A marsjáró Curiosity több milliárd dolláros küldetésének legkockázatosabb része a „rettegés hét percének” nevezett Marson való leszállás volt, amelyhez a fékezőernyőt Anita Sengupta NASA mérnök tervezte.
A Curiosity nevű, marsjáró űreszközt 2011. november 26-án indították útjára és az 567 millió kilométeres Föld-Mars távolságot csaknem kilenc hónap alatt tette meg.
Az űreszköz körülbelül 21 ezer kilométer/órás sebességgel 2012. augusztus 6-án érte el a Mars légkörét. Az űrszonda védelmét, és a fékezés első fokozatát egy hőpajzs látta el. Majd a fékezőernyő lassította tovább a marsjáró robotot szállító kapszulát.
A leszállás utolsó fázisában pedig egy saját hajtóművekkel süllyedni és lebegni képes égi daru drótkötelek segítségével eresztette le a Curiosityt. Azután az égi daru pár száz méterrel odébb a talajba csapódott.
A 35 éves Anita Sengupta NASA mérnök tervezte azt a nejlonból és kevlárból készült fékező ejtőernyőt, amely ereszkedés közben hangsebesség fölött is használható volt.
Anita Sengupta a Curiosity után már a Nemzetközi Űrállomás új lézerhűtő rendszerén dolgozik.