Több európai főváros versenyében a Lufthansa Technik AG Budapestet választotta az új Repülőmérnöki Központjának helyszínéül.
A megnyitón Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy a központ elnyerésével a Lufthansa Technik, mint a világ repülőgép javításának zászlóshajója elismerte a magyar mérnökök tudását. A központ 50 munkahellyel indul, részletek itt.
Korábban riportot készítettem Gyarmati Noémi hajtóműjavító repülőgépmérnökkel, de akkor vele nem itt találkoztam. Így nagy élmény volt egy szakszerű vezetéssel körbejárni a nagy javítóhangárt és testközelből fotózni a repülőgépeket.
A felfújható hangár melletti nagyjavító hangárban most a Wizz Air Airbus A320-asa a hatéves javításra várt a Smart Wings Boeing B737-800-asa mellett. Korábban Gyöngyösi Diána is Boeing típusú géppel érkezett az első kapitányi repülésekor Budapestre. A hangárban a harmadik gép helyén tartották az ünnepséget.
Érdekességként elhangzott, hogy a repülőgépek átfestése előtt minden esetben eltávolítják a több mázsányi régi festéket. Régen a könnyűfém alapanyagú repülőgépekről egyszerűen kémiai úton marták le a festéket úgy, hogy az szinte csak lefolyt róla.
Ma a kompozit gépeknél erre nincs mód, helyette többek között apró magvakat használnak. Ilyen lehet például a búzaszem is, melyet zárt rendszerben lövellnek rá a gép felületére a koptatáshoz.
Az ünnepségen azt is megtudtam, hogy a Műegyetemen a repülőgépmérnöki képzés mellett 10 fővel elindult a pilótaképzés is.
Korábban jártunk az Adria Tehnika ljubjanai javítóbázisán is.