Tavasszal Friedrichshafenben jártam, ahol bemutatták a világ kisgépes kínálatát. Az ott készült fotók közül most 13-at válogattam ki, amelyek a kiállítás hangulatát is jól tükrözik.
Nagy érdeklődést váltott ki a kétszemélyes svéd hibrid Equator hidroplán, amelyben hátul még a csomagoknak is van hely.
Tavaly ezen a kiállításon volt a magyar fejlesztésű és gyártású oktatásra és vészhelyzeti képzésre is alkalmas elektromos hajtású repülőgép, a Magnus eFusion világpremierje. Az idei kiállítás első napján az Extra modellel közösen a világon elsőként hajtottak végre elektromos töltésű kötelékrepülést.
A mindenféle légi jármű között helikopterek, autogyrók és más elektromos hajtású motoros kis repülőgépek is voltak.
A gazdik a kutyáikat is magukkal hozták, meglepő módon pórázon ugyan, de szájkosár nélkül sétálgattak a tömegben.
Egy helyi repülőklub önkéntesei repülőgép modelleket építettek a kicsiknek.
A Volocopter cég társ alapítója, Alex Zosel türelmesen elmagyarázta nekem a különleges jármű működését és kezelését.
Azóta Dubajban már utasok és pilóta nélkül is repült a jövő légitaxija. Egy standon a Német Női Pilóták Szövetsége is képviseltette magát.
A hölgypilóták stílszerűen repülőgép formájú Hariboval kínáltak meg bennünket, amit azóta is hiába keresek a boltokban.
Korábban már írtunk az Aero Friedrichshafen kiállításról és a magyar színekben versenyző Red Bull Air Race pilótáról is.