Nők a repülésben

Hölgypilóták

Életképek a norvég Pilot Flight Academy-ről

2019. május 03. - Hölgypilota

Európa egyik legmodernebb pilótaképzője a norvég Pilot Flight Academy ősszel már a Hévíz-Balaton Airporton is kialakít egy bentlakásos pilótaképző központot, ahogy azt a héten ünnepélyesen bejelentették.24_12.jpg

Az iskola 2010-ben hat tanulóval indult. Azóta Dél-Norvégiában két repülőtéren már évente 300 kereskedelmi pilótát képez. A végzettek olyan kereskedelmi pilóta engedélyt szereznek, amely minden feltételt tartalmaz ahhoz, hogy a diplomával egyből típusátképzéssel a világ bármelyik légitársaságánál első tisztként elhelyezkedhessenek.20_24.jpg

A világméretű légi forgalom gyors növekedése miatt megnőtt az új pilóták iránti kereslet, a képzett pilóták száma viszont jóval alatta marad a várható igényeknek. A nők aránya a pilótafülkében globálisan csak 5%, ebben a norvég pilótaképzőben viszont a tavaly felvett lányok aránya már elérte a 10%-t.6_299.jpgA Pilot Flight Academy-re orvosi alkalmasság és angol nyelvtudás birtokában online felvételi teszt alapján lehet bekerülni. A pilótajelöltek az egységes megjelenéshez formaruhát kapnak. 

2_377.jpg

12_104.jpg

A képzés váltakozó elméleti és gyakorlati hetekből áll. A pilótajelöltek négy félév alatt 12 témában 14 vizsgát tesznek. Az elméleti héten naponta 6 órában ülnek az oktatóteremben.5_349.jpg

A repülős héten az iskola kiképző repülőgépeivel repülnek,  amelyek kezdetben Cessna 172, később a vizes avatás hátterében látható Diamond DA40NG egyhajtóműves típusok. A képzés vége felé a címképen is látható két hajtóműves Diamond DA42 NG gépen is repülnek. Az elméleti oktatás mellett a hallgatók elsődlegesen megtanulják az alapvető vizuális és műszeres repülést, majd a későbbiekben a fejlett műszeres repülést is. Az iskola  szimulátorait a nap 24 órájában használhatják. 

14_56.jpg

15_43.jpg

22_34.jpg

A képzési vége felé a diákok a Boeing 737NG szimulátorban is kapnak órákat.39124077_1933338643375610_8896621932976275456_n.jpg

A növendékek a repülési órákat már az első félévben elkezdik oktatóval, a félév végére általában már egyedül is tudnak repülni. Az első szóló repülés után a pilóta hagyományok alapján jön a vödör víz, a váll lapra ekkor kerül a második csík, és emlékül még egy a szóló repülés dátumával ellátott üveg üdítőt is kapnak.8_210.jpg

7_284.jpg

3_375.jpg

A tavaszi félév januártól júniusig, az őszi szemeszter pedig augusztus elejétől december 20-ig tart. A négy hét nyári szünet mellett két hét karácsonyi és húsvéti szünet is van. 4_362.jpg

A négy féléves bentlakásos képzés teljes ára 970 500 norvég korona, átszámítva közel 33 millió forint. Ebből kb. 1 millió forintot kell befizetni felvételkor, a fennmaradó összeget pedig négy egyenlő részben minden félév elején. A tandíjat a hallgatók a világon általánosan elterjedt módon többnyire hitelekből fizetik, és légitársasági munkájuk során törlesztik, sokan már a képzés közben képesek elhelyezkedni. 

akademia2.jpg

A képen Ester, akivel innen repültem Düsseldorfba úgy, hogy a kapitány meghívott a pilótafülkébe. Sőt, egyszer mákdarálóval, persze csak utasként még be is berepültem a Hévíz-Balaton repülőtér légterébe.

A norvég pilótaképző központ leendő helyét, a Hévíz-Balaton Airport-ot egyes légitársaságok manapság kiképző repülésekre is használják, néhány hete készítettünk erről videót. 

A bejegyzés trackback címe:

https://holgypilota.blog.hu/api/trackback/id/tr4714802682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.