Egy év szünet után újra visszatértek a repülőgépek a Duna fölé.
Egyre sűrűsödő tömegben már fél órával a kezdés előtt a Parlamenttel szemközti alsó rakparton vártam, hogy feltűnjön az első légi jármű május 1-jén a Nagy Futam légi bemutatóján. Először a Red Bull helikoptere repülte végig a Duna Erzsébet híd és Lánchíd közötti szakaszt, majd a Lánchíd alól berobbant Besenyei Péter, aki a tőle megszokott bemutatót repülte a közönség nagy örömére.
A műrepülő bemutatóval ellentétben a három veterán repülőgép magasan és lassú méltósággal repült.
Az old timer szovjet gyártmányú Polikarpov Po-2-esről egykoron még a rettegett Éjszakai Boszorkányokként ismert orosz pilótanők kézzel dobálták le az 50 kilós bombákat a II. világháborúban. Az idősebb Rubik Ernő által tervezett Kányát hat éve tették ismét repülőképessé. A kötelék tagja volt a Gerle-12 is.
A 60 éves Liszunov Li-2 utasszállító is igazi ritkaságnak számít, mivel az egyetlen ilyen repülőképes típus a világon.
Fehér füstöt húzva repültek a Flying Bulls cseh műrepülőcsapat repülőgépei.
A legnagyobb szenzációt számomra idén is a Wizz Air Airbus A321-ese jelentette, amely háromszor is alacsonyan húzott át a Duna fölött. A Mi-2es helikopter a végén még tűzijátékot is bemutatott és a program Illés Tamás világ-és Európa-bajnok bemutatójával zárult.
A korábban írtunk az Éjszakai boszorkánynak nevezett orosz pilótanőkről. A Nagy Futam légi bemutatójáról pedig két videó is készült.