Nők a repülésben

Hölgypilóták

Marija Szibériában újraéleszt egy Tu-104-est

2019. június 23. - Hölgypilota

Az orosz matematikus lány kedvence a CCCP-42382 lajtsromszámú 1958-ban gyártott egykori Aeroflot Tu-104A-as repülőgép.t13.jpg

Az 1950-es évek közepén a Tupoljev Tu-104-es második sugárhajtású utasszállító repülőgépe volt. Hét főnyi legénységével 70 utast volt képes elszállítani 2600 km-re. A szovjet polgári légi közlekedésben egészen a 1970-es évekig szolgált.t20.jpg

Marija Karmanova 9 éve véletlenül talált rá Szibéria legnépesebb városa, Novoszibirszk közelében egy kis repülőtéren a 30 éve leselejtezett repülőgépre.t23.jpg

Bár már sokat repült, de még soha nem ült pilótafülkébe, felmászott hát és benézett az elhagyatott, kifosztott, szeméttel teli pilótafülkébe.

t3.jpg

És annak ellenére, hogy nem volt semmilyen tapasztalata a repülőgépek helyreállításában vagy javításában azonnal beleszeretett, mert tudósként kihívásnak vette, hogy megoldja a sok ismeretlenes problémát.  t22.jpg

Először felkutatott és begyűjtött minden műszaki információt.

t7.jpg

 A helyi repülő klub ajánlására kapcsolatba lépett a Nyugat-szibériai polgári repülési hatósággal. Így találkozott egy volt pilótával, akitől kapott egy Tu-104 Flight Crew Operating Manual-t.t10.jpg

Később rábukkant egy korábbi Aeroflot repülőmérnökre, aki ennek a repülőgéptípusnak volt a repülési mérnöke. Tőle megkapta a repülőgép műszaki kézikönyvét.t16.jpg

Bár egyedül kezdte a helyreállítást egy év múlva csatlakozott hozzá egy légiközlekedési karbantartó.t17.jpg

A közelmúltban pedig újabb három ember segít neki a hiányzó részek felkutatásában és néhány elektromos rendszer helyreállításában. Miután elég részletet tudott a Tupoljev pilótafülkéjéről és alkatrészeiről elkezdte az ócskavaspiacon a hiányzó alkatrészek beszerzését. Itt találta meg a legtöbb navigációs és rádió berendezést.t15.jpg

Meglepő módon, az interneten sok Tu-104-es alkatrészt talált Oroszországban és a szomszédos országokban. A matematikus lány igazi álma, hogy repüljön is a Tu-104-es, ahhoz viszont még sok időre és még több pénzre lenne szüksége. 
t2.jpgKorábban írtunk két amerikai pilótanőről, akik Szibéria fölött repülve kerülték meg a Földet, és írtunk a Párizsi Légi Szalon bemutató repüléseiről is.

A bejegyzés trackback címe:

https://holgypilota.blog.hu/api/trackback/id/tr414908012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teéjesenmindegy 2019.06.24. 19:28:40

Ühüm. Hát Maruszja, van egy szar hírem, ez a rakat ócskavas sose fog repülni.
Bár gyanítom, hogy egy helyesebb csajjal csináltak néhány képet aztán kitalálták hozzá a történetet - rém hihető ez a "novoszibirszk közelében véletlenül rátalált a gépre"

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.06.24. 21:09:07

Ilyenkor mindig az ugrik be hogy mennyi elkótyavetyélt kacatuk van ebek harmincadján (lásd Ekranoplán), és ehhez képest milyen gyönyőrű a Németországban kiállított Buran gyakorlóváltozat ( mondjuk az OK GLI volt a legdögösebb a kiegészítű fúvókákkal ), egy gyönyörű űrkutatási tematikájú hangárban kapott helyett és a rámpán be lehet menni a raktérbe, és be lehet tekinteni a pilótafülkébe is ( egzostive.com/technik-museum-speyer-2018/ ). A sinsheimi Tu144 is gyönyörű darab, valszeg még egy ilyen állapotú példány nem lesz Oroszországban sem.

A végleges Buranokra meg ráomlott a hangár meg lepasszolták ócskavasnak....

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.06.24. 21:46:19

De azért az Ekranoplánt jó lenne onnan kimenteni. Veszett egy teremtés a 8 hajtóművel... Akkor is ha nem sok értelme van minden repülőmúzeum ékszere lenne...

