Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Először repült pilótanő vadászgéppel Indiában, méghozzá MiG-21 Bison típussal

2018. március 27. - Hölgypilota

Két éve az indiai légierő is beindított egy vadászpilótanő programot. A három nőből talán a legtehetségesebb nemrég repült az indiai légierő történetében először egyedül sugárhajtású gépen, de miért pont egy modernizált szovjet muzeális old timeren? nyito.jpg

A történet főhőse a képen látható 25 éves csinos harci pilótanő növendék, Avani Chaturvedi repülőtiszt. Aki technikai főiskolára járt, közben a főiskola repülőklubjában tanult repülni. A bátyja miatt vonzódott a légierőhöz, és kívánsága találkozott a politikai vezetés nyitásával.

7_249.jpg

2016-ban az indiai hadügyminiszter parancsba adta, hogy kezdjék meg a női pilóták képzését vadászgépekre is. Avani repülőtiszt bekerült az első hármas csoportba és folytatta tanulmányait az indiai légierő egyik pilóta iskolájában.

pc7.jpg

Az oktató bázison a képzés a képen látható Pilatus PC-7 Turbo Téner gépen kezdődik, amely kicsit többet tud 400 km/h sebességnél és a túlnyomásos kabinjában akár 10 km magasra is felrepülhetnek vele. Ezen gyakorolják a növendékek az oktatóval, majd egyedül a műrepülést meg a különböző harci helyzeteket.
mig-21.jpg

A következő lépcső az oktatásban egy szovjet old timer modernizált változata, a pakisztáni háborúban kiválóan helyállt és a képen látható MiG-21 Bison, ami már sugárhajtású és hangsebesség feletti vadászgép. Ráadásul az eredeti szovjet sárkány és hajtóműn kívül szinte minden korszerű, modern robotpilótával, sisakos célzó rendszerrel, a képen látható infra csapdával  stb. ellátott.

infra.jpgA MiG-21 Bison akár kétszeres hangsebességgel szelheti az eget, ami több mint 2000 km óránként, akár 18 km magasra is felrepülhet. Viszont ami nem változott a szovjet éra óta, nagyjából 340 km/h sebességgel száll le a betonra és még mindig fékernyőt használ.
6_262.jpg

Avani repülőtiszt oktatójával nyilván korábban gyakorolta a MiG-21 Bison vadászgép vezetését. Egy videótöredék szerint kiválóan hajtotta végre az első önálló repülést, pedig indulás előtt a sisakjával volt valami probléma, újra kellett nyitni miatta a pilótafülkét. Nem használt a felszállásnál fáklyát és a nagy sebességű leszállásakor nem füstölt annyira a beton. Sajnos az ernyőnyitást már nem mutatták.
4_324.jpg

Avani sikere nyomán már társai is túl vannak az első önálló sugárhajtású repülésen, sőt, elindították újabb három lánnyal a második képzési csoportot is. Irtunk már korábban az indiai haditengerészeti légierőben elindított hasonló programról és lehet, hogy a LOT a budapesti bázis mellett LOT Magyar Légitársaságot hoz létre hazánkban? 

süti beállítások módosítása