődbement, majd a Lufthansa vette át 1 euroért; a schwechati Comtel Air utasai 2011. novemberben össze kellett dobják a repülő kerozin pénzét Londonban, szóval ott sem femékig tejfel az aerospace)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.06. 11:11:50

@3F: @Káposztakukac:
Én csak olyan elmarasztalásokról hallottam, hogy nem fizettek vissza pénzt az utasoknak meg késésnél nem adtak kárpótlást.

anarch 2012.02.06. 11:14:30

106:25 block hours? Kedves...

Fransisco Miranda 2012.02.06. 11:17:41

@balage28: Kösz a tippet, akkor 23C vagy H :) Meg van még hátrafelé vagy két ilyen sor... Nyilván nem néznek majd hülyének ha így állítok oda a csekkinhez. :) De reménykedni mindig lehet. A karfát nem néztem, de akkor csak azért nem tűnt fel mert nem volt kinyitva. De a saját entörténmentemmel jobban járok szerintem.

stikasz_1 2012.02.06. 11:22:57

@ZBR: Na ezt a 70 méterre buszozást én sem értem, teljesen jogos a felvetés. Más kis reptereken nem ijednek meg az utasok gyalogoltatásától. Ha itt is lehetne, tényleg még nyerőbb lenne az F1.

Kicsivagyokszekreallok 2012.02.06. 11:27:23

Es hogy a cikkhez is valamit: a sztyuviknal ugyanugy mukodott mint a pilcsiknel. Aki jobban "fekudt" annak jobb, tobb utja volt. Ami, ne felejtsuk el, jelentosen jobban fizetett nekik... szoval EZERT, illetve az eszetlen apparatus megszuneseert egyaltalan nem sajnalom a ceg bedoleset. Azokert a barataimert igen, akik ott dolgoztak es sor nem ezen vegen alltak....

anarch 2012.02.06. 11:28:34

@Darázs Csaba: Ezt hol olvastad? Nagy náluk a titkolózás, kft-ként vannak bejegyezve, eredménykimutatásokat nem találtam. Te hol láttad?

balage28 2012.02.06. 11:31:50

@Fransisco Miranda: sztem le tudod foglalni a szeket elore. Az AF oldalan a foglalas managerben (fo oldal kozepe)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.06. 11:33:05

@balage28: A TAP például ugyanolyan hosszú utakon rendes főételt ad turistaosztályon is, szóval ennyit a mindenhol ugyanolyan szendvicsről.

Az utóbbi 2-3 évben a Malévnél is megjelentek azok a pilóták, akik nem szépen letették a gépet, hanem tökéletes időjárási körülmények között is úgy odab@szták, hogy majdnem visszapattant. Korábban pedig híres volt a szép landolásról a cég...

A OneWorld tagságból nem sok ember profitált, nem igazán használta ki a Malév a hálózatot. Persze a sokkal jobb Star Alliance-be esélye sem lett volna bekerülni.

Nem sokat repültem fapadossal, de akkor ugyanannyira voltak pontosak, mint a Malév, pedig náluk nem volt 20-30 percnyi extra idő beépítve a menetrendbe.

phaszfej 2012.02.06. 11:34:57

Így kell helyesen leírni: "légikisasszony-váltás". A "légikisasszony váltás" egészen mást jelent. AKi a nyelv mint kódolás ezen lényeges különbségeit nem tartja szem előtt, az vélelmezhetően a gondolkodásában is hasonlóan hanyag és felületes, véleményének súlya csekély.

Memme 2012.02.06. 11:36:16

@stikasz_1:
Akkor az utazokozonsegnek sem artanak kulturaltabban viselkednie. Kapuhoz ugy szolitanak, hogy a segitsegre szorulok es a kisgyerekesek szalljanak be ELSOnek a buszba, hogy le tudjanak ulin. Ehhez kepest a sok taplo ott tomorodik felrugva azokat, akiket elsonek szolitottak (ateltem gyerekkel, lattam, mikor egyedul utaztam)
Majd ha szepen viselkednek, akkor gyalogoljanak.