Andras Charity 2019.06.24. 23:25:22

teéjesenmindegy:
kártékony barom vagy, a neved magáért beszél

teéjesenmindegy 2019.06.24. 23:50:17

@Andras Charity: Oszt ki rá nem szarik a véleményedre faszfej?
Kívánom neked, hogy repkedj egy sort, egy olyan géppel, ami 30 éve rohad Novoszibirszkben, aztán egy matematikus lány újít fel. Sőt. Csak ilyennel repülj

kiskutyauto 2019.06.24. 23:53:17

Máris szerelmes vagyok! (és nem a gépbe)

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2019.06.25. 07:36:35

@teéjesenmindegy: Az biztos, hogy a nő létezik, és tényleg ezzel foglalkozik. A YouTube csatornájából is ez derül ki. www.youtube.com/user/maryka1984/videos?view=0&sort=dd&shelf_id=0
Érdekesség, hogy van egy felvétel a HA-LIX (Goldtimer alapítvány gépe Budaörsön) pilótafülkéjéről is.
Egyéb helyen utánaolvasva gyakorlatilag arról valóban letett, hogy repüljön a gép, viszont egy olyan múzeumot képzel el belőle, amelyen minden működőképes. (Gondolom a műszerekre gondol. Hajtómű biztos nincs benne és nem is lesz...)

arabiata · http://qtqt.blog.hu 2019.06.25. 08:07:03

@teéjesenmindegy: Segítek, jó? A csajnak ez a hobbija. Ha őt ez boldoggá teszi, és senkinek nem árt vele, ( veled ellentétben, akinek hobbija a paraszt, gyalázkodó hozzászólás, és ezzel bánt másokat), akkor csinálja nyugodtan. Egy rep.gép üzembehelyezéséhez nagyon sok negedélyt kell megszerezni. A gép, ha valaha fog is repülni, akkor is csak oldtimer-ként, nem rendszeres utasforgalomban.

szepipiktor 2019.06.25. 08:08:44

Ügyes marketingfogás - a szép hölgynek.
Valóban a gép csak a háttér a történethez.
Ha picit komolyan vesszük, tudjuk, hogy a helyreállítás még egy apró gépnél is bonyolult, idő és pénzigényes feladat, még szakembereknek is.
Ráadásul ez a gép, ha nem is az utasszállító, ma is repül, hiszen a kínai H-5-ös a mai napig szolgálatban áll Észak-Koreában. Tehát még lehetséges is a szükésges alkatrészek beszerzése.
De ami garantált, hogy repülésre engedélyt nem kapna a hölgy a felújított gépre, azaz marad egy takarítás és emlékmű egy útszéli étteremhez.
De a csaj szép, szerintem nem is matematikus.

szepipiktor 2019.06.25. 08:29:29

Azért döbbenetes, ahogy a realitásokat felülírja a mély érzelem.
Itt csupán egy hívő hobbistáról van szó, miközben amit szeretne, az egy msá kávéház.
Restaurálni, helyrállítani bármit is, csak akkor értelmes, ha annak a valaminek komoly eszmei értéke is van.
Például egy CW Bogár felújítása semmiféle eszmei értékkel nem bír, csak akkor, ha valaki a saját, évtizedek óta virtokolt példánnyal teszi ezt.
A repülőgépeknél azonban sokkal komolyabb háttér és eszméletlen sok pénz kell, tehát a kiválasztás soha nem érzelemalapú!
A világon múzeumok,alapítványok foglalkoznak ezzel és azoknál a valóban kultikus darabokból tesznek rendbe modelleket, de kiállítás céljára.
A mi alapítványunk is megrekedt két gépnél, mivel a MiG-15-ös balesete rendesen megtépázta a forrásokat. Ha jól tudom, most egy Il-14-es helyreállítását végzik, de a Red Bull sem dolgozik orrba-szájba mindenféle géppel.
A posztban szereplő gép viszont nem egy ritka madár, rengeteg repült utasszállítóként és ma is használják a katonai eredetijét.
Tehát egy ilyen rendberakáza supán "szerelem" és nem a valódi helyreállítás, restaurálás és főleg nem a repképes, bemutatókra is alkalmas állapot létrehozása.
Nem kell neugrani a marketingnek, a bulvárnak!
Női pilóta blog és itt megjelenik egy nő (aki nem pilóta) öncélú reklámanyaga az internetről.
Én tisztelem a csajt (ha egyáltalán valós a történet), mert tényleg jó, ha valaki a régi értékeket meg akarja őrizni. De ne beállított reklámfotók alapján ítéljük meg a történetet. Százszámra dolgoznak valódi alapítványok a világon, akik veterán dolgokat újítanak fel, róluk miért nincs írás? Mert nem nők.
Amikor eljutunk a Istvántelki "mauzóleumba", mindig felmerül, hogy de jó lenne ezt a sok mozdonyt, kocsit rendberakni! Miközben a szomszédban pontosan ezt teszi egy alapítvány, de nem az a cél, hogy az összes 424-est vagy más gépet rendberakják, mert arra nincs pénz. A többinek valójában csak ócskavas értéke van.
Szóval ez a sztori = bulvár!
Sokszor olvastam ezt a blogot és régen is feltünt, a netről jelennek meg kisszínes érdekességek. Én több pilóta-csatornára iratkoztam fel (fotelből bejárhatom a világot) és azokban tucatszám szerepelnek profi női pilóták, de ezekről soha nem olvastam még itt.
Mert nem fészbúk, nem twitter meg a többi ostobaság.
Ez is így került szem elé: egy szép lány és egy roncs.
Beküldöm majd a lányomat a skanzenbe egy kiállított gépbe, egy ronggyal, készítek pár képet ahogy takarítgatja a műszerfalet, és felteszem egy kitalált történettel a fészbúkra. Szerintem azonnal megjelenik a blog-hu-n.
Szóval ne rágjátok már túl a kefét egy bulvárhír miatt.
Maradjunk a lány csodálatánál.

