Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Delfin egykori vadászgép berepülésén jártam a tököli reptéren

2018. augusztus 17. - Hölgypilota

Hatósági vizsgát tett az airshow-k légi akrobatája, az L-29 Delfin, angol helyett magyar lajstrom számot kapott, amely gyakorlatilag ugyanaz, mint az autóknál a rendszám.0_326.jpg

A tököli reptér zegzugos útjain még időben érkeztem ahhoz, hogy végignézzem, amint a két pilóta, zöld overallban Szakács Gábor, kékben pedig Rohács Tamás csendben és teljes nyugalommal átvizsgálja a gépet a hangárban. A csekliszt alapján mindent alaposan megvizsgáltak, megmozgattak, be- és átvilágítottak, ahogy illik.

5_331.jpg

A HA-DLF magyar lajstromú egykori katonai oktatógép a Goldtimer Alapítvány üzemeltetésébe került, olyan illusztris veterán gépek közé, mint a Li-2 utasszállító, a Po-2, a Cimbora vitorlázógép, a Vöcsök, Gerle és a Kánya.

4_343.jpg

Majd meglepetésemre a pilóták elkezdték a hangár előtti a betont söprögetni.  Pedig lett volna ember, aki ezt megteszi helyettük, de úgy látszik, semmit nem bíztak a véletlenre. Nem is került egyetlen szem apró kavics sem a hajtóműbe.

1_374.jpg

Ekkor jött az ötlete egy fotós srácnak, hogy ő bizony felmegy a hangár tetejére. Ott még sohasem voltam, gondoltam, itt az alkalom, hogy kipróbáljam és elindultam utána. Most már tudom, hogy a hangártető elég meredek, de oda-vissza megúsztam a kalandot.13_75.jpg

Jó ötlet volt felmenni, föntről láttam, hogyan húzták- tolták ki a gépet a letakarított betonon.20_22.jpg

10_145.jpg

Az eredeti katapult üléseket a civil használat miatt hatástalanítani kellett, most a piros mentőernyő pótolja őket a repülés során.

19_15.jpg

14_52.jpg

Indulás előtt a pilóták sisakkal a fejükön, beöltözve, piros ejtőernyővel a fenekük alatt ültek be a Delfinbe és magukra zárták a kabintetőt.

18_21.jpg

 

12_97.jpg

A nagy pillanat számomra a hajtóművezés volt, ilyet még soha nem láttam. Kaptam egy szuper fülvédőt, hogy holnap is meghalljam, ha a pirosban rám dudál egy autó. 

arankafulvedo.jpg

Aztán elkezdődött a hajtóművek beindítása. Mindenki feszülten figyelt, pilóták a hajtóművet egyre nagyobb fordulatszámra kapcsolták. A hangerő a fülvédő miatt elviselhető volt, bár azt éreztem, mintha egy rock koncerten nagy teljesítményű hangfal közelébe lettem volna. 

hajtomu11.jpg

hajtomu1_1.jpg

Miután a hajtóműveket is rendben találták a pilóták, felszálltak és a kecskeméti légtérben feszegették a gép teljesítőképességének határait.

25_10.jpg

A sikeres repülés után mindenki boldog volt, előkerült a gyerekpezsgő és a magyar zászló is.

pezsgo.jpg

27_7.jpg

A Komo-Sky Team és a Goldtimer Alapítvány csapata együtt ünnepelte a sikeres berepülést.
22_31.jpg

A repülőgép felkészítésében és üzemeltetésében egy repülőgép szerelő dinasztia is részt vesz. A fehér inges apa még közelről ismerte a magyar légierő Delfinjeit, tapasztalatát a fiának, aki a képen balról második, is átadta. 

Videót is készítettünk, a pilótákat is megszólaltattuk.

A magyar lajstromba került Delfin hétfőn a Duna felett mutatkozik be először a közönségnek. Tavaly ősszel Szakács Gábor pilóta részletesen bemutatta a Delfint a Repülni JÓ Tóksó-ban és ajánlok néhány vadászpilótanőt is a blogomból.  

süti beállítások módosítása