Nők a repülésben

Hölgypilóták

Hölgypilóták

Lelőttem egy vadászgépet és katapultáltam

2013. december 09. - Hölgypilota

Kecskeméten élőben láttam, Kelenföldön már vezethettem is az orosz Szu-27 vadászgépet. A Hölgypilóta látogatása a szimulátor városban.

41.jpg

A teremben jobbról négy nyitott szimulátor pilóta kabin, előtte a hatalmas képernyőn látom majd a repülésem. Görög Péter, a szimulátor terem tulajdonosa volt oktatóm, beültetett egybe, Szu-27 üzemmódra kapcsolt majd elmagyarázta az alapokat. Villany le, gép indul.

33_8.jpg

Az állóhelyről a felszállópályára jutás sem volt egyszerű. Ugyan próbáltam követni a mellettem álló oktató utasításait, de kiderült, hogy két bal lábam is lehet egyszerre. Végül elég girbe-gurbán, néha már a füvön járva, de sikerült felszállnom.

Mivel váltott nézetben kívülről is láthattam a gépem, a repülés teljes illúzióját átélhettem. Egyszerűen mennyei érzés volt, hallottam magam mögött a hajtóművek erőteljes robaját.

23_2.jpg

Könnyen mentek a kanyarok, az egyenesen repülés, majd a leszállás elsőre a tengerben csattant, de másodjára pici segítséggel már a betonon még a fékező ernyőt is időben eldobtam.  

Ennek annyira megörültem, hogy új felszállva egyenesen a csillagokig akartam repülni. Főleg miután megtudtam, hogy 15 kilométer magasan már hangsebesség felett is száguldhatok, naná, egyből kipróbáltam. Szerencsére, a képzeletbeli hangrobbanás nem vitte le a fejemet.

31_2.jpg

Később hanyatt átestem, vészesen közeledve a föld felé, amit csak úgy élhettem túl, ha katapultálok. Váltott nézetben láttam is magam ejtőernyővel leereszkedni, miközben a gépem darabokra hullt.

Repülni JÓ Füzetek

Karácsonyi csomag

A sapkámon levő kütyük segítségével, amerre forgattam a fejem megnézhettem a pilótafülkéből látható panorámát. Sőt később követhettem az eltalált gép zuhanását és megsemmisülését.

22_8.jpg

De a virtuális létben száz életem lévén újra megélhettem a felszállás örömét. Egy hadgyakorlatba is belekeveredtem, a terem másik sarkából egy oktató pilóta a szintén Szu-27 vadásszal elölről megtámadott.

32_2.jpg

Hogy túléljem, a hatótávolságon belülre került gépet meg kellett semmisítenem. Némi oktatói rásegítő manőverezés után a botkormányomon levő gombot folyamatosan nyomva lelőttem az ellenfelet.

Az ütközet nagyon brutális volt és egy pillanatra a békés, erőszakot elutasító beállítottságom miatt meg is döbbentem magamtól, hiába tudtam, hogy csak játék az egész.

1_134.jpg

Bár sok mindent kipróbáltam, korántsem használtam ki a szimulátor minden lehetőségét. Mivel a vadászgépek a világhálón is működnek, virtuális pilótaként akár orosz, angol, japán vagy éppen egy kínai pilótával is megküzdhetnék a Sim City Budapest szimulátor központból.

Egy alkalom is elegendő volt számomra, hogy megértsem azokat, akik odavannak érte

süti beállítások módosítása