Clara Adams szenvedélye a légi utazás volt, de élete során nem akart több lenni, mint egy fizető utas. Mégis olyan ikon lett belőle, aki a múlt század harmincas-negyvenes éveiben személyében reprezentálta a légi utazás mindennapivá válását.
Közel száz éve kezdte, amikor 1914-ben Floridában utasként öt dollárért repült az ottani Szent Pétervárról Tampába egy igazán fess kapitány pilóta mellett. A képen látható lélekvesztőn repültek pontosan 29 percet.
Megtetszett neki a levegő atmoszférája, ezért pár év múlva második légi utazását már egy amerikai pilótanő, a képen látható Marjorie Stinson mellett tette meg. Akkor ehhez nem kis bátorság kellett.
Clara nagyanyja unokatestvére Hindenburg tábornok volt, a későbbi német elnök és halála után az óceánjáró Zeppelin léghajó névadója. Ezért Clara Adams ajánlólevelet kért és kapott a tábornoktól a huszas évek végén Friedrichshafenbe, ahol meglátogatta a Zeppelin és Dornier repülőgépgyárakat.
A bodeni tó partján a német városban részt vett egy tesztrepülésen, ahol az amerikai hadseregnek háborús jóvátételként gyártott Zeppelin léghajót repülték be.
Másrészt ő volt az első fizető női utas a két kontinens között repülő Graf Zeppelin óriás léghajón, melynek utaskabin méretét a két fénykép jól érzékelteti, utóbbi volt az ebédlő szalon.
A német kapcsolatok révén nem csoda, hogy Clara Adams utasként Rio de Janieróból Nem Yorkba repülhetett kora első óceánjáró luxus repülőhajóján, a Dornier X-en.
Negyven évvel idősebb férje halála után gazdag özvegyként még többet repült, légi utazásairól a lapok állandóan beszámoltak, a kor ikonikus pilótái – köztük Amelia Erhardt –nagyon becsülték.
1939-ben csak és kizárólag menetrendszerű légi járatokkal világ körüli útra indult.
New Yorkból 16 nap 19 óra alatt kerülte meg a Földet, a Pan American, a Deutsche Lufthansa, a KLM és a United Airlines járatain.
Clara Adams állandóan autogramokat szerzett a pilótáktól, képeslapokra, menűkártyákra és egyéb tárgyakra dedikáltatott velük és ebből hatalmas gyűjteménye volt.
Neki köszönhető, hogy a közvélemény a légi utazást a bőrsisakos fenegyerekek és –leányok veszélyes vállalkozásából olyan hétköznapi utazásként fogadta el, ahol egy nő világ körüli útra menet rendszerinti légitársaságoktól jegyet vásárolhat.
Mindezt 12 évvel Charles Lindbergh első óceán átrepülése után.