Nők a repülésben

Hölgypilóták

Lufthansa Technik hangárjában jártam

2016. október 24. - Hölgypilota

Több európai főváros versenyében a Lufthansa Technik AG Budapestet választotta az új Repülőmérnöki Központjának helyszínéül.

hpcim.jpg

A megnyitón Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy a központ elnyerésével a Lufthansa Technik, mint a világ repülőgép javításának zászlóshajója elismerte a magyar mérnökök tudását. A központ 50 munkahellyel indul, részletek itt.

12_72.jpg

hp2_5.jpg

Korábban riportot készítettem Gyarmati Noémi hajtóműjavító repülőgépmérnökkel, de akkor vele nem itt találkoztam.  Így nagy élmény volt egy szakszerű vezetéssel körbejárni a nagy javítóhangárt és testközelből fotózni a repülőgépeket.

15_24.jpg

2_289.jpg

A felfújható hangár melletti nagyjavító hangárban most a Wizz Air Airbus A320-asa a hatéves javításra várt a Smart Wings Boeing B737-800-asa mellett. Korábban Gyöngyösi Diána is Boeing típusú géppel  érkezett az első kapitányi repülésekor Budapestre. A hangárban a harmadik gép helyén tartották az ünnepséget. 

8_149.jpg

Érdekességként elhangzott, hogy a repülőgépek átfestése előtt minden esetben eltávolítják a több mázsányi régi festéket. Régen a könnyűfém alapanyagú repülőgépekről egyszerűen kémiai úton marták le a festéket úgy, hogy az szinte csak lefolyt róla.

4_283.jpg

14_33.jpg

Ma a kompozit gépeknél erre nincs mód, helyette többek között apró magvakat használnak. Ilyen lehet például a búzaszem is, melyet zárt rendszerben lövellnek rá a gép felületére a koptatáshoz. 

2_289.jpg

Az ünnepségen azt is megtudtam, hogy a Műegyetemen a repülőgépmérnöki képzés mellett 10 fővel elindult a pilótaképzés is.  11_98.jpg

1_301.jpg

 Korábban jártunk az Adria Tehnika ljubjanai javítóbázisán is.

A bejegyzés trackback címe:

https://holgypilota.blog.hu/api/trackback/id/tr7611833667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.