Az utas szállítás hajnalán fonott karosszékben kényelmesen ülve a nyitott ablaknál ugyan még dohányozni is lehetett a repülőgépeken, de kulináris élvezetekre még sokáig kellett várni az utasoknak.
Először csak teát és kávét szolgáltak fel az utasoknak, melyet korábban előre lefőztek a hangárokban és kannákban vitték fel a fedélzetre.
Nagy szenzációnak számított, amikor 1919-ben a London-Párizs járaton már ételhordó dobozokban 3 shillingért gyümölcsöt és szendvicset is lehetett kapni. Amikor pedig a fedélzeten megjelentek a teakonyhák, igaz mindenféle melegítőeszköz nélkül már olyan ételeket is felszolgáltak, amelyek szobahőmérsékleten is élvezhetők voltak.
Így kedvenc volt a sült csirke, a különféle saláták, felvágottak, és természetesen a szendvicsek.
Meleg ételeket először 1936-ban kaptak az utasok a United Airlines járatain.
A fellegekben való eszem-iszom aranykora az ’50-es évekre tehető, amikor az utastér még olyan kényelmes volt, hogy a fehér abroszon ezüst evőeszközökkel terített asztalon többfogásos ételek közül lehetett választani.
Így egyes járatok, mint például a Concorde járatai is az olyan kiváló minőségű ételeiről is híressé váltak, mint a kaviár, a fekete szarvasgomba, a libamáj vagy éppen a homár.
Korábban írtunk egy házaspárról, akik luxusban utaznak és egy olyan kísérletről, ahol a pilóta az agyhullámaival irányítja a repülőgép szimulátort.