animmam 2012.02.06. 11:40:41

Nagyon sajnalom a Malev dolgozokat, akik munka nelkul maradtak - lesznek paran akik hamar talalnak majd masikat, hiszen jonnek helyette masok -, en sosem utaztam malevval, rovid tavra tulsagosan dragak voltak. Mikor tengerentulra - nagyon nagyon tengerentulra -jartam akkor Quantas vagy BA volt, miota csak 1000km-t repulok de azt evente sokszor, fapadossal teszem, ahhoz az egy-masfel orahoz meg tok mindegy mekkora helyem van, viszont a penztarcamhoz tokeletesen megfelel. Mazlim van, majdnem haztol hazig visz a kis barbie-ceg, es eddig csakis jo tapasztalataim voltak veluk.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.06. 12:05:19

@animmam: Én remélem, hogy a Malév dolgozókat tényleg átveszik, hiszen már pénteken is szerepelt a hírekben, hogy várják őket a többi cégnél.

Viszont azt is remélem, hogy a Malévnál nem dolgozó, de fizetést kapó embereket nem kell többé állami cégeknél, közpénzből fizetni.

animmam 2012.02.06. 12:31:39

@online távmunkás:
ez barmelyik allami cegre allna!

Silvestris 2012.02.06. 12:32:51

@A csótány is ember: igazad van, a kulonbseg tenyleg nem 2e ft, az csak a koltoi tulzas. Europaban nem is nagyon megy az ember meg cegkoltsegehn se business-en, kiveve ha atszall, es a masik gepre business jegye van. De csak hogy erzekeltessem a kulonbseget, volt egy (elbukott) foglalasom a malev-re marc kozepere, bp-london, 38e-ert, es kozeli idopontra business-re, ugyanarra a viszonylatra 180e-ert. Ha mondjuk a 38e-es economy jegyen csinal a malev 8e ft margint, akkor a business-en az kb 140e haszon. mas szoval 5 business utas majdnem annyi margint termel mit kb 100 economy.
Az mas kerdes, hogy malev-en nagyon ritkan volt 5 business utas.

Ugyanez a viszonylat BA-n kb 60-70e.

Rézfaszú 2012.02.06. 12:35:50

Az összes Malévos, beleértve a láblógató menedzsmentet, meg a légi matrónákat és a sok senkiházit, elmehet havat lapátolni.
Eddig annyi pénzt kerestek, mint a szemét (igen a légiutas-kísérők is nagyon szépen kerestek), most meg majd állami pénzből kreálnak nekik egy új céget.

Nincs szükség nemzeti légitársaságra. Semmivel nem volt jobb, mint a többi cég, sőt...
Néha eladták a Malévet az oroszoknak, olaszoknak kitudja kiknek, majd drágábban visszavásárolták a céget, közben illegális tőkeinjekciókat adott nekik az állam az adófizetők pénzén.

Rendesen működő BKV-ra, MÁV-ra szükség van, mert azt sok millió magyar ember használja. Aki repül, az meg nem csak a Malévot választhatja. Malévnak van alternatívája. Majd jönnek a fapadosok, meg a Lufthansa, és a többi cég.
Ennyi, pubikáim!

Ami érték volt, az a Ferihegyi reptér, annak van bevétele, rentábilisan működtethető. Persze már rég leválasztották a Malévról és eladták nagyrészt külföldieknek a céget.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2012.02.06. 12:36:19

Pár alkalommal utaztam én is a Malévvel. Volt, hogy a légikisasszonyok maguktól felajánlottak kispárnát a gyerekeimnek, volt, hogy még vizet sem hoztak nekik, pedig többször udvariasan kértem.
Szerettem utazni velük. Pár éve teljesen elszállt velük a ló. Mikor utoljára őket választottuk - gyorsan pár napon belül kellett repülnünk - egy helyi utazási irodában vettük meg a jegyeket, a fapados ár alatt, pont mert utolsó jegyek voltak.
Azóta nem volt ilyen. Ahogy egy fenti hozzászóló mesélte, az utolsó jegyeket pár éve nem akciózták le, inkább elmentek az üres helyekkel.

Lassan négy éve már csak fapadosozunk (gond nélkül), de azért sajnálom a MALÉVot.

