A holland légitársaság nemrég mutatta be a World Business kabinját, amelyben még az 1,98 cm magas Szécsi Zoltán vízilabdázó is kényelmes ágyban érezheti magát. Minderről személyesen is meggyőződhettem.
Kiss Ildikó, az Air France- KLM Magyarországért és a délkelet-európai régióért felelős managere mutatta be az egyébként a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Sky Courtjában már régebb óta kiállított World Business kabin mokupot.
A 206 cm hosszú, puha, szinte süppedős ülések teljesen vízszintesre dönthetőek.
A nagy személyes térrel, a szőnyegekkel, függönyökkel, nagy puha párnákkal, luxus anyagokkal valóban az otthon kényelmét adja a KLM új World Business kabinja. Bár mokup lévén nem élvezhettük a vadonatúj szórakoztató rendszer 18 colos képernyőjét, HD minőségű filmekkel és 12 nyelvű érintőképernyős navigációs menüvel.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a KLM újításaként az utasok bármikor étkezhetnek a hosszú távú utazásaik során. Az „Anytime for you” szolgáltatás igénylésével öt kiváló fogást élvezhetnek, amikor csak kedvük tartja.
AZ Air France- KLM csoport tevékenységének minden területén szem előtt tartja a környezettudatos működést. Támogatja az éghajlati változásokkal kapcsolatos kutatásokat, finanszírozza az erdőirtás ellen küzdő szervezetek tevékenységét és hozzájárul a bioüzemanyagok fejlesztéséhez.
Ennek szellemében a holland légitársaság 2013-ban az új World Business kabinjában lefektetett szőnyegek elkészítésekor újrahasznosított norvég gyapjút és a KLM dolgozók korábbi egyenruhájának anyagrészleteit is felhasználta. A KLM fedélzetén pedig a szokásos újságok helyett a légitársaság wifin keresztül letölthető ingyenes újságokat kínál 30 órával a járat indulását megelőzően, vagy közvetlenül az indulás előtt. Továbbá a Holland Királyi Légitársaság a fedélzeti étkeztetés környezetkímélőbb megoldásaként bio alapanyagokat használ, és bio borokat kínál.
A KLM business osztályán felszolgált Gorilla nevű csokoládét (amellett, hogy azt egy kisebb holland manufaktúra gyártja) olyan kakaóbab felhasználásával állítják elő, amely a hegyi gorillák élőhelyén kívül eső területről származik. Így az emberi tevékenység nem veszélyezteti a kihalófélben lévő állatfajt. A csokoládé csomagolása 100%-ig újrahasznosítható papírból készül, a mintáját pedig organikus tintával nyomtatják.
Nem véletlen, hogy az Air France - KLM csoport 13 évig első helyen szerepelt a Dow Jones Fenntarthatósági Index Légitársaságok kategóriájában.
Korábban írtunk arról, hogyan engedélyezte egykor Wilhelmina holland királynő az alakuló holland légitársaságnak a királyi jelző használatát és írtunk arról is, hogy a Vodafone beszállt a dróniparba, ahol irányító-nyomkövető és biztonsági kísérleteket indít.