Rácz Adrienn légi kisasszonnyal több Wizz Air médiaeseményen találkoztunk, legutóbb múlt héten a budapesti futóversenyek együttműködés bejelentésénél. Itt földi kisasszonykodik, a légitársaság képviseletében közreműködik az eseményeken, megkérdeztük, milyen egy cégnagykövet élete.
A légitársaság mindegyik bázisán két-két hölgyet választottak a feladatra. Adrienn tavaly márciusban hat magyar jelölt közül a Facebook-on több tízezer szavazattal nyerte el két évre a tisztséget. Társát, Spengler Petrát, az egyik nagykövetet már bemutattuk a Hölgypilótákon.
A képeken Adrienn az őszi budapesti Wizz Air félmaraton tömegsport futóverseny trikóját mutatja be. De találkoztunk már vele a légitársaság utazási platformjának bemutatóján, ahol még egyenruhában is sugározta a tengerparti filinget.
Vagy a dubaji nyitójárat hastáncosai után a tortával álltak a ferihegyi betonon, ahol értelemszerűen a járaton ő volt az egyik légikisasszony.
Adrienn múlt hét óta már megjárta Madridot, a fedélzeti munkája csak annyiban változott, hogy ott is nagyköveti kitűzőt visel, amit az utasok sokszor észrevesznek és ő hallatlanul büszke rá.
Az elmaradhatatlan kérdésre, hogyan lett légikisasszony, két érdekes dolgot mondott. Hat éve főiskolásként, húsz éves korában utazott először repülőgépen, ami élményként eldöntötte a jövőjét. Másrészt az egri gimnáziumából már egy felsős ismerős dolgozott a diszkont légitársaság fedélzetén, ami szintén megkönnyítette az új hivatás választását.
Minimum érettségi, angol középfokú nyelvvizsga és biztos gyakorlati nyelvtudás a vállalatnál a felvételi követelmény. No meg tesszük hozzá, a nyugalmat árasztó mosolygós hozzáállás, ebből Adrienn hatalmas készletekkel rendelkezik.
Másfél hónap a tanfolyam, sikeres vizsga után kész a szakszolgálati engedély. Nem semmi, hogy ennek megszerzése után két évvel Adriennt a vállalat egyik arcának, nagykövetnek választották.
Ha tenger fölött repülnek, akkor a felszállás előtt Adrienn a fedélzeten az utasoknak bemutatja a mentőmellény használatát. Adrienn a nekik kötelező vízi mentési gyakorlatot még Bécsben teljesítette, társblogunk, a Hidroplánok okán végül erről kérdeztük.
Talán sokan emlékeznek pár éve a Hudson folyóra sikeresen leszálló Airbus A-320 repülőgépre, ahol az utasok a szárnyon várták a mentőhajókat. A vészhelyzet elhárítása nem sikerülhetett volna, ha a személyzet gyakorlatokon nem készül fel erre.
A vízi mentési gyakorlaton a diszkont légitársaság Airbus A320 géptípusa miatt is hasonló eljárást követ. Adrienn a gyakorlatról az utasok vízben való együtt tartását és a szárnyra kötéllel való elhelyezkedés segítését emelte ki.