Rézfaszú 2012.02.06. 12:38:12

Tényleg, mit tud csinálni egy kiöregedett légiutas-kísérő? Hova fogják őket benyomni? Milyen állást kreálnak nekik az adófizetők pénzén?

anarch 2012.02.06. 12:39:32

@online távmunkás: Pilótákat tuti, abból hiány van s ez csak nőni fog az elkövetkezendő években. (Ez egyébként kicsit félelemmel tölt el, mint utast.) Kabin személyzet... az már nagyon más kérdés. A többiek? ...

@animmam: Volt egy időszak, talán úgy 4-6 éve amikor a Malév árai nagyon elszálltak. Utána viszont lementek piaci árra, ekkor kezdett el a járatkihasználtság nőni. A mélypont valahol 60% körüli kihasználtság volt...

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2012.02.06. 12:41:03

@Memme: Jaja. Előrehívnak a buszba minket is, aztán a nem elsőbbségieket felengedik a buszba, majd a második buszba csak azokat teszik és a repülő hátsó ajtajánál szépen felengedik azokat. Utoljára jutottam fel a gyerekekkel a gépre, nem ülhetünk külön (te tudod miért) a kicsi teljesen bepánikolt.
Végül a légiutas kísérők segítettek, hogy egy helyre ülhessünk.

Silvestris 2012.02.06. 12:41:45

@Kicsivagyokszekreallok: igy van. Csak mondjuk az amerikai illeto beirta a keresojebe hogy Budapest, amire kijott neki a RyanAir ajanlata, es az illeto nem feltetlenul gondolta hogy meg kellene nezni a google-mapon hol is fog leszallni. Megpedig azert nem, mert azon volt szocializalva, hogy a Budapest-et irja be a keresobe, vagy Londont, vagy Parizst, akkor nem az adott varostol 100km-re levo repoluteret hoz fel az ajanlat. Ettol fuggetlenul abban igazad van, hogy ez az illeto hibaja volt, en pl mindig megnezem, hogy hova repol valaki, es hogy lehet onnan eljutni a varosba.

roli101 2012.02.06. 12:42:01

26 repülőgépe volt a Malévnak és 2600 dolgozója. Nekem kicsit soknak tűnik a naplopók, rokonok, pártemberek, haverok száma.

Kicsivagyokszekreallok 2012.02.06. 12:48:47

@Silvestris: mondjuk a bryanair cegpolitikajat ismerve ezt el is tudom hinni roluk, habar meg (szerencsere) nem kellett veluk repulnom...

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2012.02.06. 12:52:30

Nekünk a Ryanair nem jó, Stansted messze van.

Egyébként nem értem miért gond Gatwick. Szerintem az egyik legjobb reptér. A belső vonat a két terminál között gyakran jár, a Gatwick Express a Victoriára megállás nélkül megy (az árait nem ismerem) de sima vonattal is fél óra mert csak East Croydonban és Clapham Junctionnál áll meg Victoria előtt. 13 font kb.
Heathrow 23 font Victoriáig (48 perc), míg Stansted - Victoria (1óra 9 perc) 25 font.Luton 1 óra 10 perc és 16 font.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2012.02.06. 12:59:10

@Hicudzsi: Persze lehet metrózgatni is Heathrowról, gondolom akkor arra gondolt, hogy az olcsóbb mint a Gatwick-i vonatjegy.
Egyébként van nyolc fontért NationalExpress busz is be a városba.:)

Memme 2012.02.06. 13:03:42

@Hicudzsi:
Minket is hivtak elore (gyerekem az apja kezeben aludt), de mire odaertunk a buszhoz nem volt hely, hogy leuljon vele. Az a par meter meg nem setakocsikazas, ugyhogy en bizony felallitottam egy fuxos macat (a faszijat meg egy oreg botos neni kedveert) :-)
Az meg a masik kedvencem, hogy "nema Jouzsi, ottan a norvegian repulo, ballagjunk el odaig man csak van labunk" . Fickot visszaterelik a buszba es ott esik le az alla, hogy van meg legalabb 10 norwegian gep a betonon es pont nem azzal utazik majd, ami fele elindult volna.
Na ezert inkabb legyen busz, semmint kobor gyalogok a gepek kozott.

