Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Észak-Korea légitársasága egy élő repülőmúzeum

2017. augusztus 22. - Hölgypilota

Észak-Korea az egyetlen hely, ahol olyan szovjet repülőgéptípusokon lehet még megbízhatóan repülni, melyek már unikumnak számitanak a  levegőben.7_229.jpg

A repülőgépek belső retro tere és felszereltsége még a repülés aranykorára emlékeztet, melyet jól illusztrálnak egy IL-18-as repülőgépről készült fotók is. 

17_22.jpg

12_80.jpg

14_43.jpg

8_164.jpg

5_292.jpg

Az IL-18-ason a kommunikációs tiszt már nem fért be a pilótafülkébe, az utasok között ül és egy muzeális régi fejhallgatón keresztül dolgozik.

10_128.jpg

Az 1954-ben alapított légitársaság 60-70 repülőgépből álló flottája 6 ország 14 repülőterére indít járatokat főleg Kínába és Oroszországba. Az Air Koryo Észak-Korea egyetlen légitársaságaként belföldi járatokat is indít és a kormányzat tagjainak szállításáért is felel.

15_31.jpg

A légitársaság 2010 előtt ugyan négy évig ki volt tiltva Európából a katasztrofális biztonsági és karbantartási hiányosságok miatt, de az újonnan beszerzett és a nemzetközi előírásoknak megfelelő az oroszok által már nem igazán gyártott Tupoljev Tu-204-es típussal már repülhettek európai célállomásokra is. 

16_23.jpg
9_127.jpgA stewardessek megjelenése is megváltozott, új modernebb egyenruhát kaptak és mindegyikük jól beszél angolul.
2_315.jpgAz Air Koryo-t évek óta a világ legrosszabb légitársaságának minősíti a Skytrax független légiipari kutató, egy csillagot ad neki egyedül a világon. Ennek ellenére az észak-koreai vezetők  nagy terveket dédelgetnek. Phenjan az utasforgalmat 2020-ra a hússzorosára, 2 millió utasra szeretné növelni, ezért új, modern, hatalmas terminált építettek, és megújították a business osztályokat is.

koryozaro.jpg

Dél-Koreában modernebb gépekkel már kapitánynők is repülnek. Nálunk az orosz old timer Mi-2 helikopter már csak a Duna felett bemutatózhat.

süti beállítások módosítása