A Kanadai Királyi Légierő CC177 Globemaster III óriásgépeit már bevetették az USA-ban hurrikánok ellen, lehet, hogy most a Sandynél is? De dolgoznak Afganisztánban és más háborús övezetben. Első női pilótájuk ez év tavaszától a 25 éves törékeny alkatú Elisabeth Crosier százados.
Aki szinte beleszületett a repülésbe, hiszen apja légiirányitó ezredesként dolgozott. Elisabeth 16 évesen már pilóta, majd katonai iskolában tanul gépészmérnöknek és talán bájos megjelenése is közrejátszott abban, hogy Floridába küldték az óriásgép pilótákat kiképző központba.
A óriás katonai szállítógép vezetése bonyolult feladat. Háborús körülmények között könnyen rájuk lőhetnek egy rakétát, és akkor csalikat kell kilőni és ezzel a hatalmas géppel nem árt gyorsan vadászgép ügyességgel szlalomozni.
Ilyenkor a pilótafülke ablakára vetíthetik a legfontosabb repülési adatokat, a felszállást gyorsító rakéta is segítheti, tolatni is kell vele tudni a földön nagy sebességgel.
A repülőgép teljes terheléssel közel háromszáz tonna, több mint száz katona vagy harci eszközök lehet a teher, amit ejtőernyővel is kidobhatnak.
Azért a mindennapokban egyszerű szállítási feladatok is adódnak, Elisabeth első útján például Kanadából Németországba, Kölnbe repült.
A katonai szállítógép egy másik változatát, a C17 Globemaster III-at már magyar lajtsrom jellel is láthatjuk repülni Pápa körzetében.