Felháborodástól az elismerésig különböző érzelmeket váltott ki egy repülőgépre festett reklám pár éve az Egyesült Államokban.
Egy fürdőruhákat reklámozó újság egyik modelljét bikiniben festette fel egy időre Amerika legnagyobb fapados légitársaságának egyik gépére.
Családanyák panaszkodtak, hogy a szoft pornós fényezés tönkreteszi a nyaralásukat, kísértésbe ejti a férjeket, megrontja a gyerekeket, néhányan visszaadták a jegyeiket. Bojkottra szólítottak fel, amihez vallási csoportok is csatlakoztak. Mások azt írták, hogy a fapadosok mindenből pénzt szednek be, a kapzsiságnak nincs határa.
A többségnek tetszett a változatosság. Volt, aki aggódott, hogy a hölgyike ott a magasban nehogy megfázzon, sokan kifejezetten a bikini jetre kérték a jegyet. Hatalmas ingyen reklám lett belőle, és nem először a légitársaság történetében.
A légitársaságtól nem állt távol a meghökkentés. A Southwest alapításakor, a hetvenes évek elején végigsöpört a médián a légikisasszonyok képen látható szokatlan formaruhája. Olcsón bevitték az új fapados nevét a köztudatba.
Majd - már az ezredforduló után - újabb botrány keveredett abból, hogy egy Playboy modellt a személyzet szerint kifogásolható öltözéke miatt le akartak szállítani az egyik járatról, de ő ellenállt. Amúgy a modell nem ruhátlanul szállt fel, hanem a képen látható módon öltözve. Aztán végigturnézta a botránnyal a vezető amerikai esti tóksókat…
E néhány jelzés alapján a marketing is sokat számított abban, hogy több mint negyven év alatt a Southwest légitársaság tavaly elérte az évi 130 millió utast és a Delta Airlines-szal közösen vezetik a világ légitársasági toplistáját.
A repülőgép festés egyébként nagy divat, egykor magyar modell is mosolygott egy azóta eltűnt szlovák légitársaság gépén. Úgy látszik, a repülőgép orrára festett szibériai tigris sem menti meg a légitársaságot attól, hogy a nagyobb versenytársa elnyelje őt.