Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Petra a Wizz Air egyik nagykövete

2013. március 05. - Hölgypilota

Spengler Petrát a diszkont légitársaság Facebook oldalán egy internetes szavazáson választották meg nagykövetté. A Hölgypilóták ma Petrát egy sajtótájékoztatón nagyköveti feladatairól kérdezte.

petra1.jpg

Civilben vezető utaskísérő vagy a légitársaságnál, nagykövetként mik a feladataid?

Többször találkoztunk már sajtótájékoztatókon, itt segítek. Plusz filmeket forgatunk, most vetítettük le a sajtónak a WizzTV első, Budapestet ajánló videóját. Ott kollégám és kedves barátnőm Lázár Zsuzsa, a másik nagykövet kalauzolta fővárosunk nevezetességeiben Bradet, a törzs utas kabalánkat, aki itt vidámodik mellettem egy bábművész segítségével.

petra5.jpg

Hol jártál nagykövetként legutóbb külföldön?

Nemrég Toulouse-ból, az Airbus francia gyárából egy vadi új repülőgépet hoztunk haza. Az átvételnél nagykövetként reprezentáljuk a céget. Pár óra berepülés után ez volt az Airbus A320-as első utasokkal végzett felszállása. A mieinken kívül a sajtó is elkísért bennünket, mintegy húszan kényelmesen elfértek, a két és fél óra alatt én voltam a személyzet részéről a vezető utaskísérő.

esz6_1.jpg

Milyen az illata vadonatúj repülőgépnek, milyen érzés benne először dolgozni?

Az ülések friss bőr illata uralja az utasteret, gyönyörű állapotban mindenen látszik az érintetlenség.  Lenyűgöző egy ilyen gép látványa. Fantasztikus érzés, hogy a gépet birtokba vehetem, ezen a gépen én dolgozhatok először. A napi rutinhoz tartozó eszközöket én próbálom ki először, ki-be kapcsolhatom őket, a felszállás során én ülhetek először a lehajtható ülésre, elmondhatatlan élmény.

petra2.jpg

Mi dolga még a nagykövetnek?

A múlt héten az Utazás Kiállításon közreműködtem, forgattunk egy filmet az új budapesti irodánkról, most itt reprezentálok a sajtótájékoztatón ebben a gyönyörű Hungária Kávéházban.

Végül az elmaradhatatlan kérdés, hogy kerültél a fedélzetre?

Angol tanárnőként végeztem, pár évig még nem akartam tanítani, állást kerestem. Véletlenül a Wizz Air volt az első, ahol rögtön ott ragadtam, ami életem legjobb döntése és legnagyobb élménye volt. Hat és fél éve dolgozom a Wizz Airnél, több mint ötezer órát repültem, kineveztek vezető utaskísérőnek, megválasztottak nagykövetnek, mi kell még?  

 

süti beállítások módosítása