Tegnap a tatai RC-hidroplán találkozón egy helyi kajakos lány is közreműködött a legnagyobb, ember nagyságú vadászgép hidroplán modell repítésében.
A találkozóra Budapestről, Szentendréről, Győrből, sőt még Debrecenből is érkezett rádiótávirányitású hidroplánrepülést szerető pilóta. A különböző típusú és méretű elektromos hajtású RC hidroplánok közül Panka vagány csajként a legnagyobbat választotta.
Iván a SU-29 vadászhidroplán pilótája először a füvön magyarázta el a repülési alapokat, majd a távirányítót Panka kezébe adva Panka a füvön kipróbálta a kormánymozdulatokat.
Később a modell Iván irányításával a vízről is felszállt és Panka a pilóta mellett állva „másodpilótaként” közreműködött a modell repítésében. Szóban utasításokat adott emelkedésre, süllyedésre, vagy éppen fordulóra, amelyeket a távirányítóval Iván kapitány hajtott végre.
Panka a repítés után a Hölgypilóta kérdésére elmondta, hogy vízi sportolóként még soha nem látott hidroplánt. Roppantul élvezte, amikor a füvön az irányítón a keze által adott parancsok megmozgatták a gép szárnyait.
Még vagányabb érzés volt, mosolygott Panka, amikor a parton Iván kapitány mellett állva szóban küldözgette a hidroplánt a víz fölött ide-oda.
Lennél-e pilóta kérdésre csak annyit mondott, hogy inkább ügyvéd vagy sportmenedzser lenne.
Panka azért került a legnagyobb hidroplán modell közelébe, mert a tatai Hody Sportegyesület egy kajakkal támogatta a rendezvényt.
Dr. Varga Sándor az MNO hidroplánbloggere, a találkozó szervezője pedig viszonzásként, ahogy illik, meghívott egy kajakost „tanpilótának”. Bár a kajakra a találkozón a mentéshez csak egyszer volt szükség, amikor az egyik hidroplán túl szűken repülte a fordulót és a vízbe csúszott.