Samanta Braziliában divattervezőnek tanult, de korán elhagyta a pályát a pilótafülkéért.
Két hónapja a LATAM légitársaság brazil leányvállalatánál egy Dreamliner első tisztje.
Korábban egy Boeing B777 repülőgéppel járta a világot, a B787-re kerülése a munkájában nem sokat változtatott.
A légitársaságnál csak 3 százalék a pilótanők aránya, viszont jól képviselik az érdekeiket. Nemcsak nőnapon repülnek nők a kabinban, hanem máskor is elég gyakran.
A világjárás során a személyzet nem jön egyből haza, ezek a járatok ott alvósak. Samanta kedvenc helyei Európában Milánó, Párizs, London, Amerikában meg New York.
Civil ruhában le sem tagadhatná, hogy valamikor divattervezőnek tanult az egyetemen.
A pilótanők nagyon összetartanak és nemzetközi szervezetekben mentorálnak is lányokat a pályára.
Samanta több mint tíz éve dolgozik a légitársaságnál. Kezdetben egyfolyósós gépeken csak rövid távokra repült. Airbust és Boeinget is vezetett, sőt a nagy gépek előtt pár éve a légitársaság első Airbus A320neo legénységébe is beválasztották.
Talán kislánya miatt kedvezőbb lett volna, ha ott marad, de vágyott a világjárásra. Az átképzés miatt kissé távolabb került tőle a negyedik vállapcsík, a kapitányi kinevezés. A képen egyébként pihenőnapján egy vadászgép pilótafülkéjét látogatja meg Amerikában egy repülőgéphordozón, ami ma már múzeum.
Samanta nemzetközi sztár az Instagramon sok videóval is. Korábban is írtunk ilyen pilótanőkről, többek között a jogázó svéd pilótalányról. Ajánljuk még videókat is tartalmazó friss cikkünket az olimpiáról hazatérő Aranygépről, ahol két férfi kapitány volt a pilóta.