Nők a repülésben

Hölgypilóták

Észak-Korea légitársasága egy élő repülőmúzeum

2017. augusztus 22. - Hölgypilota

Észak-Korea az egyetlen hely, ahol olyan szovjet repülőgéptípusokon lehet még megbízhatóan repülni, melyek már unikumnak számitanak a  levegőben.7_229.jpg

A repülőgépek belső retro tere és felszereltsége még a repülés aranykorára emlékeztet, melyet jól illusztrálnak egy IL-18-as repülőgépről készült fotók is. 

17_22.jpg

12_80.jpg

14_43.jpg

8_164.jpg

5_292.jpg

Az IL-18-ason a kommunikációs tiszt már nem fért be a pilótafülkébe, az utasok között ül és egy muzeális régi fejhallgatón keresztül dolgozik.

10_128.jpg

Az 1954-ben alapított légitársaság 60-70 repülőgépből álló flottája 6 ország 14 repülőterére indít járatokat főleg Kínába és Oroszországba. Az Air Koryo Észak-Korea egyetlen légitársaságaként belföldi járatokat is indít és a kormányzat tagjainak szállításáért is felel.

15_31.jpg

A légitársaság 2010 előtt ugyan négy évig ki volt tiltva Európából a katasztrofális biztonsági és karbantartási hiányosságok miatt, de az újonnan beszerzett és a nemzetközi előírásoknak megfelelő az oroszok által már nem igazán gyártott Tupoljev Tu-204-es típussal már repülhettek európai célállomásokra is. 

16_23.jpg
9_127.jpgA stewardessek megjelenése is megváltozott, új modernebb egyenruhát kaptak és mindegyikük jól beszél angolul.
2_315.jpgAz Air Koryo-t évek óta a világ legrosszabb légitársaságának minősíti a Skytrax független légiipari kutató, egy csillagot ad neki egyedül a világon. Ennek ellenére az észak-koreai vezetők  nagy terveket dédelgetnek. Phenjan az utasforgalmat 2020-ra a hússzorosára, 2 millió utasra szeretné növelni, ezért új, modern, hatalmas terminált építettek, és megújították a business osztályokat is.

koryozaro.jpg

Dél-Koreában modernebb gépekkel már kapitánynők is repülnek. Nálunk az orosz old timer Mi-2 helikopter már csak a Duna felett bemutatózhat.

A bejegyzés trackback címe:

https://holgypilota.blog.hu/api/trackback/id/tr3912772690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GallaiG 2017.08.23. 10:38:17

"szovjet repülőgéptípusokon lehet még megbízhatóan repülni"

Jaj, ne!

EU zászlót mindenhova! 2017.08.23. 11:11:56

" egy csillagot ad neki egyedül a világon."

Vagy inkább: egyedül neki ad egy csillagot a világon..

EU zászlót mindenhova! 2017.08.23. 11:12:58

@GallaiG: Ja..Hány Boeing is potyogott le az óceán fölött az utóbbi időben?

Provokat Úr 2017.08.23. 12:33:36

Ami a legvonzóbb, hogy a sztyuvik is a fénykort idézik. Fiatalok és csinosak, nem öregek, szottyadtak és életuntak, mint a legtöbb gépen Európában manapság.

Sembertius2 2017.08.23. 12:47:01

@EU zászlót mindenhova!: Na tényleg, hány Boeing potyogott le az óceán felett az utóbbi időben?

hgap 2017.08.23. 13:15:43

@Provokat Úr: a repüléshez semmit nem értvén, pont ez tűnt fel nekem is csupán. Főleg a negyedik képen szereplő (úgy látom az utsón is ő van jobb szélen), nagyon jó nő! :)

Punxsutawney Mormota 2017.08.23. 13:40:13

@EU zászlót mindenhova!: Marha! Számold már össze, hogy hány millió mérföldet repülnek az Airbus-ok és Boeingek, és mennyit repülnek az IL-ek? Aztán vess egy pillantást a baleseti statisztikákra, takonygerinchúros bértroll barátom. A szó, amit keresel: bocsánat!

Punxsutawney Mormota 2017.08.23. 13:45:47

@Provokat Úr: Akkor ne utazz a Air Brussels-szel :D És az Air France-nál sem jobb a helyzet.
Komolyan, még a Wizznél a legjobb a helyzet, ahol minimum C-kosár lehet a felvetéli alapkövetelmény.

ComLo 2017.08.23. 13:52:02

"... 6 ország 14 repülőterére indít járatokat ..." helyett, a belföldi járatokat nem számíva, csak 2 ország 4 repterére (Moszkva, Peking, Shanghai, és Shenyang) repül menetrendszerinti járat. Volt pár éve Soul-i járat is, de az elmérgesedett viszony miatt leállt. Arról nem találtam semmi infót hogy régebben hova máshova mentek járatok, de nekem a úgy tünt a régió két nagy hub-jának (Singapore, és HongKong) egyikén sem volt közvetlen járat, és nem is terveznek.

Plumper_ 2017.08.23. 15:54:48

közben É-Korea a legaljasabb és legkegyetlenebb koncentrációs táborokat tartja fenn, ahová amiatt is bekerülhet valaki, mert nem (megfelelően) sír vagy jajveszékel vmelyik vezető halálhírén. több százezer ember. úgyhogy a kis kövér genya és bandája megérdemelne pár atomcsapást.

