A méregdrága jegyárakat megfizető elegáns utasoknak sok kellemetlenséget kellett elviselni a Londonból Ausztráliába tartó 11 napos repülőút alatt.
Mivel az akkor már fémből készült repülőgépek nem voltak hőszigetelve, az utastérben télen nagyon hideg, nyáron viszont nagyon meleg volt. A forróságot egy-egy ventilátor, vagy nyitott ablak enyhítette csak.
A hangszigetelés hiánya miatt végig el kellett viselni a fülsüketítő zajt is. A repülőgépek 120 decibeles hangerővel szálltak fel (140 decibel már a zajfájdalom küszöbértéke), melyet egy az egyben az utastérben is lehetett hallani. És az erős zaj az utazási magasságon sem szűnt meg.
Ha még mindez nem lett volna elég az átlag négyezer méter utazómagasságon az utasokat a légszomj is gyötörte. Mivel a repülőgépek lassan és alacsonyan repültek az utasok szép időben kedvükre gyönyörködhettek a tájban, de ott volt az állandó turbulencia veszélye. A repülőgép ilyenkor hirtelen, akár több száz métert is zuhanhat. És mivel erről előre nem tudták figyelmeztetni az utasokat, hiába volt már fedélzeti mosdó nem javasolták ennek használatát.
A repülőgépek kis hatótávolsága miatt gyakran le is kellett, hogy szálljanak tankolni, amely jelentősen megnövelte a menetidőt. Így Londonból Szingapúrba nyolc nap alatt lehetett eljutni az útközbeni huszonkét leszállás miatt.
Az akkori leghosszabb útvonalon London és Brisbane (Ausztrália) között 11 napig tartott az utazás, miközben az utasok 24-szer szálltak fel-le különböző repülőtereken. Az utazással járó fizikai megterhelést ugyan szállodákban pihenhették ki, de a gyakori hajnali felszállás miatt ez sem volt igazán pihentető.
A jegyárak ennek megfelelően nagyon drágák voltak, mivel az útközbeni szállodai elhelyezés és étkezések árát is tartalmazták. A repülőút során elszenvedett kellemetlenségek és a horribilis jegyárak ellenére (egy hosszabb repülőút ára átlag egy új autó árát tette ki) a repülőutasok száma állandóan nőtt.
Korábban írtunk egy pilótanőről, aki egy Cirrus kisgéppel egyedül repülte körbe a Földet és írtunk a hőlégballonozás titkairól is.