Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Mazsola a cockpitben

2013. január 28. - Hölgypilota

Novák Natáliától kaptuk a fotókat és az élménybeszámolót, aki a szimulátoros vezetést a férjétől kapta ajándékba.

0_26.jpg

"Teljes volt a meglepetés, induláskor csak annyit tudtam, hogy Mosonmagyaróvárra megyünk, a nyáron nyílt Futura házba. Ez egy interaktív élményközpont, a gyerekek már nagyon várták, hogy a természettel kapcsolatos játékokat kipróbálják. Itt van a Futurajet szimulátora is. Azért a kocsiban már elárulta a párom, mi készül. Szóhoz sem jutottam. Nagyobb örömöt nem is szerezhetett volna, hiszen a repülés nagy rajongója vagyok. Egyesek összefüggésbe hozzák ezt a seprűvel...

Mikor megérkeztünk, a kapitány, Karnik Dániel üdvözölt bennünket, megkaptuk a beszállókártyát is. Hamarosan indult a járat. A család is befért közönségnek, én pedig az első tiszt helyére ülhettem. A kapitány megmutatta a repülési dokumentációt, ami első látásra erősen emlékeztetett egy tál mákos tésztára. A papírokat emlékbe meg is kaptuk. (Be kell vallanom, a weather briefingből ma sem tudnék sok mindent kihámozni.)  1_60.jpg

Megismerkedtünk vázlatosan a műszerekkel, bigyókkal és kallantyúkkal. Már szinte hallottam: "Ez a kód. És most mondd vissza!" A felszállás viszont sokkal könnyebb volt, mint hittem. És épp olyan szép, mintha élőben lett volna. A gyerekek élvezték, mikor átrepültünk egy-egy bárányfelhőn. Mindent én csinálhattam, hatalmas élmény volt. Eltartott ugyan egy ideig, míg megszoktam a műhorizontot, hogy nem a mozgó lila vonalakat kell irányítani, hanem épp ellenkezőleg. Lehet, hogy ekkor megnőtt volna a zacskó népszerűsége az utasok körében. Párizsból, a de Gaulle-ról repültünk a Heathrow-ra. London fölött már nagyon magabiztos voltam, integettünk a London Eye-nak is. A landolás pedig már meglepően simán ment. Viszonylag, gondolom. 

2_57.jpg

Az idő lejárt, szerettük volna még kibérelni, hogy a gyerekek is kipróbálhassák, de egy kísérlet következett a Faraday-kalitkával, és ezért mindent ki kellett kapcsolni. Kicsit furdalt a lelkiismeret, de biztosan visszajövünk, és mindenkire sor fog kerülni. A legkisebb teljesen biztos benne, hogy pilóta lesz, ha megnő. Magam is erről álmodoztam, mikor a felettem elszálló csíkhúzók fehér hasát bámultam hajdanán. Fantasztikus dolog, hogy ez ma már bárki számára elérhető mulatság."

Kedves olvasónk csak kevés időt töltött el a szimulátorban ahhoz képest, amelyet a Mars expedíció négy hónapos földi szimulációjának résztvevőinek kell eltölteni. Ők négy hónapig csak szkafanderben hagyhatják el a szimulátort és akkor is csak azért, hogy egy kicsit gyakorolják a Marsjáró vezetését is. 

Búcsúzóul és egyben nosztalgiaként bemutatunk egy videót az egykori magyar nemzeti légitársaság, a Malév Boeing B737 szimulátoráról.

süti beállítások módosítása