@EU zászlót mindenhova!: hány Boeing-et használnak a világ légitársaságai, amelyek óceánok felett repülnek, és hány orosz repülőt a többi légitársaság, amelyek szintén óceánok felett repülnek?

lutria 2017.08.23. 15:57:17

Annyi minden szereztek már be Kínából-pont repsávos rádiókat nem tudtak hogy lecseréljék azokat a ~100 kilós muzeális készülékeket és elhagyják a kommunikációs tisztet?
Amúgy azt a MI-2-es helikoptert használják még nálunk tűzoltásra,permetezésre,teheremelésre,utasrepültetésre,bungee jumping-ra...

Darth Revan 2017.08.23. 17:16:24

"belső retro tere és felszereltsége még a repülés aranykorára emlékeztet"

na, arra pont nem

VaradiJanos 2017.08.23. 17:40:47

@Punxsutawney Mormota: igazad van, de akkor is a kurva anyád.

Punxsutawney Mormota 2017.08.23. 19:18:27

@VaradiJanos: Elgurult a gyógyszer, takonygerinchúros éhbértroll? :D Elfelejtettél nicket váltani? :D Nyugi, a legtöbb hozzád hasonló szarköpő vulkán elköveti ezt a hibát egyszer-kétszer, ezért max csak a napi bónuszod ugrik.

Punxsutawney Mormota 2017.08.23. 19:25:40

@Plumper_: Az utolsó reményteljes orosz fejlesztésű repülő (Szuhoj Superjet 100) egy hegy oldalában végezte valahol Indonéziában, fedélzetén a potenciális vásárlók képviselőivel.
Jobb lenne a repülőgépgyártást olyanokra hagyni, akik értenek is hozzá.

ComLo 2017.08.24. 05:26:51

@Punxsutawney Mormota: Szép fiatal sztyuvik tekintetében nálam a Singapore airlines a nyerő, ott (álítólag) nagyon magasak az "esztétikai normák" a felvételinél. Én csak annyit tapasztaltam ebből, hogy brutálisan jó csajok vannak minden gépükön (ha a tradicionális SIngapore-i batik nem is enged sokat látszatni belőle).

gintonic.azigazi 2017.08.24. 08:08:27

Tehat amerikaban es nyugat europaban nincsenek jo csajok es a szovjet technika szar. Brillians meglatasok.

A cikk meg nem korrekt.

Amugy jelzem, a malev megszunt, nekunk meg nemzeti legitarsasagunk sincs.

Punxsutawney Mormota 2017.08.24. 08:45:33

@ComLo: Még nem repültem velük :) De 2007-ben az Air Seychelles-szel repültem és azok a kreol lányok... Anyám... Ami még jobb volt, hogy akkoriban legalább egy, régi Malév gép is volt a flottában, így jót szórakoztam a magyar nyelvű feliratokon, aminek nem vesződtek az eltüntetésével.

EU zászlót mindenhova! 2017.08.24. 11:59:38

@Infamous:

Columbo hadnagy gondolatmenetét átvéve:

-" Kissé sok a lezuhant Boeing mostanában.." :)

Punxsutawney Mormota 2017.08.24. 12:04:29

@EU zászlót mindenhova!: Vedd vissza a másik nevedet, díszbuzi. Bár teljesen mindegy, hogy melyiken okádod a szart.

EU zászlót mindenhova! 2017.08.24. 12:05:16

@Provokat Úr: És ők azok, akik nem fértek be a lufifejű dzsong un háremébe. Képzeld milyenek lehetnek, akik bejutottak? :))

EU zászlót mindenhova! 2017.08.24. 12:06:44

@Punxsutawney Mormota: Baszod te rendesen a kurva anyádat? Ne itt a neten lopd a napot, dolgozd inkább a mamit ! :)))

Punxsutawney Mormota 2017.08.24. 12:10:11

@gintonic.azigazi:

"Amugy jelzem, a malev megszunt, nekunk meg nemzeti legitarsasagunk sincs."

A BKV, MÁV, Volánbusz stb mellé hiányzik még egy pénznyelő?
Amúgy meg igen, az oroszok szar repülőket építenek, és a volt orosz tagköztársaságok légiflottáinak szinvonala leginkább a legvacakabb afrikai légtársaságokéhoz mérhető.
De még az Aeroflot sem ér az olyanok nyomába, mint az Etiophian, Kenyan, South-African Airways.
Ez van, ha k + f helyett szétlopatnak egy országot az oligarchákkal. A 70-es évekig nagyjából megvolt a technológiai egyensúly, aztán átbillent a mérleg.

Punxsutawney Mormota 2017.08.24. 12:11:29

@EU zászlót mindenhova!: Én nem, de úgy tűnik, hogy neked nagy gyakorlatod van benne, hogy állandóan erről kérdezősködsz. Sajnálom, ha tapasztalatot akarsz megosztani, akkor fordulj azokhoz, akik melletted éhbértrollkodnak. :D

Dr. Kovács Tibor · http://gyogynovenyek.info 2018.02.08. 23:01:37

Hát ez nem semmi. Nem biztos, hogy felszállnék egy ilyen gépre, pontosabban fogalmazva biztos hogy nem.