HTML

Hölgypilóták

Híres női pilóták és űrhajós nők, légi nagy üzletasszonyok és légi kisasszonyok, avagy mit tettek hozzá az elmúlt és a következő száz évben a hölgyek a repüléshez.
Várunk témajavaslatokat, közlünk anyagokat, elérhetőségünk:
holgypilota (kukac)indamail (pont) hu

Facebook

Friss topikok

Címkék

adria airways (1) Adria Tehnika (1) aeroflot (4) aeropark (1) afrika (18) air (3) airbus (44) airshow (4) airways (1) air force one (1) Alaszka (5) alaszka (5) állóhely (1) alternativ hajtás (3) amerika (194) arab (10) aranyérem (2) árvíz (1) asia (4) ausztrália (16) ausztria (6) autigiro (4) autó (4) autogiro (3) ázsia (51) bahamák (2) bajnokság (8) Balaton (8) ballon (1) befektető (2) belga (1) bemutató kötelék (7) Beriev (1) berlin (3) Berlin (1) boeing (60) bombázó pilótanő (3) Börgönd (1) bozótrepülés (6) brit (30) british (3) budaörs (4) budapest (24) Buddha Air (1) business jet (5) cápaszárny (1) cargo (8) celeb (2) Cessna (12) concorde (1) családias közönség (1) cseh (2) Debrecen (3) díj (4) discovery (2) divat (1) dreamliner (1) drón (3) dubai (11) dunakeszi (1) easyJet (1) égi rajzoló (1) egyetemisták (4) egyiptom (1) éjszakája (1) ejtőernyő (36) élmény (140) első repülésem (17) emberi erővel (1) Embraer (3) emirates (1) emlékrepülés (3) Endeavour (1) európa (106) európa bajnokság (1) extrém (37) F-16 (5) fapados (25) felszállás (4) Ferihegy (12) Ferihegy 1. (2) filmforgatás (2) finn (3) finnagora (1) földi űrutazás (1) fotómodell (4) fotós (9) francia (13) Friedrichshafen (5) Ghana (1) gripen (3) guinness rekord (5) gyakornok (2) gyerekek (3) haditengerészet (6) hadsereg (2) halloween (1) hangsebesség (4) heathrow (1) helikopter (40) herceg (1) Héviz (1) hidroplán (27) Himalája (2) hírek (2) Hold (1) holdjáró (1) hőlégballon (17) hölgykapitány (38) hölgypilóta (12) holland (3) hungaroring (1) india (15) japán (1) jeles esemény (6) jótékonyság (5) kanada (12) kapitány (17) kapitánynő (25) karácsony (4) katasztrófa (4) katonai (41) kecskemét (2) Kennedy (1) képtár (1) kiképzés (19) kínai (25) kisbaba (2) kisgép (2) kiskunlacháza (1) kit (1) kite szörf (5) klm (4) kötelék (3) közel-kelet (3) kuatók (1) kutatók (8) légcsavaros (6) léghajó (4) légiakrobata (17) légierő (14) légiforgalmi irányítás (9) légikisasszonyok (69) légimentő (4) légiparádé (15) légitársaság (109) légiutas-kísérő (15) légiutsakísérő (26) légi közlekedés (14) légtornász (1) lengyel (3) leszállás (14) levegőben (436) litván (1) london (11) LOT (2) lufthansa (14) luftthansa technik (3) magánűrhajó (5) magnus fusion (2) magyarország (98) maldív szigetek (2) Malév (11) marine (1) marketing (11) mars (7) Mátyásföld (1) menedzser (19) mentés (8) mérnöknők (14) mezőgazdasági repülés (2) Mikulás (3) modellek (4) moszkva (1) motoros (2) motoros sárkány (1) motoros votorlázó (2) műhold (2) munkásnők (1) műrepülés (7) műrepülő (25) múzeum (1) muzeum (4) naptár (2) NASA (3) navigátor (2) német (3) nemeztközi űrállomás (16) nemzetközi űrállomás (1) nemzetközi verseny (5) Nepál (1) norvégia (1) nosztalgia (1) nyíregyháza (2) óceánrepülés (18) Őcsény (1) Öcsény (1) oktatás (3) oktató (9) olasz (4) old timer (8) olimpia (3) one (1) önkéntes (3) örömrepülés (8) orosz (30) oroszország (4) Pápa (1) papírsárkány (1) parancsnok (1) párizs (1) petőfi csarnok (1) pilatus (1) pilóta (17) pilótafeleség (7) pilótafülke (23) pilótanő (267) Pipistrel (1) Prága (2) puli holdjáró (1) RAF (1) rajongók (5) RC modellek (8) red bull air race (7) rekord (12) rekordok (23) repülés (167) repülés-fóbia (2) repülőfesztivál (18) repülőgép (127) repülőgép-hordozó (1) repülőgépmérnök (6) repülőtér (34) repülőverseny (14) robot (3) roncstemető (1) rotary (1) Ryanair (3) sárkányrepülés (6) siklóernyő (8) siklórepülés (12) Sólyom (1) sport (19) stewardess (46) súlytalanság (2) svájc (3) szabadesés (8) szakácsok (1) szárnyas ház (1) szélcsatorna (2) szerb (3) szerelőnő (4) szimulátor (13) szinésznő (1) szlovén (2) szuperszonikus (5) tandem (15) tanker (1) tanpilóta (1) Tata (1) teherszállító (1) teherűrhajó (4) terminál (1) tervező (1) tesztpilóta (10) thaiföld (2) török (4) történelem (71) traszatlanti (2) tűzoltórepülő (2) ultralight (1) ünnepi légi parádé (2) űr (1) űrhajósnő (38) űrhajó parancsnok (5) űrjhajósnő (2) űrkutatás (9) űrrepülőgép (7) űrruha (7) űrséta (4) űrszonda (3) űrturista (4) űrugrás (2) utasok (21) utazásszervező (4) Utazás Kiállítás (5) üzletasszony (13) vadászpilótanő (29) valentin nap (1) vállalkozás (4) válogatott (3) városnézés (4) vendégbejegyzés (1) vendégposzt (1) verseny (10) veterán (1) vezérigazgató (5) vezető (1) világbajnok (13) világbajnokság (13) világrekord (12) világsztár (12) világtalálkozó (1) világ körül (12) virgin (1) virtuális (2) visszatérés szülés után (1) vitorlázó repülés (16) vulkán (1) wingsuit boogie (3) Wizz Air (27) Zalakaros (1) zeppelin (2) zero-g (2) Címkefelhő

