Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Giordana, Marina, Darja és Liina az airBaltic pilótanői

2017. március 13. - Hölgypilota

Az airBaltic lett nemzeti légitársaság jelenleg 12 hölgypilótát foglalkoztat. Közülük most négyet mutatunk be.

0_279.jpg

Bár a kapitánnyal illene kezdeni, de először mégis Liinát, az Bombardier CS300 első tisztjét láthatják az új gép nagymodeljje előtt. December vége óta már két példány már repül a cég büszkeségéből, mert az airBaltic az első légitársaság a világon, aki ezt az új kanadai típust bevezette. Kényelmesebb utas ülés, nagyobb ablak, jobb levegő növeli az utazási élményt, a kisebb önsúly és a hatékonyabb hajtómű pedig nagyon gazdaságossá teszi a repülést.

Liina korábban a cég légcsavaros gépén volt első tiszt, örömmel vett részt az átképzésen. Kedvenc leszállópályája a tallinni 08-as pálya ahonnan tiszta, napos időben gyönyörű a rálátás a tengerpartra és Tallinn óvárosára. cs300.jpg

A légitársaság az új Bombardier CS300 tipussal az elöregedő  Boeing B737 gépeit fogja folyamatosan leváltani.

4_291.jpg

Giordana első tiszt egy az alsó képen látható 737-esen. Ezen a típuson bánatára csak egyetlen női kapitány van a légitársaságnál, így csak ritkán tudnak együtt repülni. A férfi kollégákkal pedig nem lehet a női dolgokról a pilótafülkében beszélni.

Mint látjuk, ma már a szemüveg sem akadály, hogy valaki pilóta lehessen. Giordana két éve jótékonysági munkát is végzett, amikor részt vett egy pilótanőket bemutató naptár programban. A bevételekkel segítették a svéd rákkutatást. 

6_236.jpg

Míg a sugárhajtású gépeken több mint száz utas repülhet, addig a szintén Bombardier Q400 légcsavaros gépen csak több mint hetven ülés található. 

2_304.jpg

Darja egy Bombardier Q400-as kapitánya. Imádja ezt a típust, mert gyors, elegáns és erős. Szerinte azért nem választják a nők ezt a pályát, mert nehéz összeegyeztetni a családi élettel. Ennek ellenére a légitársaságnál is vannak olyan pilótanők, akik egyben anyák is.  

q400.jpg

A pilótanők többsége az Észt Repülő Akadémián végzett Tartuban, ahol két év elméleti képzés után kezdtek repülni a helyi repülőtéren, majd a negyedik év végére lettek kereskedelmi pilóták. 

1_312.jpg

Amikor Marina első tiszt végzett az Akadémián, a tíz kadétból csak négyen voltak lányok. Számára a legnehezebb az utolsó év volt, amikor sok elméleti és gyakorlati vizsgát kellett egymás után letenni. Annak örül, hogy az airBaltic légitársaságnál nem tesznek különbséget a férfi és női pilóták között. Kivéve két momentumot, ami meg jól esik neki. Egyrészt a férfi kollégák mindig előreengedik őket az ajtón, másrészt pedig soha nem marad el a virág a Nemzetközi Nőnapon.

3_302.jpg

Korábban irtunk egy magyar pilótanőről, aki itt Magyarországon a légcsavaros típust repülte. Beszámoltunk arról az ünnepségről, amikor tavaly decemberben az airBaltic légitársaság az első Bombardier CS300 gépét átvette.

süti beállítások módosítása