Csak nőknek, lehetett volna a jelszó egy kelet-kínai tengerparti városban, ahol néhány napja városnéző próbarepülésre mehettek a vállalkozó szelleműek.

Süthetett volna a nap, de így esőben jobban látható, hogy nem zavarja az üzemelést az időjárás, bár a földön ernyőkkel óvták a rotorokat.

A kínai eHang 216 egy kétszemélyes kabin, amit lábszinten elektromos hajtással 16 darab rotor emel és tart fenn a levegőben. Nincs pilóta, az útvonalat beprogramozzák előre, de menet közben is lehetne változtatni.

A korona vírus járvány miatt nem repülhettek párosával az utasok, csak egyedül az öböl felett egy kört.

Az eső nem kedvezett a fényképezésnek, a légi taxit követő drón szeme is bepárásodott a látványtól.

Nem tudni, hogy az utasok is, vagy csak a kamera drón repült át a két torony között.

Az utasok leszállás után áradoztak. Enyhe szélben sem éreztem a turbulenciát, így az egyik utas.

Abszolút biztonságban éreztem magam, mondta a címképen éppen szelfiző másik utas.


Életemben először láttam madártávlatból a városom nevezetességét, szólt vidáman a harmadik utas.


A negyedik utas meg izgalmában magán hagyta az esőkabátot meg a szájmaszkot is, ami nem zavarta a városnézésben.

Az eHang már több ezer repülést végzett, neki lehet legkorábban pilóta nélküli légi taxira kereskedelmi engedélye a világon. Fantasztikus helyen van a székhelye, a párizsi operaházban.


Nem az igaziban, hanem a kínai Kantonban megvették a lassan száz éves és elhagyott vidám parkot, amit egykor francia mintára építettek. Az operaház homlokzatát meg helyreállították.

Az eHang cégről korábban bővebben irtunk, 5 éve pedig bemutattuk a világ első kereskedelmi drón pilótanőjét Dél-Afrikából. A német Volocopter a másik légitaxi éllovas a világon, szingapúri repüléséről pedig videót adtunk közre.