A francia pilótanő, Béatrice Vialle a Boeing B747-es óriásgépről váltott át a szuperszonikus világba.

6_261.jpg

A jellegzetesen lehajtható orrú, deltaszárnyas brit-francia fejlesztésű Concorde volt a sokáig menetrendben tartott első szuperszonikus utasszállító. Csak a két gyártó ország nemzeti légitársasága, a British Airways és az Air France repülte őket 1976 évtől 2003-ig. A legendás gépek menetrendszerűen Londonból és Párizsból New Yorkba közlekedtek, charter vagy bemutató repüléseket is végeztek, egyszer még Ferihegyen is járt a Concorde.

2_336.jpg

A Concorde majdnem kétszeres hangsebességgel, 2140 km/óra utazósebességen és 17 kilométer magasan kizárólag neki biztosított légi folyósokon szelte az eget a két kontinens között. Az exkluzív repülőtéri váró, a páratlan fedélzeti szolgáltatás és a borsos jegyárak miatt az utasok úgy érezhették, hogy egy magánklubhoz tartoznak. Egy London-New York jegy 1999-ben ugyanis közel 1,5 millió forintba, egy kétszobás magyar átlaglakás árába került.   3_335.jpg

A hangsebesség feletti utazás rendkívüli élményén kívül a Concorde azzal is verte a Jumbót a New York-i transzatlanti repülésben, hogy neki elég volt 3 és fél óra arra az útra, amit a Jumbók általában 7 óra alatt repültek le. A jegyárak miatt főként üzletemberek, politikusok és különböző ismert emberek, világsztárok utaztak a fedélzetén.

Annak ellenére, hogy a Concorde egyik berepülő pilótája nő volt, a negyedszázados üzemelés alatt a fedélzetén csak két pilótanő léphette át utasokkal a hangsebességet. Itt is egy angol és egy francia nő reprezentálta a közös üzletet. Az Air France választása Béatrice Vialle-re esett, aki már 10 éve a Boeing B747-es Jumbót repülte.

9_139.jpg

Béatrice-nek nem volt szerencséje, mert a sikeres átképzése végén éppen beülhetett volna az első tiszti ülésbe, amikor 2000 nyarán az egyik Concorde a felszállást követően kigyulladt majd Párizs külvárosára zuhant. Miközben a párizsi baleset után a Concorde járatok újraindítását szervezték, 2001 szeptemberében megtámadták a New Yorki ikertornyokat, az újabb katasztrófa miatt csak novemberben indultak újra a transzatlanti szuperszonikus járatok. Bár csak két év adatott meg neki a pilótafülkében, Béatrice 45 New-Yorki utat és három charter járatot repült.12_89.jpg

A hangsebesség feletti utasrepültetés legnagyobb problémája a földön hallható hangrobbanás és lökéshullám volt, ami akkor következik be, amikor a gép sebessége átlépi a hanghatárt. Távol a földtől és magasan mindez elviselhetőbb, ezért a gépek csak az óceán felett és az említett 15-17 kilométer magasságban gyorsulhattak fel, léphették át a nagyjából 1000 km/óránál kicsit nagyobb sebességen a hanghatárt.10_135.jpg

Szárazföld felett általában nem engedték őket szuperszonikus módon repülni, Rio de Janiero volt még egy olyan célállomás, amit Európából menetrendszerűen és nem sokáig repültek. Másrészt csak 100 utas volt a Concorde befogadó képessége, így a 2003-ban bekövetkezett első olajválság által okozott plusz üzemanyag költség növekedés végleg gazdaságtalanná tette a repülést.4_322.jpg

Így Béatrice a Concorde utolsó New York-i járatán búcsúzott a típustól, melyet ő maga is megörökített és kapitányként visszaült a Jumbóba. 

Az ikonikus, sokak által nosztalgiával emlegetett Concorde-nak a világon csak két hölgypilótája volt. A francia Béatrice és az angol Barbara Harmer kapitánynő, ha nem számítjuk ide a szintén francia Jacqueline Auriolt, a Concorde ugyancsak legendás tesztpilótáját. Korábban írtunk a Concorde katasztrófa utóéletéről is. 

Címkék: katasztrófa francia repülés brit concorde légitársaság repülőgép levegőben hangsebesség tesztpilóta kapitánynő

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://holgypilota.blog.hu/api/trackback/id/tr7413720456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.