Tatjána a cseljabinszki repülő iskola után sokáig nem talált magának állást, mert sehol sem akarták pilótanőként alkalmazni.
Át kellett, hogy képezze magát helikopterre, mert csak így kapott munkalehetőséget a világ legnagyobb olajvezeték hálózatát üzemeltető orosz Transzneftynél.
A jekatyerinburgi 23 éves Tatjána két éve Mi 8-as helikopterről ellenőrzi a tyumenyi olajvezeték állapotát, és ha szükséges embereket és rakományt is szállít.
Másodpilótaként segíti a parancsnok munkáját, rádiózik és figyeli az útvonalat, de a repülős szokásoknak megfelelően az útvonal felén vezeti is a helikoptert.
Ha új helyre repül, ahol előtte még nem járt jobban felkészül a repülésre. A GPS ellenére még mindig gondosan feljegyzi a látnivalókat, tavakat, folyókat, falvakat, utakat, amely alapján jó időben tájékozódni lehet. Rossz látási viszonyok között viszont csak a GPS által előírt útvonalat figyeli.
A nehéz munkakörülmények és a sok stressz miatt már megfordult a fejében, hogy a zajos, vibráló, kerozingőzös helikopterből átül egy utasszállító repülőgépbe.
De az nem jelentene számára annyi örömet és megelégedettséget. Mert attól a perctől kezdve, hogy először felszállt a 12 tonnás forgószárnyassal le sem akar szállni vele. Arról már nem is beszélve, hogy imádja a nyírfák magasából elé táruló változatos szibériai tájat.
Munkája során bárhol megjelenik nagy feltűnést kelt. Egyszer még egy stewardess le is fotózta, mert nem akart hinni a szemének, hogy lányt lát a Mi 8-as pilótafülkében.
Azért az egyébként férfiak uralta orosz repülős társadalomban is egyre több pilótanő van. Közülük is a legnépszerűbb, a többszörös motoros műrepülő világbajnok Szvetlana Kapanyina. De videókon megnézheti a Duna fölötti vízi és légi parádét is.