Múlt héten másfél hónapon belül harmadszor is Budapesten járt Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója, a Hölgypilóta villáminterjút készített vele.
Milyen szerepe van a Ryanair-nél a nőknek?
Mint minden légitársaságnál, nálunk is a nők különböző pozícióban dolgoznak, lehetnek pilóták, légiutaskisérők, vagy akár földi kiszolgálók, menedzserek is.
Milyen a nők százalékos aránya?
Pontos adatokat nem tudok mondani, de a nők aránya az alkalmazottak között kb. 30 % körül van.
A jövőben számuk növekedni vagy csökkenni fog?
Azt előre nem lehet megmondani.
Van-e valamilyen női programjuk?
Nincs a Ryanair-nek kifejezetten női programja, nem diszkrimináljuk őket, de előnyöket sem élveznek a férfiakkal szemben, mindkét nemnek egyformán maximálisan kell teljesítenie.
A budapesti bázisnyitást is a közép-európai kereskedelmi igazgatónő és a naptárlányok vezényelték le, farsang lévén a vezér csak az álarcát küldte velük.
Hány pilótanő repül a társaságnál?
A Ryanair több mint kétezer pilótája között van néhány női pilóta is.
Lesz magyar női pilótája a közeljövőben?
Bízom benne, hogy igen. Mint láthatja, a mellettem álló magyarországi értékesítési menedzserem - a képen - is nő.
Az interjú közlésével azért vártunk, mert O’Leary fontos ügyben jött a múlt héten Magyarországra.
A sajtótájékoztatón elmondta, mivel érveltek a kormányzat és a repülőtéri hatóságok előtt arról az európai gyakorlatról, hogy a személyzetének ne kelljen napközben a repülőgépeket minden alkalommal útlevél ellenőrzésre elhagynia, amikor a schengeni határokat lépik át. Hiszen a budapesti bázison dolgozó személyzetet reggel-este útlevél és biztonsági ellenőrzésnek vetik alá.
A hatósági döntés a Ryanair 25 perces fordulóidejét tette időlegesen lehetetlenné, ami a fapados üzleti modell szerves része. Töröltek is két hétre 13 ilyen budapesti járatot, mert a kifeszített menetrendben a repülőgépüknek már nem fért volna bele a harmadik aznapi útvonal.
Hétvégén minden újság megírta, hogy a Ryanair érvelését a hatóság elfogadta. Ezért az idei évre a Budapestről tervezett több mint kétmillió utas elszállítására a gyors fordulók megmaradtak.