Egyszer gondoltuk mi is, hogy megnezzuk, hogy jovunk ki jol egy Oslo-Bp-Oslo korrel, de a Malev bukta az atszallasos megoldasaval meg a 4x annyiba kerulo jeggyel. Es fapadosnak szamit, de a kiszolgaloszemelyzet elsoosztalyu.

Memme 2012.02.06. 13:04:53

@Memme:
A norwegian fapados, csak hat kihagytam :-S

Commandante Jayasuriya 2012.02.06. 14:45:27

Néhány éve orrba-szájba sztrájkolgattak a hős pilóták, a nagynál mégnagyobb fizetésért.
Most, hogy kirúgták alóluk a sámlit, úgy kussolnak, mint annak a rendje.
Igazi karakán, fasza magyar gyerekek!

odamondó 2012.02.06. 15:45:06

@Silvestris: 1.-es pontra annyit, hogy aki nem néz utána az így járt

Többire meg. Igen ha business utas vagy akkor megszívtad. Majd jársz a többi ország légitársaságával. Rómába Alitalia, Prágába CSA, Németo. Lufi stb.

Sajnos az ilyen utasok különben képtelenek fent tartani bármilyen légitársaságot. Már elmúlt ez az idő. A fapadosok az átlag népből csinálnak gigászi pénzeket annak ellenére, hogy rugalmatlanok nem törődnek vele az átlagembernek tökéletes. Én is repültem ryanair/wizz/easy kombinációval legalább 30x és soha semmi problémám nem volt.

6.os pontról, hogy biztonság: na ez az amiben semmi különbség nincs fapad meg szuper airline közt. Jó a Lufthansa az egyetlen aki mindnél brutálisabb módon figyel oda karbantartásra, de összes többi is megcsináltatja és a pilóták se azért ülnek át később a "jó" társaságokhoz mert az biztonságosabb hanem mert ők fizetnek többet, de ők meg csak a tapasztalt pilótát veszik fel. Tapasztalatot meg a csóró társaságoknál lehet szerezni.

anarch 2012.02.06. 16:18:13

@Commandante Jayasuriya: Hát nézd, most hogy a SpanAir csődbe ment, a másik spanyolnál, az Iberia-nál egyből elkezdtek sztrájkolni a béremelésért. Ilyenkor csak néz az ember, hogy mégis mire gondolhatnak?

@odamondó: javaslom olvasásra a dán pilóták kifakadását a biztonságról (2011 december). Mondjuk ők azért váltottak munkahelyet, mert a fapados ahol dolgoztak csődbe ment.

Commandante Jayasuriya 2012.02.06. 16:40:31

@anarch:

Azért az egy kicsit jobban tetszett volna, ha egy legalább néhány percig verik az asztalt.
Már csak a látszat kedvéért.
Amúgy pont most hallom egy pilóta nyilatkozatát, hogy mind elszerződnek prosperáló légitársaságokhoz.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.06. 16:45:05

@anarch: 2003 elején 51%-os volt a járatkihasználtság, egy évvel később is csak 60% volt.
A SkyEurope-nak a 75% alá eső kihasználtásg már a véget jelentette...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.02.06. 16:56:44

@Hicudzsi: Heathrow-ról 15 perc a Paddington és csak 34 font oda-vissza. A Heathrow Express elég igényes magyar szemmel, van rajta WiFi meg TV is.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2012.02.06. 19:05:29

@online távmunkás: Persze, tisztában vagyok azzal, hogy máshova is lehet menni. Csak ha egyiknél a Victoriát néztem (ami tényleg központ) akkor a többinek az árait is ahhoz hasonlítottam.

Szél Kálmán arra panaszkodott, hogy Gatwick szar, mert drágán lehet bejutni onnan a városba. Ezt cáfoltam. :)

anarch 2012.02.07. 09:32:08

@online távmunkás: A Wizz-et 2003 Szeptemberében alapították, tehát ha 2003 elején 51%-os volt a járatkihasználtság az szerintem igen jó szám :))))