teleorman 2019.06.25. 08:30:14

1. Markáns, de tárgyszerű komment.

Majd:
2. @teéjesenmindegy:
kártékony barom vagy, a neved magáért beszél

Majd:
3. @Andras Charity: Oszt ki rá nem szarik a véleményedre faszfej?

4. Majd: pengeváltás megvolt, egyelőre szünet. Várjuk a folytatást, lehetőleg a kommentelő szájból kilógó (ló)faszokkal

Kommunikáció, Magyarország, 2019.

szepipiktor 2019.06.25. 08:31:45

VW természetesen...
Sajnos ma csak a marketingesek által kitalált, műkörmökkel használható klaviatúra kapható, ezeken bármennyi betű "gépelődik" egy egészséges férfiember ujjai alatt...

szepipiktor 2019.06.25. 08:52:02

@teleorman:
Nem értem, min akadsz ki?
Ma a blog.hu tenyészti ezt.
1) a blog.hu szerkesztői outsider gémerek, netlények, semmiféle szakmai (sem sajtó, sem a blogokhoz köthetp) ismeretekkel nem rendelkeznek
2) a címlapra így nem érték, hanem kattintás alapon kerülnek ki a posztok
3) a blog.hu-n (is) hemzsegnek a magamutogató, önjelölt "újságírók", igaz ez kicsit a blog lényege is...
4) tehát a értéktelen nulla megtalálja a zsák a foltját, hiszen az blogtérben élők 90%-a is ilyen alapú, semmiféle alaptudással, képzettséggel nem rendelkező, megkeseredett fotelhuszárok.
.
Nézd meg, ez a blog - ami remek blog! - női pilótákra utal.
Többször kikerült, mindig elolvasom és 100%-ban a blikkben is megjelenő kisszíneseket közöl.
Ez pedig vonzza a bulvárhalmazt, melynek meg ez az alapstílusa.
Anyázás, köpködés, egymás gyalázása, a poszthoz semmi módon nem kapcsolódva.
(Igaz a poszterek meg azokat tiltják ki, akik a íráshoz szólnak hozzá tárgyilagosan, jeleznek tévedéseket, hibákat)
Ez ma a blog.hu
Mélyebb a borsnál, a blikknél.
.
Említettem ennek a blognak a lényegét.
Üsd be a jutubba, hogy woman pilots, felmale pilots és százszámra kapsz hiteles, tényszerű anyagokat.
Itt van egy:
youtu.be/1KGv7oDHIHM
Pár éves és minden szempontból HÍR!
Szaudi hölgy , mint közforgalmi pilóta egy Airbus-on. Olyan országból, ahol autót sem vezethetnek a nők.
Na ilyet itt SOHA nem fogsz olvasni, mert nem teljesíti a blog.hu érdekeit, azaz az aljabulvárt. )ha a poszter meg is írná, soha nem kerülne a címlapra)
De ott vannak az F-35-ös, B2-es pilótanők, az A380-as pilótanők, a közforgalmi vagy katonai pilótanők.
Egy holgypilota.blog-ba ezek miért nem férnek be?
Mert ezek nem hzonák az általad felvetet mélytahó vitakultúrát.
ne feledd, ez az index, akhol még szilyék, bedék, totaw-k idején csúcsrajáratták a botrányalapú lejáratást, gyalázkodás, ami most a 444-en megy.
Szóval ne is akadj ki a stíluson, már a pozitív, hogy kikerülhetett egy nem politikia bérposzt és a poszter nem cenzúráz.
A pici pozitívumoknak örülj!

