Nők a repülésben

Hölgypilóták

A világ első cápaszárnyas Airbusza

2012. december 22. - Hölgypilota

Az Air Asia fapados légitársaság vezérigazgatónője, Aireen Omar tegnap vette át  Franciaországban a világ leghatékonyabb új utasszállító repülőgépét.

5_49.jpg

A cápaszárny tulajdonképpen a repülőgép szárnyvégének felhajtása.

capa2.jpg

Így a szárnyvég késként csapja szét a repülés közben keletkező  légörvényeket és ezzel jelentős üzemanyag megtakarítást tesz lehetővé. Az Airbus eddig lemaradt nagy konkurensétől, a Boeingtől, ahol már néhány éve így gyártják a B737-800 típusú utasszállító repülőgépeket.

capa4.jpg

A fapados légitársaságok régebbi gépeik szárnyvégére utólagosan vagy a gyártás során felszerelt kéttollú szárnyacskája nyilván kisebb hatásfokú. A Wizz Air is egyelőre csak így repül.

capacska.jpg

Talán nem véletlen, hogy az ázsiai fapados légitársaság kapta meg a világon az első új cápaszárnyú repülőgépet, mivel ő a legnagyobb Airbus A320 vevő a világon.

capa1.jpg

capa3.jpg

Az új  szárny 2,4 méter magasan hajlított és a megoldás üzemanyag megtakarítást, kevesebb káros anyag kibocsátást és mintegy kétszáz kilométerrel megnövelt hatótávolságot, valamint nagyobb hasznos terhelhetőséget eredményez. Nem véletlen a gép törzsére festett jelszó, hogy most mindenki repülhet.

4_49.jpg

capa5.jpg

Aireen Omar az új gépekhez nemcsak új légikisasszonyokban, hanem új pilótanőkben is gondolkodik, ahogy azt az imázsfilmjükben a pilótafülkében megfigyelhetjük.

Reméljük nemsokára Váradi József is tud ilyen cápaszárnyú gépeket vásárolni a Wizz Air flottájába.

A bejegyzés trackback címe:

https://holgypilota.blog.hu/api/trackback/id/tr404976718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.