Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Fárasztó repülőutak a ’30-as években

2018. május 29. - Hölgypilota

A méregdrága jegyárakat megfizető elegáns utasoknak sok kellemetlenséget kellett elviselni a Londonból Ausztráliába tartó 11 napos repülőút alatt.

5_321.jpg

Mivel az akkor már fémből készült repülőgépek nem voltak hőszigetelve, az utastérben télen nagyon hideg, nyáron viszont nagyon meleg volt. A forróságot egy-egy ventilátor, vagy nyitott ablak enyhítette csak.0_317.jpg

 A hangszigetelés hiánya miatt végig el kellett viselni a fülsüketítő zajt is. A repülőgépek 120 decibeles hangerővel szálltak fel (140 decibel már a zajfájdalom küszöbértéke), melyet egy az egyben az utastérben is lehetett hallani. És az erős zaj az utazási magasságon sem szűnt meg.1_361.jpg

Ha még mindez nem lett volna elég az átlag négyezer méter utazómagasságon az utasokat a légszomj is gyötörte. Mivel a repülőgépek lassan és alacsonyan repültek az utasok szép időben kedvükre gyönyörködhettek a tájban, de ott volt az állandó turbulencia veszélye. A repülőgép ilyenkor hirtelen, akár több száz métert is zuhanhat. És mivel erről előre nem tudták figyelmeztetni az utasokat, hiába volt már fedélzeti mosdó nem javasolták ennek használatát.   3_347.jpg

A repülőgépek kis hatótávolsága miatt gyakran le is kellett, hogy szálljanak tankolni, amely jelentősen megnövelte a menetidőt. Így Londonból Szingapúrba nyolc nap alatt lehetett eljutni az útközbeni huszonkét leszállás miatt. 7_261.jpg

Az akkori leghosszabb útvonalon London és Brisbane (Ausztrália) között 11 napig tartott az utazás, miközben az utasok 24-szer szálltak fel-le különböző repülőtereken. Az utazással járó fizikai megterhelést ugyan szállodákban pihenhették ki, de a gyakori hajnali felszállás miatt ez sem volt igazán pihentető.  2_346.jpg

A jegyárak ennek megfelelően nagyon drágák voltak, mivel az útközbeni szállodai elhelyezés és étkezések árát is tartalmazták. A repülőút során elszenvedett kellemetlenségek és a horribilis jegyárak ellenére (egy hosszabb repülőút ára átlag egy új autó árát tette ki) a repülőutasok száma állandóan nőtt.4_332.jpg

Korábban írtunk egy pilótanőről, aki egy Cirrus kisgéppel egyedül repülte körbe a Földet és írtunk a hőlégballonozás titkairól is.

süti beállítások módosítása