Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Flóra, Balaton, katamarán

2020. július 26. - Hölgypilota

Azon a motorcsónakon ültem, amelyik kivontatta a Kékszalag dobogóra esélyes 40 lábas katamaránt női kormányossal a fedélzetén a Balatonfüred Hajógyári Kikötőből.6_307.jpg

A bejegyzés végén video beszélgetés Virág Flórával és a The Red katamarán nyilvános edzéséről.

Vízen eddig csak csónakkal és sétahajóval közlekedtem, a csodabogár katamaránokat messziről nézegettem. Ahhoz, hogy eljussak a motorcsónakhoz át kellett mennem az Extreme 40 katamaránon. Mindez életemben először történt, így Flórának kellett irányítani hova lépjek, és miben kapaszkodhatok. Izgalmas volt a víz fölött kifeszített trambulin hálón járkálni.7_291.jpgA motorcsónakon a két hajó között felcsapó hullámokból nekem is jutott, de a víz nem volt hideg és a meleg szélben gyorsan megszáradtam.

1_400.jpg

Leoldás után a katamarán vitorlát bontott és Tihany irányába nagyobb sebességre váltott. Úgy tűnt, hogy az egy talpon állást gyakorolták, mert a legénység Flórával az élen mindig a hajó levegőben lógó oldalán dőlt ki a víz fölé.9_176.jpg

Flóra egyébként Junior világbajnoki 6. helyezett vitorlázó, katamarán vegyes párosban készült az olimpiára. Az olimpia elmaradása miatt keresett versenylehetőséget és így lett ő a 40 lábas katamarán kormányosa, vagyis kapitánya.

Korábban repültem autogiro utasaként a Kis-Balaton felett, szintén a füredi öbölben korábban videót készítettünk arról, hogy mitől repül a szárnyas vitorlás. 2_385.jpg

Flóra és a női vitorlázás népszerűsítését a Women On Water Hungary (WOW) támogatja.

 

süti beállítások módosítása