Japánban nem különleges, hogy valaki egész életében egy cégnél dolgozik. Az viszont szenzáció számba megy, hogy valaki negyven év alatt légikisasszonyként kezdve végigjárta a ranglétrát egy olyan globális légitársaságnál, mint a JAL. Soha nem volt még Japánban ilyen magas rangban női vezető a légi iparban.
Egy régi kép a nyolcvanas évekből, amikor Mitsuko Tottori már vezető légiutas-kísérőként köszönti a járaton utazókat a fedélzeten.
Bemutatásakor arról beszélt, hogy nagyon büszke az év elején Tokióban a leszálláskor balesetet szenvedett járatuk 12 fős személyzetére, akik az égő gépből mind a 367 utast és magukat is biztonságosan evakuálták.
A személyzet biztonsági képzésében Tottori asszonynak korábban is jelentős szerepe volt, hiszen első igazgatói beosztásában a kabinbiztonság előmozdításáért felelt. A balesetnél látszik, hogy mennyire nélkülözhetetlen a személyzet vészhelyzeti képzése és gyakorlatoztatása.
A japán nemzeti légitársaság szimulátor központjában így készítik fel a légiutas-kisérőket a mentésre.
Az elnökasszony karrierjének következő lépcsőfoka, amikor kevesebb, mint 10 évvel ezelőtt fokozatosan a légiutas kisérők részlegének vezetője lett. Hozzá tartozott az utánpótlás biztosítása is.
2020-ban már rangban is emelkedett, ő lett a légitársaság egyik alelnöke. Egy ideig hozzá tartozott pluszban a vállalat kommunikációs területe is.
Két dolgot igért elnökként, amely tisztséget április elsején veszi majd át. ”A biztonságos működés a légitársaság magja. Ebben megingathatatlan hittel a jövőben még erősebben fogok dolgozni.”
A másik már egy általánosabb célt is megfogalmaz. „Vannak olyan női alkalmazottak, akik karrierjükkel küszködnek…Remélem, hogy elnöki kinevezésem bátorítja őket, vagy bátorságot ad a következő lépés megtételéhez.”
Elnöki kinevezését még a férfiak is megsüvegelték.
Szülei mikor elnevezték, talán megérezték különleges karrierjét. Hiszen keresztneve Mitsuko a fény gyermekét jelenti.
Bár a balesetben elvesztettek egy Airbus A350 repülőgépet, de már megjött a nagyobb változatból az első is a múlt héten.
Korábban irtunk az amerikai védelmi ipar egyik vezetőjéről. Amely cég napjainkban megpróbálja visszahozni hangrobbanás nélkül a szuperszonikus utasrepülést. Végül ajánljuk szimulátor repülésünket videón, amit szintén egykori légikisasszonyból lett kapitánynőnek köszönhetünk.