Nők a repülésben

Hölgypilóták

Balatonról repültünk Dortmundba

2022. június 21. - Hölgypilota

A Wizz Air menetrend szerinti első nyitójáratán utaztunk Hévíz-Balaton Airportról Dortmundba.103_2.jpg

A járatnyitásnak érthető módon nagyon örülnek a térségben lakók, mert mostantól nem kell Budapestre utazniuk. Az első járaton velünk együtt utazott például egy hölgy, aki Balatonkeresztúrról ment látogatóba Dortmund környékén élő rokonaihoz.2_399.jpgVeszprémből egy vidám népes csoport utazott velünk Kölnbe az ott BL döntőt játszó veszprémi kézilabda csapat mérkőzésére. Két tini fiú pedig Győrből indult, hogy a nyári szünetben folytassák a tavaly elkezdett európai barangolásukat.00_24.jpg

A Katowicéből reggel Dortmundba és onnan a Balatonra érkező utasokkal teli A320-as megkapta az ilyenkor szokásos vízsugaras köszöntést. A repülőgép Zalavár felé szállt fel így felszállás után perceken belül a hajtóművek mellett feltűnt Zalavár és a Kis-Balaton.100_9.jpg Keszthely és a Keszthelyi-öböl sejtelmesen gyönyörű látványa. 101_4.jpg

A kb.100 perces menetidő gyorsan és kellemesen telt el, miközben a gép lengyel légiutas-kísérői tökéletesen megtanulták a magyar köszönési formákat.55_8.jpgÉszak- Rajna-Vesztfália legnagyobb városát a levegőből is könnyen be tudtuk azonosítani az emblematikus TV tornyáról. 102_2.jpg

Mivel nem adtunk fel csomagot landolás után gyorsan kijutottunk a terminálról és megkerestük a Hauptbahnhofra induló Airport Express buszmegállóját. A buszon váltott 9 eurós jeggyel a kb. 10 km-es távolságot az autópályán haladva 25 perc alatt tettük meg a városközpontba. Becsekkoltunk a szállodába és a csomagjainkat hátrahagyva irány a helyiek által csak Flóriánnak becézett 212 méter magas TV torony a Westfalenpark közepén.6_323.jpg

A kilátóba szuper gyors lift vitt fel bennünket. A kissé fátyolfelhős időben több-kevesebb sikerrel próbáltuk beazonosítani a látottakat.

770.jpg Erre vonatkozó eligazítás nélkül is felismertük a helyi focicsapat a Borussia Dortmund otthonát a Signal-Iduna-Parkot, amely több mint 81 000 férőhellyel Németország legnagyobb stadionja.5_373.jpg

A város jelképének számító torony, a helyiek kedvelt pihenőhelye, a 175 hektáros körbezárt Westfalenpark közepén van. Rengeteg kisgyerekes család sétált és pihent rózsaligetek és különleges madarak között a zöld fűben. Egy kisfiú a tavirózsás, békás tóból csurom vizesen csak anyai dorgálással volt hajlandó kijönni. 77_3.jpg

A torony tövében egy hölgy megkérdezte tőlünk, hogy egymás között milyen nyelven beszélünk. Mikor megtudta, hogy magyarok vagyunk kedvesen, szinte tökéletes kiejtéssel mondta ki a külföldiek számára szinte megtanulhatatlan szót: egészségedre. Mondanunk sem kell az utolsók között hagytuk el a parkot annyira jól éreztük magunkat.105.jpg

Egyébként közlekedés szempontjából jó hír, hogy a nyáron 9 eurós havijeggyel korlátlanul lehet utazni Németország egész területén bizonyos tömegközlekedési eszközökön a helyi és regionális forgalomban. Így a buszokon, villamosokon, metrókon és vonatokon, kivéve például az Airport Express buszokat.

Úti beszámolónk második részében bemutatjuk majd a Német Labdarugó Múzeumot, a különleges magasvasutat, a H-Bahnt, és utunkat Ferihegyre. Ezúton is köszönjük a Wizz Air és Dortmund városának támogatását. Ajánljuk hozzá a Wizz Air balatoni nyitójárata Dortmundba bevezető videónkat és a Balatonról repültünk Dortmundba videónkat .

106.jpgKorábban írtunk arról, hogy a Balatonról már repültünk a Dortmund közelében levő Düsseldorfba.