Alf56 2019.06.25. 11:45:56

@teéjesenmindegy:
"rém hihető ez a "novoszibirszk közelében véletlenül rátalált a gépre" "
Ajánlom figyelmedbe az alábbi videócskát:
www.youtube.com/watch?v=ZuxevBAIBko

HA (ismétlem HA) véletlenül a 19. másodpercnél felbukkan egy BKV festésű (igen, Pécsett készült a videó), nem a szemed káprázik.

De: www.youtube.com/watch?v=hua1GVk2x5c
(segítek: a Csepel szigeten nemnagyon jár villamos)

David Bowman 2019.06.25. 12:17:39

@Watt25: Egy ekkora repülőt nem lehet újra repülőképessé tenni. Mindene lejárt. Maga a váz is. A fém is.

teéjesenmindegy 2019.06.25. 13:49:43

@Alf56: És? Ez szerinted olyan, hogy jajj, ott van, megtaláltam és az enyém?

Hölgypilota · http://holgypilota.blog.hu 2019.06.25. 13:50:03

@szepipiktor: Hirtelen kerestem néhány korábbi bejegyzést, amit szerinted itt soha nem lehet olvasni:

1. holgypilota.blog.hu/2012/05/08/autot_meg_nem_de_orias_repulot_mar_vezethet

2. holgypilota.blog.hu/2015/05/18/elso_f-35-os_pilotano

3. holgypilota.blog.hu/2013/11/08/oriasgepre_bameszkodok_az_autopalyan és még több m int 10 A380

4. holgypilota.blog.hu/2012/09/14/chatherine_gripen_pilota_lesz meg még vagy 50 vadászpilótanős cikk

5. Kereskedelmi pilótanőkkel több mint 200-szor foglalkoztunk

Annak örülők, hogy az ide nem való kommentelési stílust a többi hozzászóló tette helyre, köszönöm nekik.

teéjesenmindegy 2019.06.25. 13:55:24

@arabiata: Mivel gyalázkodtam, húzd már alá, légyszi. AZ, nem gyalázkodás, hogy ez egy rakat ócskavas, és hogy soha nem fog repülni. Ez tény bazmeg, nem gyalázkodás.
Felhívom a figyelmedet az ilyenekre, hogy "elkezdte az ócskavaspiacon a hiányzó alkatrészek beszerzését. Itt találta meg a legtöbb navigációs és rádió berendezést."

Komolyan, tényleg, szerinted az gyalázkodás, hogy
1, 30 éve leselejtezett és rohadó gép
2. ócskavaspiacon beszerzett alkatrészekkel
3. 2-3 hozzá nem értő amatőr (hobby) szerelésével
soha az életben nem fog repülni?

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.06.25. 16:23:26

A szibériai néplélek bivalyerős, szóval repülni fog. Hiába irigykednek a liberálisok.

Tartalom 2019.06.25. 17:35:24

Repülőképes állapotba lehet hozni, lásd LI-2 is repül, pedig az egy valódi múzeum.

gyedmaróz 2019.06.25. 18:59:40

Ha a Szovjetunióban kiadtak Flight Crew Operating Manual-t, akkor nagy probléma már nem lehet.

teleorman 2019.06.26. 09:10:53

@szepipiktor:
köszönöm, én nagyjából a blog-univerzumon kivülről jöttem. Néha hozzászólok, de csakugyan nem értem a mögöttes dolgokat. Ide is a Tu-104-est követve vetődtem el és egyszerűen nem értettem, hogy egy ilyen témában miért lógnak lófaszok a kommentelők szájából. Mert ugye ha a Viktor meg a Feri, akkor igen és az rendben is van. Ám egy öreg szovjet aseroplánról szólva... na mindegy.

Warlimont 2019.08.07. 17:07:29

@Tartalom: "miután elég részletet tudott a Tupoljev pilótafülkéjéről és alkatrészeiről elkezdte az ócskavaspiacon a hiányzó alkatrészek beszerzését. Itt találta meg a legtöbb navigációs és rádió berendezést."
.
Ez az egesz mondat egy komoly vicc, de ha egy szot kene kiemelnem: "Ocskapiacon". Es ez a hölgy komolyan gondolta, hogy ez repulni fog? Matematikuskent gyakorlatiasabb eszjarasa is lehetne, mondhatni több esze.

Warlimont 2019.08.07. 17:08:46

@teleorman: Mert abszurd a hölgy terve.