Nők a repülésben

Hölgypilóták

Repülőgéppel utaztam a Balatonra

2016. május 26. - Hölgypilota

A Fokker 50 turbólégcsavaros utasszállító a bodeni tó közeléből indult nemrég hajnalban, és másfél óra felhőben-párában való kellemes repülés után az ablakból megláttam a Balatont.

Néhány utastársunk sétált előttünk, még égtek a lámpák a beszálláskor. Könnyen szökkent fel a jobb oldali fehér Fokker a magasba, egy ideig jól láttuk alattunk Friedrichshafen városát és a tavat, majd Svájc fölött kanyarodva eltűntünk a felhőben Ausztria felé.

Utazási magasságon egyből kávét kaptunk, majd jött a reggeli egy kis dobozban.

Legutóbb a Balatonról végig a pilótafülkében utaztam, így megkértem a légikisasszonyt, hogy ezt említse meg a kapitánynak. Mosolyogva jött vissza, hogy menjek vele a pilótafülkébe.

A másodpilóta, pontosabban a robotpilóta vezetett, dekára tartotta a majdnem hétezer méter magasságot és a több mint 500km/óra sebességet. Most repültek először a Balatonra, a szarvkormányon ott volt a sármelléki reptér megközelítési rajza. A szélirány miatt sajnos nem a Kisbalaton felé fogunk leszállni.

A személyzet nagyon kedves volt hozzánk, de fényképen nem akartak szerepelni, ezt tiszteletben tartva a leszálláskor azért a mobiltelefonnal bekukkantottunk a pilótafülkébe. A dizájn még a korábbi korszak divatját mutatja, nincs nagy képernyő.

A golfpályáknál már újra a helyemen ültem, itt már a pilóta visszavette a robottól a vezetést. Nemsokára elém tárult a keszthelyi öböl reggeli párás, csillogós és szinte aranyhidas képe.

A leszállás puha volt, majd felbőgtek a hajtóművek egy kis fékezésre és már fordultunk is vissza a pálya végéről a terminál elé.

A gyerekeket a mamájuk a nagyihoz hozta Zalakarosra, aki három hétig ott nyaral, ő meg ma még visszarepül. A gépet a Mutsch Ungarn Reisen bérli, amely este repül majd vissza Friedrichshafenbe. Napközben pedig főként olyan csoportokat hoz-visz német városokból, akik a Balaton környék magyar gyógyvizeinek gyógyító hatásáért jönnek két-három hetes időtartamra.

Az ötven személyes Fokker 50 már várta a visszautazó csoportot a Hévíz-Balaton repülőtéren, mi meg még elértük a délelőtti gyorsvonatot, amelyen az út tovább tartott Pestig, mint a két tó között a repülőgéppel. Egy kiállításon voltunk, ahol a jövő személyes repülőgépei is szerepeltek. Utunkat a Mutsch Ungarn Reisen támogatta, köszönet érte.