Nők a repülésben

Hölgypilóták

Kézzel-lábbal hajtott óriás helikopter

2012. május 02. - Hölgypilota

Ha belegondolunk mennyi a 11.3 másodperc, bizony nem sok, de jelenleg ennyi a női emberi erővel hajtott helikopter repülési idejének rekordja.

3_11.jpg

A rekordot még tavaly állította fel Julie Wexler, a marylandi egyetem biológia szakos hallgatója az egyetem 50 diákja által két éven át épített Gamera négy rotoros helikopterén.

9_2.jpg

A pilóta az X alakban elhelyezett egyenként 13 méter hosszú rotorok közepén ül.

A motor nélküli hatalmas helikopter súlya a pilóta nélkül alig száz kilogramm és kézzel és lábbal egyszerre kell hajtani akár egy biciklit.

8_4.jpg

Ahhoz, hogy a levegőbe emelkedjen hatalmas felhajtó és tolóerőt kell produkálni. Ezért is választották pilótának Julie Wexlert, aki kis súlya ellenére a versenyszerű biciklizés miatt jó kondiban van.  

6_9.jpg

A rekord azonban még nem elegendő az 1980-ban az American Helicopter Society által meghirdetett Sikorsky díj elnyeréséhez, amelyet immár 32. éve senkinek sem sikerül teljesíteni.

A 250.000 dolláros Sikorsky díját ugyanis csak az kaphatja meg, akinek elsőként sikerül olyan emberi erővel meghajtott helikoptert építeni, amelyik hatvan másodpercig képes három méter magasan lebegni.  

A bejegyzés trackback címe:

https://holgypilota.blog.hu/api/trackback/id/tr114482676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nuuk 2012.05.02. 09:23:26

No offense, de ha mondjuk 1912-őt írnánk, talán még lenne is hírértéke a dolognak.

Macropus Rufus 2012.05.02. 10:29:56

nem értek a lovakohoz: egyáltalán lehet emberi erővel helikoptert építeni? Emberi erővel hajtott repülő létezik, de ott a felhajtó erőt nem a rotor, hanem a szárny termeli, ergo: jóval kevesebb emberi erő kell ahhoz, hogy a levegőbe emelkedjen.
Sikorskynak sikerűlt? :o szterintem neki sem.
32 éve senkinem sem sikerűlt. Ez kb. olyan, hogy tőlem 10.000millárd dollárt kap azonnal aki emberi erővel hajtótt ürhajót épít.
Valószínűleg soha nem lesz belőle semmi, de sok marha neki fog állni próbálkozni :o

Kökény6 2012.05.02. 11:55:06

@Macropus Rufus: Emberi erővel lehet helikoptert is ÉPITENI, várat is, űrhajót is :)

Az ilyen díjak hozadéka soxor az, hogy a próbálkozások közben valaki olyat alkot, talál ki, amire esetleg senki nem gondolt.
Ha jól emléxem tán az első magánűrhajóra is volt valami díj, de aki tényleg megcsinálta, sokkalta többet fecölt bele, ő nem a pénzért csinálta, hanem a csellendzsért.

gabest1 2012.05.02. 12:22:30

Nem lenne jobb úgy ülni benne, mint a biciklin? A súlyával nehezedhetne a pedálra. Ez olyan mint a háromkerekű, vagy a kiskocsi régen. Akinek volt, emlékezhet mennyire megterhelő volt csak lábizomból tekerni, egy normális cangához képest.

ZYLO 2012.05.02. 12:42:38

A technika egyre jobb, az anyagok egyre könnyebbek. Most még 11 mp-et lebeg, pár év múlva 25-öt fog, és előbb-utóbb meglesz a 60.

Ha ez könnyű volna, nyilván nem fizetnének érte 250.000 USD-t. Ha lenne pénzem a fejlesztésre, én is beneveznék.

Jetstream 2012.05.02. 12:54:14

"de ott a felhajtó erőt nem a rotor, hanem a szárny termeli"

A rotor is szárnyprofil, különben nem termelne felhajtóerőt - ergo a rotor is felhajtóerőt termel.

KAMA3 2012.05.02. 12:59:26

@gabest1: A rekumbensek, ülőbiciklik sokkal nagyobb hatásfokkal hajthatók, mert ott nem a pilóta súlyával nehezedik a pedálra, hanem a hátizom feszítő erejét is be tudja vetni. Szóval az elgondolás jó.

A videót nézve szerintem bőven meg lehetett volna az egy perc, ha nem akad el az egyik rotor a közelben felejtett szék háttámlájában.

L.A. · http://fuggoagy.blog.hu 2012.05.02. 13:20:13

És miért nem próbálják meg újra?

Plumper 2012.05.02. 13:23:46

sosem lesznek repülő autók. előbb öli meg magát az emberiség.

Laciii 2012.05.02. 13:50:47

A kézi hajtást le kéne róla venni, nehéz szinkronizálni a mozgást, meg törzzsel nem tud segíteni a lábbal tekeréshez.
Meg ha nincs doppingvizsgálat akkor egy profi kerékpárost kellene megdumálniuk, egy rekord csak elég jó reklám.

Macropus Rufus 2012.05.02. 14:47:29

@Kökény6: okés, jogos. A meghajtását akartam írin.

Macropus Rufus 2012.05.02. 14:59:53

@gabest1: sajnos nem jó. A hagyományos bicón használatos pozitció nem jó hatásokú, ui. nem az izmaiddal hanem a súlyoddal tolod le a pedált. Ha nehéz vagy akkor jó, ha nem akkor nem. Amenyniben a súlyodnál nagyobb erővel próbálnád lenyomni, leemelkednél az ülésről v. az energiád egy része arra menne el, hogy az ülésen tartsd magad.

Macropus Rufus 2012.05.02. 15:04:12

@Jetstream: igen. Ez igaz. De még sem egészen ugyan úgy működik mint a szárny.
A normál repülő motorját lecserélnéd villanyra az is felemelkedne (lásd napelemes repülő). A helikoper már nem annyira. Pedig mind a kettő felhajtó erőt termel, még sem ugyan az.