Szegedi Dóra, a Ryanair hatmilliomodik magyarországi utasa a magyar télből az izraeli nyárba utazott, a légitársaság pedig döbbenetesen olcsó jegyekkel ünnepli az eseményt.
Tegnap a budapesti reptéren jártam, ahol először a képünkön látható módon köszöntötték az indulás előtt a szerencsés utast, aki családjával nyaralni indult a Vörös tenger partjára Eilatba. A szeles téli időben szívesen tartottam volna vele, de a kép alapján gondolom más is.
Az ünnepségen a szerencsés utast a piros blézerben Olga Pawlonka, a légitársaság regionális menedzsere köszöntötte, aki utána a sajtótájékoztatón prezentációt tartott és beszéltem is vele.
Ne csak az utas legyen szerencsés, hanem a budapesti közönség is, ezért Olga az ünnepségen alig hatezer forintról induló döbbenetesen olcsó jegyekkel akciót hirdetett a budapesti indulású, február-márciusi Ryanair járatokra, amit a cég honlapján lehet befoglalni január 18-án éjfélig, ha addig marad belőlük.
A Ryanair Európa legnagyobb légitársasága, tavaly lépte át az évi 100 milliós utasforgalmat, amiben a mi részesedésünk 1,7 millió utas volt. Kérdésemre Olga elmondta, hogy a Ryanair most nagyobb figyelmet fordít Magyarországra, mert az itteni növekedés jóval meghaladja az európai átlagot. Négy új célállomást - Malaga, Málta, Korfu és Koppenhága - hirdettek a nyári menetrendben és az igények függvényében tervezik a növekedést.
Pawlonka asszony által vetített másik diából láthattuk, hogy 10 év alatt a légitársaság nagyságrendileg meg szeretné duplázni az évi utaslétszámát közel kétszázmillióra. Ez is egy komoly húzóerő a magyar piaci növekedésre, biztos nem kell újabb nyolc évet várni a tizenkétmilliomodik magyarországi utas köszöntésére.
A Ryanair a képen látható extravagáns módón négy éve két hét alatt nyitotta meg budapesti bázisát. Akkor mindenki gyorsabb növekedést remélt, de ami késik, az nem múlik. A tegnapi prezentációról több adatot a Repülni JÓ oldalunkon olvashat. Végül érdekes történeti áttekintést kinálunk az utasrepültetés fejlődéséről is.